PMV - defekt zastawki dwudzielnej

1. Data: 2005-12-03 10:53:54

Temat: PMV - defekt zastawki dwudzielnej
Od: "egomaniac" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zosał u mnie wykryty mały defkt związany z ułożeniem zastawki
dwudzielnej - parachute mitral valve (PMV) - spadochronowa zastawka
przedsionkowo-komorowa. Przyczyną takiego defektu jest brak 2-giego
mięśnia brodawkowego. Jestem młodym człowiekiem, chciałbym się dowiedzieć,
jakie
następstwa mogą towarzyszyć temu w moim życiu na codzień? Wiem, na czym
polega mechanizm
działania zastawek sercowych oraz mięśni brodawkowych. Niestety medyczna
strona Internetu w języku polskim jest bardzo ograniczna i uboga, a mój
angielski nie jest aż tak na wysokim poziomie, by tłumaczyć tak zaawansowane
terminy na jeśyk polski. Jeśli tylko mógłbym Was
szanowni grupowicze prosić o informacje, to byłoby dla mnie bardzo wielką
rzeczą.

Pozdrowienia dla wszystkich.

2. Data: 2005-12-03 10:55:47

Temat: Re: PMV - defekt zastawki dwudzielnej
Od: "Izabela " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

egomaniac <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> rzeczą.
>
> Pozdrowienia dla wszystkich.
>
> A jakie sa ostatnie badania echokardiograficzne, czy jest niedomykalnośc
(jesli tak to ktore stopnia, czy sa powiększone jamy serca (głownie lewego )
czy jest nadcisnienie plucne?

3. Data: 2005-12-03 11:57:15

Od: "egomaniac" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela " <c...@g...pl>

> (jesli tak to ktore stopnia, czy sa powiększone jamy serca (głownie
lewego )
> czy jest nadcisnienie plucne?

Rozpoznanie wstępne: częstoskurcz napadowy.
Relacje komór, przedsionków i spływy naczyń: prawidłowe
Położenie Ao względem kręgosłupa: lewostronne
Ao: 2,85 cm, zastawka: trzypłatkowa
LV: 4,27 / 2,96 cm w LV pojedynczy mięsień brodawkowy wydłużony
% SF: 30,7
IVS: 0,8 cm, ruch: prawidłowy
IAS: szczelna
RV: 2,37 cm
LVPW: 0,8 cm
LA: 2,78 cm
RVW: 0,4 cm
PA: 2,90 cm, zastawka: prawidłowa
MFV Ao wstępująca: 1,06 m/s, zstępująca: 1,57 m/s
MFV PA: 2,9 m/s
MV: wyraźnie ugięcie tylnego płatka do LA
TV: prawidłowa MFV: 0,75 m/s

4. Data: 2005-12-03 12:06:26

Od: "egomaniac" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "egomaniac" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> MFV Ao wstępująca: 1,06 m/s, zstępująca: 1,57 m/s
> MFV PA: 2,9 m/s
> MV: wyraźnie ugięcie tylnego płatka do LA

A! Echokardiogramu nie mam, ale wiem że wyszedł w porządku.

VELFORM SMILE
czy należy zabrać lekarzom dowody osobiste?
hiperprolaktynemia a leki przeciwdepresyjne
"martwica jałowa gałęzi kosci kulszowej" - czy ktos cos wie?
kwas moczowy