Mowa ciała, negocjacje, prowadzenie rozmów itp.

1. Data: 2002-01-06 19:15:06

Temat: Mowa ciała, negocjacje, prowadzenie rozmów itp.
Od: "Karmela" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesuja mnie ww. zagadnienia. zaczynam szukac pracy i jesli przyjdzie
czas na rozmowę kwalifikacyjna chciałabym dobrze wypaść a wiem ,że pierwsze
wrażenie i styl prowadzenia rozmowy sa najważniejsze, oczywiście poza
posiadanymi umiejetnościami . Dlatego proszę Was o polecenie mi jakiejs
lektury na powyższe tematy.

Karmela

Człowiek rozsądny dostosowuje się do świata.
Człowiek nierozsądny usiłuje dostosować świat do siebie.
Dlatego wielki postęp dokonuje się dzięki ludziom nierozsądnym.
(George Bernard Shaw)

1. Data: 2002-01-06 20:42:34

Temat: Re: Mowa ciała, negocjacje, prowadzenie rozmów itp.
Od: "Dark Cool" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karmela <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> wrażenie i styl prowadzenia rozmowy sa najważniejsze, oczywiście poza
> posiadanymi umiejetnościami . Dlatego proszę Was o polecenie mi jakiejs

zacznij może od tego

http://www.siema1.hg.pl/poznajsi/mowaciala/spis.htm

i... powodzenia

# Ale najlepiej, gdybyś mogła najpierw z kimś zaufanym "potrenować",
# bo samo czytanie to za mało (przynajmniej dla mnie).
# W ostateczności - lusterko, bo musisz się trochę oswoić
# ze sobą w nowej dla Ciebie sytuacji

Do zoba... usły... przeczytania ?

1. Data: 2002-01-07 00:24:19

Od: "PowerBox" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wrażenie i styl prowadzenia rozmowy sa najważniejsze, oczywiście poza
> posiadanymi umiejetnościami . Dlatego proszę Was o polecenie mi jakiejs

Jak poszukasz, to znajdziesz mnóstwo dobrze znanych wiadomości i technik.
Być może natkniesz się na coś z NLP, np. mirroring, matching, cross-over
itd. Generalnie może to być bardzo dobre narzędzie do nawiązania krytycznej
w takich sytuacjach więzi. Na pewno gdzieś znajdziesz trop, ale może być
ciężko natknąć się na bardzo istotną rzecz z tym związaną. Mianowicie chodzi
o aspekt psychiczny mirroringu. Chodzi o to, że można to wykonać w gestach a
nie zdawać sobie sprawy z tego co dzieję się pod maską. Tymczasem
najważniejsze jest Twoje szczere wewnętrzne nastawienie do tych osób. Jest
wielu ludzi, którzy PRÓBUJĄ wykonywać techniki zjednywania sobie sympatii i
nawiązywania głębokich więzi a w tym samym czasie w głowie jest nienawiść i
plan jak ich oszukać albo wymanipulować. Rodzi to niespójność, która często
kładzie całą technikę. Prostacy koncentrują się na technikach zewnętrznych a
profesjonaliści mogą wszystko to i znacznie więcej niż to zrobić -działając
od wewnątrz.

Chodzi o to, żeby wygenerować autentyczne uczucie, że ich lubisz. To można
wyćwiczyć. Możesz jechać autobusem, spojrzeć na kogoś i w głowie to szczerze
wygenerować przez kilka minut (tylko nie na facetów, bo zaraz się zacznie :)
Jeśli opanujesz to -to mirroring zastosujesz automatycznie i pod tym
względem nawet nie musisz wiedzieć na czym on technicznie polega. Jeżeli uda
Ci się już wygenerować to w zupełnie pierwszych kilkudziesięciu sekundach,
to bardzo spotęgujesz efekt. To jest kupa czasu, oni będą myśleć, ze
wchodzisz a Ty tymczasem zdążysz odwalić kawał roboty.
Powodzenia.

1. Data: 2002-01-07 13:17:09

Od: "trener" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karmela" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Człowiek nierozsądny usiłuje dostosować świat do siebie.
> Dlatego wielki postęp dokonuje się dzięki ludziom nierozsądnym.

daj sobie spokój
tego się nie da wytrenować
to się ma albo sie tego nie ma
oczywiście pewne aspekty mowy ciała są wyuczalne (vide balcerowicz w
poprzedniej kampani UW)
ale jesli bedziesz rozmawiac z osoba która zna sie na rzeczy (prowadziła juz
kilkaset rozmów rekrutacyjnych np)
to z miejsca wyczuje że nie jestes spójna, naturalna i nawet jesli
konkretnie nie bedzie sie mogła do niczego przyczepić
to odniesie negatywne wrażenie
wiem co piszę - sam prowadziłem swego czasu rozmowy
i wiem jak ludzie starają sie "dobrze wypaść"
bądź sobą

1. Data: 2002-01-07 13:38:48

Temat: Odp: Mowa ciała, negocjacje, prowadzenie rozmów itp.
Od: Aleksander Nabagło <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
> [...]
> wrażenie i styl prowadzenia rozmowy sa najważniejsze, oczywiście poza
> posiadanymi umiejetnościami . Dlatego proszę Was o polecenie mi jakiejs
Jezeli ZAPRAWDE poszukuja kogos takiego, jak Ty,
to nie bedzie problemow. Powiedza czego oczekuja,
na zmiane beda sie dopytywac o umiejetnosci i przeszlosc
oraz ujawniac wlasne potraeby i oczekiwania.

