Musze sobie zrobic "przeglad" :-)

21. Data: 2005-12-06 09:45:45

Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Dec 2005 10:06:40 +0100, siliana wrote:

> stan zapalny organizmu

Kiepski pomysł. Są znacznie lepsze i bardziej specyficzne markery stanu
zapalnego.

> - u mnie po nitce do klebka wyszla chora zatoka.
> anemia itp.

Mam polip w zatoce szczękowej, który wykryłem sobie rezonansem
magnetycznym głowy - przypadkiem, kiedy udostępniłem swoją głowę jako
zdrowy ochotnik. No i co? Usunę? Zoperuję?

> jak napisalam wczesniej, ale powtorze - przez 10 lat od operacji kamienie
> sie nie powtorzyly, za to wyszly inny powazne rzeczy wymagajace leczenia, a
> nie dajace objawow.

Na przykład?:)

> w pewnym wieku trzeba sprawdzac cisnienie w oku, dno oka itp.

Owszem, w pewnym wieku warto zrobić sobie screening w kierunku jaskry. A
co do częstych chorób, które wiać na dnie oka - znacznie łatwiej i
taniej zmierzyć sobie ciśnienie tętnicze.

> ciekawa jestem, co ci powie. moze to samo, co lekarz mojej kolezance - ze
> przesadza

Pewnie tak.

> i nie dal jej skierowania, na szczescie sie uparla, bo bylo swiezo
> po tym programie o profilaktyce i zrobila usg prywatnie. to bylo w wakacje,
> a dzis juz jest po 1 operacji i tuz przed 2...

Na tej zasadzie każdy powinien sobie robić co pół roku rezonans całego
ciała.

> :))))) bo pytanie zadal 30-letni facet - nie bede mu wciskac cytologii i usg
> piersi:)

A po co mu USG brzucha co rok?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

22. Data: 2005-12-06 13:00:36

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiesz co - nie chce mi sie juz z toba dyskutowac. zaproponowalam chlopakowi
profilaktyke, jaka sama stosuje. inna osoba zaproponowala zestaw badan za
cene pewnie niezlego samochodu, ale ty sie przyczepiles tylko do mnie.

23. Data: 2005-12-07 01:57:55

Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Dec 2005 10:45:45 +0100, Marek Bieniek napisał(a):

> Na tej zasadzie każdy powinien sobie robić co pół roku rezonans całego
> ciała.

No ale do cholery jesli jest w ten sposob szansa na wykrycie choroby wartej
leczenia to czy nie warto? Jesli kogos na to stac?
Zreszta siliana robi sobie te badania ale nie kaze Jackowi robic tego co
rok czy pol.

Czy Ty moze uwazasz, ze wogole nie warto robic badan jesli nic nie boli?
Gdyby np. moj tata mial rok temu kaprys zrobienia sobie usg tetnich
domozgowych, pewnie bylby teraz w pelni sil bo by sie zoperowal przed
udarem. Moze Wy lekarze patrzycie na to jakos bardziej masowo i pod katem
tego co Was ucza na studiach, ale dla czlowieka wazne jest jego zdrowie.
Gdybym byla bogata, pewnie zafundowalabym sobie jak najbardziej kompleksowe
badania wszystkiego co sie da. Pewnie nie co rok, ale powiedzmy co 10. Moze
minimalizujac badania szkodliwe typu rentgen.

Dla mnie to, co napisala silana o kolezance jest jak nalepszym dowodem na
to, ze takie usg warto sobie zrobic.

--
Sabina

coś nie tak :( ??