Kurczak z bananem 2 (P) (dluuugie)

1. Data: 2003-06-08 21:36:22

Temat: Kurczak z bananem 2 (P) (dluuugie)
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Długo Was czytam, prawie się nie odzywam, głównie ze wstydu, albowiem
swego czasu odezwałam się z zapytaniem, a tu się okazało, że złamałam
netykietę Waszą - nie przedstawiłam się i nie podałam przepisu wkupnego.
Bronić się mogę tylko tym, że od momentu subskrybowania, a odezwania się,
nikt nie mówił nic o zasadach. No ale moja wina, powinnam się dowiedzieć.
Teraz przepraszam i się przedstwiam - Mam na imię Magdalena Witkowska,
mieszkam w Trójmieście, właśnie skończyłam studiować i od dawna już
uwielbiam piec słodkości. Od trochę mniej dawna zajmuję się też daniami
obiadowymi w trosce o moją połówkę, coby nie padła mi z głodu :))

Chciałam podać jako wkupne coś naprawdę ekstra, ale ciężko znaleźć coś
ekstra w takim znakomitym towarzystwie przepisów. :)
Jednak dziś zobaczyłam przepis na kurczaka w bananach więc pomyślałam,
że zaprezentuję Wam swoją własną wersję. Osobiście uważam, że to tylko dla
wielbicieli bananów :)

Bazą jest przepis z książeczki "Dania z patelni" , jednak nie wiem o
niej nic więcej, albowiem przepis tylko skopiowałam na własny użytek. Wersja
ostateczna trochę różni się od oryginału. A oto ona:

Kurczak curry z bananami

1 duży por pokrojony w plasterki
100 g solonych orzeszków ziemnych posiekanych, ale nie za drobno
1 podwójna pierś kurczaka pokrojona w kostkę
3-4 banany, rzecz gustu
3-4 czubate łyżki kukurydzy z puszki
100g jogurtu
2 łyżki masła
sok z 1 cytryny
curry
papryka ostra
pieprz

1) połowę bananów rozgnieść widelcem na pulpę, wymieszać z jogurtem, dodać
sok z pół cytryny i sypnąć szczodrze curry, by masa miała intensywny żółty
kolor.
2) drugą połowę bananów pokroić w plasterki i skropić resztą soku z cytryny
3) Mięso pokrojone w kostkę wymieszać na talerzu z łyżeczką curry, papryką i
pieprzem.
4) Pora i orzeszki wrzucić na patelnię i poddusić na maśle na małym ogniu.
5) Mięso i kukurydzę wrzucić na patelnię i smażyć wszystko na wolnym ogniu,
aż będzie widać, że mięso nie jest surowe. Działa to tylko przy niewielkich
kawałkach, jak ktoś preferuje większe, to odpowiednio dłużej ;)
6) Wlać masę bananową i mieszać ostrożnie. Całość ma mało atrakcyjny kolor -
takiego rozdeptanego banana, ale proszę się nie zrażać. Trzymać z minutę lub
dwie, w zależności od tego, jak płynny mieliśmy jogurt.
7) Wrzucić plasterki banana , wymieszać i podawać z ugotowanym ryżem.

Teraz się przyznam - ja tego nie lubię. Może dlatego, że nie kocham bananów
;) Mój narzeczony to uwielbia, jest to jego ukochane danie. Twierdzi, że
znam się na robieniu tego, a nie na jedzeniu. Może ma rację. ;)

Nie wiem, czy to wypróbujecie i czy będzie Wam smakować. Mam tylko nadzieję,
że nie będziecie oceniać moich zdolności kulinarnych tylko na podstawie tego
przepisu :) ... i nieumiejętności zrobienia rabarbarowego ciasta Netusi
(patrz -> jeszcze raz rabarbarowe Netusi) ;)
Inne mi wychodzą! Naprawdę!!! :)) Wyszła mi np. babka herbaciana
(oczywiście ta z grupy) ;)

Jeśli się odważę i mnie nie zlinczujecie, to postaram się podać przepis na
tort pomarańczowy absolutnie wspaniały, dla tych, którzy nie lubią tłustych
kremów lub tortów z alkoholem.
Poza tym mam kilka świetnych przepisów na chińskie dania (wyszły nie tylko
mi, mojej Mamie też ;) )

