Musze sobie zrobic "przeglad" :-)

11. Data: 2005-12-03 16:25:57

Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)
Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moge Ci mniej wiecej podac - o ile mi pamiec nie szwankuje do cen ;) - koszt
badan laboratoryjnych. Podejrzewam, ze bedzie podobny - mowie o Wroclawu bo
sama pracuje w okolicach Wroclawia i ten cennik mamy zblizony.
Morfologia calkowita -8zl
OB 5zl
elektrolity 32zl
biochemia: lipidogram -w tym cholesterol 30zl, elektroforeza (aczkolwiek
jest to badanie juz dosc specjalistyczne)- 20zl, reszta po 8-10zl kazde
hormony tarczycy(TSH,fT3,fT4) 60zl
PSA 30zl
markery nowotworowe - kazde po 25-35zl w zaleznosci ktore a jest ich kilka
badanie ogolne moczu 10zl
krew utajona w kale 10zl
Helikobacter pylorii okolo 30zl

To tyle ejsli chodzi o badania laboratoryjne :))))

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

12. Data: 2005-12-03 21:38:22

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JSK" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Stuknela mi w tym roku 30-ka i postanowilem zrobic sobie "przeglad
> generalny". O jakie skierowania na badania prosic mojego lekarza
> rodzinnego (wiem, ze to lekarz sam powinien zrobic, ale moja pani doktor
> czasami bywa lekko roztargniona :-))?

ale kiedy ostatnio robiles jakiekolwiek badania? chocby jak zatrudniales sie
do pracy? ja co roku robie morfologie, bad. ogolne moczu i usg jamy
brzusznej oraz kontrola u okulisty. co pol roku stomatolog. po 25 roku zycia
nalezy tez raz na 5 lat robic usg tarczycy.

13. Data: 2005-12-04 21:27:06

Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JSK>
> A piszą może ile taki maraton diagnostyczny kosztuje???

2500zł

14. Data: 2005-12-05 16:14:41

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Dec 2005 22:38:22 +0100, siliana wrote:

> ale kiedy ostatnio robiles jakiekolwiek badania? chocby jak zatrudniales sie
> do pracy? ja co roku robie morfologie, bad. ogolne moczu

I czego się tam spodziewasz?

> i usg jamy
> brzusznej

No pięknie. A jakie są do tego wskazania u Ciebie?

> oraz kontrola u okulisty.

A w jakim celu? Znaczy masz szybko narastającą wadę, tak?

> co pol roku stomatolog.

To w sumie rozumiem; sam pokazuję się dentyście mniej więcej raz w roku,
ale mam szczęście mieć zęby nie do zdarcia jak na razie:)

> po 25 roku zycia
> nalezy tez raz na 5 lat robic usg tarczycy.

Z ciekawości - a skąd taki pomysł, że należy?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

15. Data: 2005-12-05 16:52:07

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I czego się tam spodziewasz?

a ty od czego zaczynasz badania profilaktyczne? od razu z grubej rury
specjalistyczne badania, tak na chybil trafil?

> No pięknie. A jakie są do tego wskazania u Ciebie?

z powody sklonnosci do kamieni kiedys lekarz zalecil raz na rok usg. i potem
okazalo sie, ze co roku wychodza rozne rzeczy np. zapalenie prostaty
(wymagalo leczenia), stluszczenie watroby (wymagalo leczenia), torbiel na
nerce (wymagalo dalszej obserwacji). stad w calej mojej rodzinie robimy raz
na rok usg.

> A w jakim celu? Znaczy masz szybko narastającą wadę, tak?

nie, moze ci okulisci jacys niedouczeni sa, bo kaza mi kontrolowac oczy raz
na rok. mam wade, niepostepujaca.

> Z ciekawości - a skąd taki pomysł, że należy?

byla taka akcja profilaktyczna w tv. kolezanka ja uslyszala, byla po 25 roku
zycia, wiec zrobila kontrolne usg. i cale szczescie.

a moze zamiast ironizowac, skoro sie na tym znasz, to napiszesz swoje zdanie
na temat profilaktyki?

16. Data: 2005-12-05 16:53:23

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> byla taka akcja profilaktyczna w tv. kolezanka ja uslyszala, byla po 25
> roku zycia, wiec zrobila kontrolne usg. i cale szczescie.

chcialabym dodac, ze ja tez postanowilam to skontrolowac i wyszedl guzek
pecherzykowaty - nie za fajny.

17. Data: 2005-12-05 19:26:35

Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" - jestem zszokowany postawa lekarza!
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-12-05, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> I czego się tam spodziewasz? [...]

Musze powiedziec ze ponizsza reakcja z ust lekarza mnie zaskoczyla...
Oczywiscie, ze lepiej zeby badania nic nie wykazaly, i my pacjenci
spodziewamy sie ze bedzie wszystko w normie.

