Mascarpone inaczej

1. Data: 2003-06-08 18:48:23

Temat: Mascarpone inaczej
Od: "Biota" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
głównej - oprócz Tiramisu oczywiście
Będe wdzięczna,
Biota

1. Data: 2003-06-08 21:29:41

Temat: Re: Mascarpone inaczej
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biota" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
> głównej - oprócz Tiramisu oczywiście
> Będe wdzięczna,

mozna zrobic rurki z ciasta francuskiego lub polfrancuskiego i napelnic
kremem, nawet takim jak do tiramisu
mozna przelozyc porcje takowego ciasta i zrobic cos a'la napoleonki.. tyle
ze szybko jesc i trzymac troche w lodowce.. pozatym masa z tego serka chyba
nie nadaje sie na za takie upaly
tak mysle, ze takowa masa, mozna np posmarowac warstwy biszkoptu poukladac
na tym truskawki, brzoskwinie, nektarynki czy inne owoce, zalac galaretka i
tez byloby smaczne
gdybam tylko, bo w sumie nic innego jak masa do tiramisu nie robilismy z
mascarpone - ale te rurki ..:)

Marta

1. Data: 2003-06-09 09:35:50

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biota wrote:
> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w
> roli głównej - oprócz Tiramisu oczywiście
> Będe wdzięczna,
> Biota

Kiedyś zrobiłam domowej roboty ptysie i napełniłam je masą - kremem z
mascarpone i pesto (1 mały słoiczek pesto na 2 opakowania sera). Do tego
były jakieś przyprawy - co kto lubi. Ogólnie smakowało pycha - choć inaczej
niż tradycyjny smak mascarpone kojarzony głównie z tiramisu.

Kasia

1. Data: 2003-06-09 15:58:09

Od: "Karolcia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biota" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
> [...]

Zaiteresowałaś mnie tym pytaniem. Pamiętam, że kiedyś jadłam spagetti z
mascarpone, ale nie mogłam teraz nigdzie znaleść przepisu, więc poszukałam w
google. Znalazłam, ale niestety po angielsku. Jeśli ktoś jest
zainteresowany, to proszę bardzo:
http://groups.google.pl/groups?q=mascarpone&hl=pl&lr
=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3cqgqd%24s00%40junior.waria
t.org&rnum=2
Ja pamietam, że bardzo mi smakowało.

1. Data: 2003-06-09 17:10:58

Od: "almadka" <a...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biota" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
> głównej - oprócz Tiramisu oczywiście

Ja na Wielkanoc tego roku robilam "pijany sernik" z uzyciem tego serka.
Jakby co, wklepie przepis.

pozdrawiam
almadka

1. Data: 2003-06-09 21:06:11

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biota" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone
> [...]

Moze by do nalesników tą masę z tiramisu. Tak mam ochotę wypróbować.

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-06-10 17:24:23

Od: "Biota" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszystkie propozycje, wypróbuję po kolei ...
Jeśli ktoś lubi serek Mascarpone i bardzo słodkie desery mam przepis na krem
karmelowy.
Dużo nie da się zjeść, ale pychota :)))

1. Data: 2003-06-11 10:36:01

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Biota" <b...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
> głównej - oprócz Tiramisu oczywiście
> Będe wdzięczna,
> Biota

Mam gdzies przepis na paste z dodatkiemwedzonego pstraga. Pasuje?

Irek kochany

1. Data: 2003-06-11 14:14:23

Od: v...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam , może ktoś wie co pysznego można zrobić z serkiem Mascarpone w roli
> głównej - oprócz Tiramisu oczywiście
> Będe wdzięczna,
> Biota

Witam,
proponuje zajrzec http://www.kuchnia.bytow.pl/szukaj.php?query=mascarp
tam jest kilka przepisow
Pozdrawiam
Vavik

1. Data: 2003-06-11 14:53:47

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

v...@p...onet.pl:

> Witam,
> proponuje zajrzec http://www.kuchnia.bytow.pl/szukaj.php?query=mascarp
> tam jest kilka przepisow

nooo, jest jeden :-)

Dodam jeszcze jeden. Proporcje wg uznania i doboru sprzętu.

1 puszka kompotu z mango (znaczy mango w syropie). Jedno mango całe, ale
dojrzałe. 1 serek mascarpone (500g). Wyciągnąć owoce z kompotu,
zciapciać. Dodać do sera i dobrze wymieszać. Dodać tyle syropu z
kompotu, aby konsystencja była dobrze zjadliwa i odpowiednio słodkie wg
uznania. Dać do misek i do lodówki. Żywe mango obrać i pokroić na małe
plasterki, i położyć na de-serku, coby się fajnie komponowało. Źryć.

Waldek

dzisiaj na obiad popelnilam..
SÓL MORSKA-melduję posłusznie...
Co jeść w Egipcie ?