Jesli zas na poczatku jedyna wymiana zadan to bylo jedno
zdanie: "Prosze przyslac CV, pozniej Pania wezwiemy",
to nalezy sie spodziewac rozmowy kwalifikacyjnej podczas
ktorej ktos bedzie beznamietnie zadawyl pytania
i odfajkowywal cos tam w swojej (niewidocznej dla
kandydata ankiecie). Moze sie zdarzc, ze przed rozmowa
kwalifikacyjna bedzie do wypelnienia "test osobowosciowy",
zawierajacy kretynskie pytania (ja w takich wypadkach
udzielalem odpowiedzi zgodnych z prawda, lecz wyninikalo
z nich, ze rozumiem jakiego rodzaju manipulacja nade mna
jest usilowana -- oczywiscie po dwoch tygodniach zawiadamiano
mnie, ze nie zostalem zakwalifikowany do rozmowy kwalifikacyjnej).
Moze sie tez zdarzyc, ze rozmowa kwalifikacyjna bedzie podzielona
na kilka etapow (i na przyklad w sobote o godzinie 19:30
zatelefonuje ktos z dzialu rekrutacji aby umowic wlasciwa rozmowe
kwalifikacyjna w srodku nastepnego tygodnia o godzinie 13:00,
ktora bedzie prowadzona telefonicznie (mozna sie domyslac, ze
jej tresc bedzie nagrywana i/lub wysluchiwana przez inne osoby,
niz prowadzacy rozmowe).
Po nastepnych dwoch tygodniach w liscie na paierze firmowym mozna
sie spodziewac bardzo pochlebnych opinii na temat osobowosci
oraz kwalifikacji kandydata, ale w aktualnym czasie jego wspolpraca
nie nie jest firmie potrzebna!

****
Do rozmowy kwalifikacyjnej nie podchodz jak do typowego egzaminu,
to znaczy nie staraj sie rozeznac i dostosowac z gory do tego,
czego sie spodziewasz, ze beda od Ciebie oczekiwac.
Traktuj rozmowe symetrycznie -- nie tylko Oni chca odrzucic
niewlasciwtych pracownikow, ale dla Ciebie najwazniejsze jest,
abys to Ty odrzucila niewlasciwych potencjalnych pracodawcow
(Twoj blad tutaj okaze sie w przyszlosci BARDZO dotkliwy
dla Ciebie, duzo bardziej, niz dla drugiej strony).

.

1. Data: 2002-01-07 21:04:28

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> daj sobie spokój
> tego się nie da wytrenować
> to się ma albo sie tego nie ma

bzdura
człowiek to produkt, który można ubrać w ładne opakowanie i sprzedać każdemu
dowód - andrew l.
z rolnika do marszałka

czytaj,obserwuj i trenuj

pozdrawiam

andrzej

1. Data: 2002-01-08 00:38:17

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej wrote:

> bzdura
> człowiek to produkt, który można ubrać w ładne opakowanie i sprzedać każdemu
> dowód - andrew l.
> z rolnika do marszałka
>
> czytaj,obserwuj i trenuj
>
> pozdrawiam
>
> andrzej

z marszalka na rolnika - i to bez nakladow na nowego trenera :))))))))

czytaj, obserwuj, trenuj i MYSL

Flyer

1. Data: 2002-01-08 08:04:59

Od: "trener" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> bzdura
> człowiek to produkt, który można ubrać w ładne opakowanie i sprzedać
każdemu
> dowód - andrew l.
> z rolnika do marszałka
>
> czytaj,obserwuj i trenuj
>
> pozdrawiam
>
> andrzej

andrzej .. ??? ;-)))

opakuj sie wiec w jakies ladne opakowanie i zrob cos!
stan sie mowca, oratorem, piewca idei!
przywodca. liderem, managerem!
wypadnij swietnie na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko informatyka!
sprzedaj sie!

nie zrozumiales mnie kolego
dyskutujesz ze mna zreszta slowami nie swoimi
wiec badz laskaw wymienic ich autora albo podawac w cudzyslowiu
a wracajac do naszych baranow:
jezeli tak uwazasz to dlaczego niektorzy sie nie sprzedaja?
mimo swietnych opakowan?
bo istnieje cala gama innych czynnikow wplywajacych na to czy towar zostanie
sprzedany czy nie

ps. nie wpakuj sie w klopoty ;-)

1. Data: 2002-01-08 13:17:45

Od: "Renata" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik trener <t...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1c79s$psl$...@n...ipartners.pl...
> daj sobie spokój
> tego się nie da wytrenować
> to się ma albo sie tego nie ma

Nie zgadzam się, to da się wytrenować.
Zresztą sam fakt podjęcia treningu
może dać już dużo- większą pewność siebie, która pozwoli
w naturalny sposób
zaprezentować siebie na spotkaniu z pracodawcą.

Pozdrawiam Mufa

1. Data: 2002-01-08 14:39:51

Od: "trener" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> może dać już dużo- większą pewność siebie, która pozwoli
> w naturalny sposób
> zaprezentować siebie na spotkaniu z pracodawcą.

zaprawde zaprawde powiadam ci
nie da sie wytrenowac pewnosci siebie
ani tym bardziej naturalnosci
(wytrenowac naturalnosc to tak brzmi jak metalowe drzewo)
pewnosci siebie nabiera sie poprzez doswiadczenie
a nie na treningach pewnosci siebie
czy tez treningach naturalnosci

Jak zmobilozowac sie do nauki
Czy ktos przezyl smierc kliniczna?
co za cholerstwo ?
zwyczajny ?
Pomocy!!!Moj pokemon jest niegrzeczny!!!