Pozdrawiam wszystkich

Sasannka

1. Data: 2003-06-09 07:30:48

Temat: Re: Kurczak z bananem 2 (P) (dluuugie)
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bc0aae$t32$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> kremów lub tortów z alkoholem.
> Poza tym mam kilka świetnych przepisów na chińskie dania (wyszły nie tylko

A co Ty sie tak boisz tego linczowania? Mozesz najwyzej dostac ugotowanym
porem po glowie, a to chyba niegrozne ;-P
Kurczaka z bananami nie bede przyrzadzac, bo moj luby nie lubi takich dan
zanadto, ale na przepisy chinskie i tort pomaranczowy bardzo chetnie
poczekam :)))

pozdrawiam
wkn (w Gdansku cos glowe urywa)

1. Data: 2003-06-09 09:16:48

Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj na grupie.
Ja również nie przepadam za bananami ale jeśli chodzi o chińszczyznę to
przepadam i również poproszę o przepis. A oto przepis na moje chińskie
danie (podawany już kiedyś na grupie ale chętnie powtórzę:

Danie chińskie z makaronem ryżowym

2 duże marchewki (lub marchewka mrożona, może być też marchewka z groszkiem)
1 duża pietruszka
1 papryka czerwona
por, oliwa z oliwek do smażenia
3 cebule, 2 ząbki czosnku
20 dkg pieczarek lub grzybów chińskich
1 podwójna pierś z kurczaka
paczka makaronu ryżowego
sos sojowo-grzybowy
sos sojowy
sos słodko-pikantny Tao Tao
(ja dodaję jeszcze sos ostrygowy ale nie jest on konieczny)
pieprz

Pierś z kurczaka kroimy w drobną kostkę i wkładamy do marynaty sporządzonej
z sosu sojowo-grzybowego, sosu słodko-pikantnego, czosnku przeciśniętego
przez praskę, mieszamy i odstawiamy na 20 minut w chłodne miejsce.
Pozostałe składniki kroimy według uznania na zapałki lub w kostkę, wrzucamy
na dobrze rozgrzaną oliwę. W zależności od gustu smażymy 4-5 minut (będą
wtedy twardawe) lub dodajemy odrobinkę wody i dusimy do miękkości, dodając
sos sojowy, sos słodko - pikantny (można dodać też odrobinę koncentratu
pomidorowego), intensywnie mieszamy. Na osobnej patelni rozgrzewamy odrobinę
oliwy i wrzucamy mięsko pokrojone w kosteczkę, wraz z marynatą, smażymy
około 6 minut do miękkości, całość dodajemy
do warzyw, mieszamy. Zagotować wodę, w misce umieścić makaron, zalać
wrzątkiem, odczekać 3-5 minut odcedzić. Pociąć go nożem, żeby nie był za
długi i dodać do farszu, wymieszać. Doprawić do smaku.
Smacznego

Pozdrawiam Gosia (Dąbrowa Górnicza)

GG 736525
g...@v...com.pl

1. Data: 2003-06-10 10:07:03

Temat: Mój pierwszy raz - stek ;-)
Od: "Daniel Czarkowski" <d...@c...ie> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów!

Mam na imię Daniel, mieszkam w Irlandii i tutaj sobie dogadzam pod względem
kulinarnym.

Wpisowy przepis na steka takiego jak ja robię :p

Mięso wieprzowe mniej więcej grubości dwóch centymentrów panieruję solą
pieprzem nie mielonym, ale ... rozdrobionym? (cracked paper) do tego dadaję
ziół. wrzucam to na dobrze rozgrzany olej, następnie krótko obsmażam z obu
stron i zmniejszam moc palnika. Polewam odrobiną sosu Balzalic. (ciemny sos,
coś podobnego do vinegar), smażę 5 minut (w zależności od grupości) i mam
stek średnio wysmażony.

Czy ktoś inaczej przyrządza steka?

Pozdrawiam
daniel

1. Data: 2003-06-17 10:40:05

Temat: Re: Mój pierwszy raz - stek ;-)
Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

Daniel,

chyba steki u nas nie sa zbyt popularne... pozatym do steka trzeba
miec solidna patelenie, a ta kosztuje niestety. no i dobrego steka
zrobic to tez sztuka.
pozdrawiam
Daniel

1. Data: 2003-06-19 12:18:59

Od: "Daniel Czarkowski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zaczynalem to zawsze byl dobrze wysmazony ;-) Teraz juz umiem zrobic
srednio wysmażony - taki jak lubię :-)

Gdzie znalezc dozownik do soku
transport lodow
drożdże winiarskie?