Jak przechowywac kał ?

1. Data: 2005-12-03 11:30:39

Temat: Jak przechowywac kał ?
Od: "dembol" <usuŃyugin@WYwALTOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie jak w temacie, a mianowicie: jak przechowywac kał? Musze oddac
probki z trzech dni do sanepidu i zastanawiam sie w jakich warunkach
powinien byc przechowywany kał. W temperaturze pokojowej czy moze w lodowce?

--
dmb

2. Data: 2005-12-03 11:32:05

Temat: Re: Jak przechowywac kał ?
Od: "Gocha" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

w lodówce!! na bank

3. Data: 2005-12-03 11:38:18

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> probki z trzech dni do sanepidu i zastanawiam sie w jakich warunkach

Nie trzeba przechowywac, codziennie musisz dac nowa probke. A jak juz
koniecznie chcesz to w lodowce to trzymaj tam gdzie najzimniej ale do
zamrazalnika nie chowaj. Przez dzien nic sie nie stanie.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2005-12-03 12:24:52

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w lodowce
ale dobrze jest mino wszytsko oddawac kal nie z jednego pobrania tylko
jednego dnia jeden drugiego drugi etc.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

5. Data: 2005-12-03 14:29:10

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wirgo napisał(a):
> w lodowce
> ale dobrze jest mino wszytsko oddawac kal nie z jednego pobrania tylko
> jednego dnia jeden drugiego drugi etc.

Nie tylko dobrze, ale nawet należy, bo oddawanie tej samej próbki kału
przez trzy dni nie ma sensu. Ja pytanie zrozumiałam tak, że kolega chce
przechowac kał z soboty i niedzieli, bo wtedy sanepid zamknięty ;-). Ale
wtedy radziłabym przesunąć badanie na nowy tydzień, bo nie chciałabym
przechowywać próbki kału z jedzeniem. Fuj.

Ewa

6. Data: 2005-12-03 14:40:54

Od: "dembol" <usuŃyugin@WYwALTOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:
> [...]
> wtedy radziłabym przesunąć badanie na nowy tydzień, bo nie chciałabym
> przechowywać próbki kału z jedzeniem. Fuj.

Hehe no faktycznie malo smacznie to moze wygladac ;)
Po prostu nie mam zbytnio czasu codziennie biegac z probka z danego dnia do
sanepidu. Dlatego chcialem zebrac probki z trzech kolejnych dni i zaniesc je
razem.
Ale skoro mowicie ze lepiej oddawac probki na biezaco to tak tez zrobie.

--
dembol

7. Data: 2005-12-03 15:20:11

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

dembol napisał(a):

> [...]
> razem.
> Ale skoro mowicie ze lepiej oddawac probki na biezaco to tak tez zrobie.

hm.. mam pewne wątpliwości, co do tego, czy Ci je tak przyjmą...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

8. Data: 2005-12-03 15:32:38

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm.. mam pewne wątpliwości, co do tego, czy Ci je tak przyjmą...

Oczywiscie ze nie. Nie przyjma jesli uzbiera ktos z piatku soboty i
niedzieli w pojemniczkach, ale przyjma jak ktos zrobi we wtorek i podzieli
sobie na srode, czwartek i piatek. Cala Polska :) Jesli przeciez ktos chce
cos ukryc moze dac nie swoja...

--
Pozdrawiam Norbert :-)

9. Data: 2005-12-03 18:36:12

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> probki z trzech dni do sanepidu i zastanawiam sie w jakich warunkach
> powinien byc przechowywany kał. W temperaturze pokojowej czy moze w

Dobrze byloby, gdyby byly to probki z np. co drugiego czy co trzeciego dnia,
a nie z kolejnych nastepujacych po sobie ( np. poniedzialek, sroda, piatek
czy niedziela, wtorek, piatek albo poniedzialek, czwartek, poniedzialek).
Pojemnik do woreczka i do skrzynki w lodowce - moze lezec do nastepnego
ranka, kiedy to zaniesiesz do laboratorium. I tak powtarzasz trzykrotnie.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

10. Data: 2005-12-03 22:45:47

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> hm.. mam pewne wątpliwości, co do tego, czy Ci je tak przyjmą...

Nie przyjma. Robilam niedawno ksiazeczke sanepidu i przy oddaniu jednej
probki dostawalam pojemnik na kolejna. Wiec nie dalo sie tak "przetrzymac"
na chyba ze nabierac z pojemnika z lodowki ale to brzmi paskudnie.

c...@w...pl

PMV - defekt zastawki dwudzielnej
VELFORM SMILE
czy należy zabrać lekarzom dowody osobiste?
hiperprolaktynemia a leki przeciwdepresyjne
"martwica jałowa gałęzi kosci kulszowej" - czy ktos cos wie?