From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <gal6ia$crl$2@news.onet.pl>
Subject: Re: Mundurki - jak to jest?
Date: Mon, 15 Sep 2008 11:17:48 +0200
Lines: 70
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 89.79.110.249
Message-ID: <48ce288b$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1221470347 89.79.110.249 (15 Sep 2008 11:19:07 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:38807
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Nixe"
>
> Jedno krótkie pytanko po wakacjach :)
> Czy ktoś z Was orientuje się, jak to jest obecnie z podejmowaniem decyzji
> o
> tym, czy mundurki w szkole obowiązują czy też nie? U nas mundurki (o ile
> to
> można tak nazwać ;-) zostały. Dyrekcja poinformowała, że taką decyzję
> podjęła Rada Rodziców i pozostałe "ciało pedagogiczne" się do niej
> dostosowało. Niemniej jednak po zasięgnięciu języka u osób działających w
> RR
> okazało się, że niezupełnie tak było. To raczej dyrektorka pojawiła się na
> zebraniu RR (w maju 2008) i oznajmiła, że wraz z Radą Pedagogiczną
> ustaliła,
> że mundurki w naszej szkole pozostaną niezależnie od tego, jak będzie
> brzmiało rozporządzenie pani minister oświaty. Nikt się nikogo nie pytał,
> RR zostało poinformowane o fakcie i that's all. Niby wszystko ok, ale
> właśnie "niby", bo nikt z nas do końca nie wie, czy dyrekcja i Rada
> Pedagogiczna może ustalać takie rzeczy na zasadzie samodzielnej decyzji
> bez
> konsultowania się z Radą Rodziców (w końcu to nie są darmowe mundurki), o
> Samorządzie Uczniowskim nie wspominając. Bo być może wolno jej - wtedy
> mówi
> się trudno. Ale być może ma jednak obowiązek zapytać o zdanie samych
> zainteresowanych i ich rodziców i wówczas sytuacja wyglądać powinna nieco
> inaczej.
>
> Podpowiecie coś? :)
> A może ktoś ma tekst samego rozporządzenia?
>
Nie ma i nie będzie. ;)
To jest ustawa, nie daje ministrowi prawa do wprowadzania w tej kwestii
rozporządzeń. Cytuję odpowiednie fragmenty.
Art. 64a. /wchodzi w życie od 1.09.2008 r./ 1. Dyrektor szkoły podstawowej,
gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej oraz szkoły artystycznej może z własnej
inicjatywy lub na wniosek rady szkoły, rady rodziców, rady pedagogicznej lub
samorządu uczniowskiego, za zgodą odpowiednio rady rodziców i rady
pedagogicznej oraz w przypadku, gdy z inicjatywą wystąpił dyrektor szkoły
lub wniosku złożonego przez inny podmiot niż samorząd uczniowski - także po
uzyskaniu opinii samorządu uczniowskiego, wprowadzić obowiązek noszenia
przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, dyrektor szkoły rozpatruje w terminie
nie dłuższym niż 3 miesiące.
(...)
7. Do zniesienia obowiązku noszenia przez uczniów jednolitego stroju,
stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
Zatem: wyłącznie ZA ZGODĄ RR, jeżeli podmiotem składającym wniosek jest
ktokolwiek inny.
Ostateczna decyzja należy do dyrektora.
Proponuję złożyć kontrwniosek o zniesienie obowiązku skierowany do dyrektora
szkoły.
W przypadku odmowy pozostaje odwołanie do Kuratorium.
EwaSzy
|