Re: Mundurki - jak to jest?

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Mundurki - jak to jest?
Date: Mon, 15 Sep 2008 11:59:47 +0200

Użytkownik "Nixe" napisała:

> Tu się upewnię, bo "letko" zgłupiałam. Nawet jeśli RR nie wyrazi zgody, to
> tak dyrekcja może zdecydować po swojemu (czyli utrzymać mundurki) czy
> jednak
> powinna respektować zdanie RR?

Powinna respektować i taka decyzja 'powinna' zostać podważona na poziomie
nadzoru kuratoryjnego.
Kłopot w czym innym. Kluczowe: gdyby dyrekcja wprowadzała te mundurki, ale
one już_są.

> Na razie dokładnie sprawdzimy, jaka jest faktyczna wersja wydarzeń,
> ponieważ
> dyrekcja twierdzi, że RR sama wnioskowała o pozostawienie mundurków, a
> członkowie RR (fakt, rozmawiałam zaledwie z 3 osobami na 18) twierdzą, że
> absolutnie tak nie było. Jutro jest pierwsze powakacyjne zebranie RR, więc
> się wczytam w protokoły i zobaczymy, kto kręci, a kto mówi prawdę ;-)

Dowcip w tym, że prawo promuje aktualny stan, mundurkowy. NIC nie trzeba
robić, żadnej decyzji podejmować - to nie budżet i nie wymaga corocznego
uchwalania. Dyrek nie musiał pytać RR o zdanie, wcale nie musiał poruszać
tematu - zupełnie legalnie. A mundurki by zostały.

> Dzięki Ci dobra kobieto :) Czyli krótka konluzja - jeśli RR nie została
> zapytana o zdanie - jest to niewłaściwe postępowanie.

Niewłaściwe jest odpowiednim określeniem. :) Mądry dyerk nie zadzierałby bez
powodu z RR i uporządkował sprawę mundurków, żeby mu garbem nie wisiała. Ale
pytać o zdanie nie musiał, mógł milczeć. Jeśli spytał, to powinien
uwzględnić. Zakręcone, nie? :)

Jeszcze raz - utrzymanie obecnego stanu nie wymaga żadnych działań z
niczyjej strony. Zniesienie mundurków wymaga wniosku np. RR, RP, SU. Więc
składajcie_ten_wniosek, nieważne co dyrek gadała. Obecne przepisy i tak
obowiązują dopiero od 1 września, więc co by nie wykręcała przed i w trakcie
wakacji, to i tak na starych zasadach się odbywało.

EwaSzy