Mnostwo ziemniakow!

1. Data: 2001-01-05 09:11:17

Temat: Mnostwo ziemniakow!
Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam na imie Ania podgladam grupe od jakiegos czasu a nawet kiedys sie
odezwalam. Gotowac za bardzo nie umiem, ale od czasu do czasu cos zrobie
:-).
Tesciowie uszczesliwili mnie i nojego meza 15 kg ziemniakow, w
mieszkaniu ciezko je przechowac a piwnicy niestety nie mam. Bede
wdzieczna za linki lub jakies fajne przepisy na potrawy z ziemniakow.

Pozdrawiam wszystkich,
Anka

1. Data: 2001-01-05 09:18:47

Temat: Re: Mnostwo ziemniakow!
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sunnie wrote:

> Tesciowie uszczesliwili mnie i nojego meza 15 kg ziemniakow, w
> mieszkaniu ciezko je przechowac a piwnicy niestety nie mam.

A masz dużą butlę do wina?
:)

sadyl

1. Data: 2001-01-05 09:33:27

Od: "Agnieszka" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojoj!

Chyba ktoś tu będzie pędził bimberek! Stare, dobre czasy.....

A.
Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

1. Data: 2001-01-05 12:19:07

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> A masz dużą butlę do wina?
> :)
>
> sadyl

aparature ma moj ojciec ale dosc daleko od W-wy :-))). Poza tym wole
wina :-)

Anka

1. Data: 2001-01-05 13:32:05

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Shaman" <s...@k...net.pl> wrote in message

[...]
[...]

> najbardziej "ziemniakożerną" potrawą jaką znam są frytki :-)

A jak do frytek dodać "winko" z przemarzniętych ziemniaków,
to te 15 kg zniknie w mgnieniu oka. Tak, że nawet pamięć o
nich nie pozostanie ;-)))

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-01-05 14:18:18

Temat: Odp: Mnostwo ziemniakow!
Od: "Shaman" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam wszystkich,
> Anka

najbardziej "ziemniakożerną" potrawą jaką znam są frytki :-)

PZDR
Shaman

1. Data: 2001-01-05 17:01:31

Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sunnie napisał(a) w wiadomości: <3...@k...net.pl>...
>Witam!
>
>Bede
>wdzieczna za linki lub jakies fajne przepisy na potrawy z ziemniakow.>
>Anka

Aniu,
Radze Ci upiec babke kartoflana. Surowe ziemniaki trzeba utrzec
jak na placki. Ja robie od razu bardzo duzo, z kilku kilogramow. Dodajesz
podsmazona cebulke, jajka, sol, troche maki, mozna czosnek, tymianek,
majeranek, pieprz, etc. Jesli chcesz, mozesz tez dodac podsmazony boczek czy
kielbase albo pieczarki. Wklada sie to ciasto do natluszconych foremek i
wstawia do piekarnika .Piec do czasu, kiedy wierzch stanie sie rumiany, to
znaczy okolo 1 godz. Babka jest najlepsza zaraz po wyjeciu z piecyka, ale
pokrojona w plasterki i odsmazona na drugi dzien tez jest bardzo smaczna.
Moj syn niekiedy jada ja nawet na zimno i tez chwali. Jest to potrawa bardzo
popularna na wschodzie Polski, szczegolnie w okolicach Bialegostoku. Tam sie
ja roznie nazywa, np.kartoflanik, bliny itp.
Do tego oczywiscie surowka. Ja zamiast surowki lubie /wlasciwie lubilam, bo
teraz rzadko to jadam/,
zurawiny.
Pozdrowienia, Ewa T.

1. Data: 2001-01-05 18:45:20

Od: "Don Pablo" <c...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sunnie" <s...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> mieszkaniu ciezko je przechowac a piwnicy niestety nie mam. Bede
> wdzieczna za linki lub jakies fajne przepisy na potrawy z ziemniakow.

Wszyscy nie macie racji!!!
Najwspanialsze, najlepsze, najsmaczniejsze, najcudowniejsze, najnajnajnaj sa
przeciez placuszki ziemniaczane chrum, chrum eee.... pychotka! 8-)))
Pozdrawiam - Don Pablo

1. Data: 2001-01-05 19:26:20

Temat: zapiekanka ziemniaczana
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

gratuluje ilosci, choc wspolczuje obierania :)

ja ostatnio zrobilam zapiekanke - w sumie prosta, ale jaka pyszna :)

Informacje ogólne:
Skala trudnosci: *
Czas przygotowania: 30 min
Proporcje podane dla 4 osób.

Skladniki:

ziemniaki
1 czerwona papryka
0,5 kg zóltego sera
0,5 kg pieczarek
1 cebula
olej do wysmarowania formy
sól i pieprz

Przepis:
1. ziemniaki obrac i pokroic w talarki
2. pieczarki i cebule pokroic w talarki i podsmazyc na oleju
3. papryke pokroic w paseczki
4. ser zetrzec na tarce
5. w wysmarowanym olejem naczyniu zaroodpornym ukladac warstwami: ziemniaki,
papryka, pieczarki z cebula, ser zólty - konczac na serze. Poszczegolne
warstwy przyprawic.

1. Data: 2001-01-06 11:03:26

Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkaniu ciezko je przechowac a piwnicy niestety nie mam. Bede
> wdzieczna za linki lub jakies fajne przepisy na potrawy z ziemniakow.

Co bys nie zrobila, to kilka z tych pietnastu kilo zostanie
w postaci sadelka. Wiec moze rozdaj???

--
...Jakub from town killed by desks...

Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
DO JOANNY DUSZYNSKIEJ :((((((((((((
Obiadki
lazanie
Gdzie kupić Knuspertopf?