Mój program polityczny.

231. Data: 2020-08-11 05:09:36

Temat: Re: Mój program polityczny.
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-10 11:59, trybun wrote:
> [...]
adeusz-Rozwadowski-glowny-strateg-bitwy-warszawskiej

> A wielkopolskich żołnierzy?  Nie jestem jakimś wrogiem Piłsudskiego,
> jednak przywódców nie należy oceniać tylko z zobrej strony.

A co z tymi zolnierzami wielkopolskimi...?
Chodzi moze o Powstanie Wielkopolskie...?

//tu ladny film widzialem:

Hiszpanka (2014) Film polski
https://zaq2.pl/video/ktpby

W temacie Naczelnika, ciekawi mnie polityczne zaplecze decyzyjne w
zakresie podjencia decyzji o przerwaniu ofensywy po bitwie nad Niemnem,
we wrzesniu-pazdzierniku 1920 roku...?

232. Data: 2020-08-11 05:13:03

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-10 12:00, trybun wrote:

> Dobre sobie - "imperium nad którym nigdy nie zachodziło słońce" ma
> krytyczne uwagi do pionka który nie dorasta i nigdy nie dorastał mu do
> pięt w poskramianiu innych...

To juz historia... slonce zaczelo zachodzic, gdzies tak w czasie II
wojny... i teraz pomalu, ale jednak systematycznie zapada siem w siebie
i za nastempne 100 lat moze byc takom nastalgiom, jak obecnie Portugalia...

//a Niemce rosnom w sile regularnie...!

233. Data: 2020-08-11 05:16:16

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-10 12:00, trybun wrote:
> [...]
u-zjednoczenie-Niemiec-moze-byc-gorsze-niz-hitleryzm
-3377/

> Na dzień dzisiejszy nie ma większego zagrożenia dla świata niż "wielka
> trójca" czyli m.in GB i żabojady.

//narazie zabojady siem z Niemcami bratajom, ale co z tego wyjdzie, to
wszyscy wiemy... :)

234. Data: 2020-08-11 23:42:52

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 05:17:43 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:

u-zjednoczenie-Niemiec-moze-byc-gorsze-niz-hitleryzm
-3377/

> //narazie zabojady siem z Niemcami bratajom, ale co z tego wyjdzie, to
> wszyscy wiemy... :)

Charlemagne...

235. Data: 2020-08-12 01:33:12

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-11 23:42, Jakub A. Krzewicki wrote:

u-zjednoczenie-Niemiec-moze-byc-gorsze-niz-hitleryzm
-3377/

> Charlemagne...

Zwlaszcz w kontekscie:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hipoteza_czasu_widmowe
go

//narazie jest Pepin Krotki... :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pepin_Kr%C3%B3tki

236. Data: 2020-08-15 12:12:05

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.08.2020 o 04:59, Ilona pisze:

> //dokladnie tak...!
>
> Potrzeba bylo zmowy dwoch najwiekszych armii owczesnej Europy, by
> odwazyc siem na wojne z Przenajswietrzom Rzeczypospolitom...!
>
> //a i tak jej nie pokonano, tylko dostala siem pod okupacje...!

Dokładnie? - to dlaczego szwaby przeszli przez Kraj w tempie marszowym?
Rosja nie miała armii zdolnej do walki jeszcze przez kilka lat później.

Co rozumiesz poprzez "niepokonanie", około 6000000 ofiar to - "nic się
Polacy nie stało"?

237. Data: 2020-08-15 12:13:00

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.08.2020 o 04:57, Ilona pisze:

> Jak by nie paczec, to jest to juz jakis sukces, krew siem nie leje i
> platforma do dalszych wspolnych rozwazan... nad przyszlosciom...!
>
> Tez nie uwazam ich za ideal, ale w tym wypadku jest to klasyczny
> przypadek 'znacznie mniejszego zla'...
>
> //popacz co Rosjanie zrobili ukrainskim marynarzom w Ciesnienie
> Kerczenskiej, jak tylko poczuli, ze mogom...?
>
> I tak moze byc wszendzie... Dunczycy zamykajom Sund, Hiszpania
> Gibraltar, Turcja Bosfor, Iran Ormuz, Panama Paname, itd, itp... i
> mamy pirackie wojny morskie, jak w czasach Sir Francisa Drake'a...!

Przecie to Ukraina ogłosiła się wrogiem Rosji to i reakcja po wpłynięciu
na ruskie wody terytorialne nie mogła być inna.

I to wszystko zawdzięczamy USA? Historia nic nie naucza? Cały czas ta
sama zgrana karta i nic się nie zmienia - zawsze znajdują się naiwniacy
co wierzą w dobrą wolę imperialistów.

238. Data: 2020-08-15 12:13:42

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.08.2020 o 18:28, gazebo pisze:

> Juliusz Nepos, po swojej zonie, ostatniej cesarzowej imperium
> zachodniego, patrzac na to, ze jej imie zaginelo w dziejach a jego
> pozostalo mozna by pomyslec, ze miales tam przodkow :]

Może coś więcej o tej jego żonie? Coś w tym może być, od praktycznie
zawsze fascynuje mnie Cesarstwo Rzymskie.

239. Data: 2020-08-15 12:14:15

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.08.2020 o 05:09, Ilona pisze:

> [...]
> zakresie podjencia decyzji o przerwaniu ofensywy po bitwie nad
> Niemnem, we wrzesniu-pazdzierniku 1920 roku...?

Nie, chodzi o "Przewrót Majowy".

Nie, nie oglądam filmów na komputerze.

Nie wiem dokładnie, ale zdaje się że przed IIWŚ też nie byliśmy w pełni
wolnym i suwerennym krajem.

240. Data: 2020-08-15 12:14:43

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.08.2020 o 05:16, Ilona pisze:

u-zjednoczenie-Niemiec-moze-byc-gorsze-niz-hitleryzm
-3377/

> //narazie zabojady siem z  Niemcami bratajom, ale co z tego wyjdzie,
> to wszyscy wiemy... :)

Założe się że gdyby oni zaczęli się targać za kudły to Polska zaraz
opowie się po którejś ze stron,. A później znowu wielce prawdopodobny
płacz...

BUMERANG,Odkrycie Siergieja Lazariewa...
Duchowny.
Ksiądz i zakonnica
Są znowu prawdziwą rodziną
Trzaskowski pod sad! - petycja.