Ale tyle sie mowi, ze polska jest na szarym koncu pod wzgledem
wykrywania chorow we wczesnym stadium, ze pytania lekarza "czego
sie tam spodziewasz" mnie zabilo. Nie dziwne, ze przy takim nastawieniu
lekarzy pacjenci trafiaja od razu do hospicium, bo lekarze
nie maja juz nic do roboty. Bo kiedy mozna bylo cos wykryc,
jeden z drugim lekarzem stwierdzil: "Ale jakie ma pan wskazania
do robienia badania" i odeslal pacjenta do domu (lub zniechecil
do badania co na jedno wychodzi)

18. Data: 2005-12-06 07:32:13

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Dec 2005 19:26:35 +0000 (UTC), Tomasz Roskal wrote:

> [...]
> jeden z drugim lekarzem stwierdzil: "Ale jakie ma pan wskazania
> do robienia badania" i odeslal pacjenta do domu (lub zniechecil

Nie pracuję z pacjentami ambulatoryjnymi i nie zlecam badań
profilaktycznych, więc moje osobiste podejście jest nieco zmienione
charakterem pracy, ale moja żona pracuje w POZ i wielokrotnie miała do
czynienia z pacjentami, którzy domagali się róznych badań "na wszelki
wypadek".
Nie jestem w stanie podać źródła, ale wiem na przykład (i jeśli chcesz
spytam o źródło), że u ogólnie zdrowego pacjenta, który miał poziom
glukozy na czczo w normie, kolejne kontrolne pomiary zaleca się
wykonywać co 3 lata.

Owszem, dbanie o zdrowie wymaga wykonania od czasu do czasu jakichś
badań dodatkowych, ale muszą one mieć jakiś sens.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

19. Data: 2005-12-06 07:39:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Dec 2005 17:52:07 +0100, siliana wrote:

> a ty od czego zaczynasz badania profilaktyczne? od razu z grubej rury
> specjalistyczne badania, tak na chybil trafil?

Pytam jeszcze raz: Jakie problemy zdrowotne ujawni Ci morfologia z
moczem? Owszem, kilka jestem w stanie wymyślić...

> z powody sklonnosci do kamieni [...]

Czyli sytuacja u Ciebie jest szczególna. O to mi chodziło. NIe każdy ma
skłonność do kamicy, nie każdy powinien sobie robić USG brzucha co rok.

> nie, moze ci okulisci jacys niedouczeni sa, bo kaza mi kontrolowac oczy raz
> na rok. mam wade, niepostepujaca.

No i świetnie - znowu potwierdzasz moje przypuszczenia - po prostu masz
konkretne wskazania do częstszej kontroli, co nie oznacza że wszyscy je
mają.

> byla taka akcja profilaktyczna w tv. kolezanka ja uslyszala, byla po 25 roku
> zycia, wiec zrobila kontrolne usg. i cale szczescie.

Nie spotkałem się z takimi zaleceniami, ale zapytam koleżanki
endokrynologa o co chodzi.

> a moze zamiast ironizowac, skoro sie na tym znasz, to napiszesz swoje zdanie
> na temat profilaktyki?

Moje prywatne zdanie jest takie, że zalecenia są wysoce indywidualne,
zależne od wieku, płci, charakteru wykonywanej pracy i narażeń
wystepujących w jej miejscu. Na przykład kobiety powinny moim zdaniem
systematycznie kontrolować się ginekologicznie, a o tym nie napisałaś
ani słowa.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

20. Data: 2005-12-06 09:06:40

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam jeszcze raz: Jakie problemy zdrowotne ujawni Ci morfologia z
> moczem? Owszem, kilka jestem w stanie wymyślić...

stan zapalny organizmu - u mnie po nitce do klebka wyszla chora zatoka.
anemia itp.

> Czyli sytuacja u Ciebie jest szczególna. O to mi chodziło. NIe każdy ma
> skłonność do kamicy, nie każdy powinien sobie robić USG brzucha co rok.

jak napisalam wczesniej, ale powtorze - przez 10 lat od operacji kamienie
sie nie powtorzyly, za to wyszly inny powazne rzeczy wymagajace leczenia, a
nie dajace objawow.

> No i świetnie - znowu potwierdzasz moje przypuszczenia - po prostu masz
> konkretne wskazania do częstszej kontroli, co nie oznacza że wszyscy je
> mają.

w pewnym wieku trzeba sprawdzac cisnienie w oku, dno oka itp.

> Nie spotkałem się z takimi zaleceniami, ale zapytam koleżanki
> endokrynologa o co chodzi.

ciekawa jestem, co ci powie. moze to samo, co lekarz mojej kolezance - ze
przesadza i nie dal jej skierowania, na szczescie sie uparla, bo bylo swiezo
po tym programie o profilaktyce i zrobila usg prywatnie. to bylo w wakacje,
a dzis juz jest po 1 operacji i tuz przed 2...

> [...]
> wystepujących w jej miejscu. Na przykład kobiety powinny moim zdaniem
> systematycznie kontrolować się ginekologicznie, a o tym nie napisałaś

:))))) bo pytanie zadal 30-letni facet - nie bede mu wciskac cytologii i usg
piersi:)

coś nie tak :( ??
Bol zeba leczonego kanalowo
Rózyczka- badnie. wynik?