Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia Re: Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia

Re: Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia

Data: 2017-07-30 13:42:58
Temat: Re: Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia
Od: Pszemol <P...@P...com>

<j...@o...pl> wrote:

> Bog nic nie planuje, tylko chce, aby tobie wiodlo sie jak najlepiej w zyciu.

Skąd u Ciebie takie przekonanie?

> Modlitwy sa rozne; zalezy w jakim stanie akurat sie znajdujesz.

Żadna nie jest do niczego potrzebna jeśli wierzysz w to, że Bog jest
nieskonczenie dobry i nieskończenie wszechmogący i wszechwiedzący.

> [...]
> tym wiecej slow modlitwy ktore nie przystoja wypowiesz.
>
> wiem to dokladnie i niezbicie.
>
> jesli zechcesz, moge Ci przytoczyc dokladnie slowa,
> ktore niekiedy mozesz powiedziec, bo ci to przez gardlo jakos przejdzie,
> a niekiedy nie wypowiesz.
>
> jednak sa pewne Slowa, ktore w zadnym stanie, chocby nie wiem co,
> nie wypowiesz, bo sa po prostu calkowicie sprzeczne z natura boska.
>
> tymi np. slowami jest koncowy fragment modlitwy "Ojcze Nasz":
> "i nie wodz nas na pokuszenie" - bo Bog nigdy, przenigdy nikogo
> nie wodzi na pokuszenie. bez wzgledu co tam sobie w Pismach Swietych

Zaprzeczasz dogmatowi wiary że Pismo Święte to słowo boże napisane pod
dyktando boże? Opowieść o tym, jak to bóg z diabłem, dla rozrywki i zabawy,
założyli się że zrujnują życie Hiobowi jest zmyślona? Ciekawa ta Twoja
wiara chrześcijańska...

> zauwaz, ze nawet Pan Jezus, o ile dobrze pamietam, zapytal:
> dlaczego nazywasz mnie Dobrym? Dobry jest tylko Bog Ojciec.

Jasne, bardzo jest dobry... np organizuje zagładę całej planety w formie
wielkiej powodzi... A może w wielką powódź też nie wierzysz?