Na jakiej podstawie lekarz stwierdza czy ktoś ma grypę?

1. Data: 2005-10-16 19:55:49

Temat: Na jakiej podstawie lekarz stwierdza czy ktoś ma grypę?
Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Idę sobie do lekarza on mnie tam opuka zajrzy do gardła. I tutaj moje
pytanie jak on rozpoznaje czy mam grypę, czy też zwykłe przeziębienie czy
też może jeszcze coś innego.

2. Data: 2005-10-17 05:47:12

Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Idę sobie do lekarza on mnie tam opuka zajrzy do gardła. I tutaj moje
> pytanie jak on rozpoznaje czy mam grypę, czy też zwykłe przeziębienie czy
> też może jeszcze coś innego.

jezeli goraczkujesz to masz prawo dostac skierowanie na badanie krwi oraz
zrobienie wymazu z gardla, ktory oceni czy to tylko przeziebienie czy grypa
:)

3. Data: 2005-10-17 07:16:23

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości

> jezeli goraczkujesz to masz prawo dostac skierowanie na badanie krwi
oraz
> zrobienie wymazu z gardla, ktory oceni czy to tylko przeziebienie czy
grypa :)

mozesz rozwinac temat wymazu z gardla i badania krwi przy diagnozowaniu
grypy?

--
pozdro
ape

4. Data: 2005-10-17 08:25:49

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> jezeli goraczkujesz to masz prawo dostac skierowanie na badanie krwi oraz
> zrobienie wymazu z gardla, ktory oceni czy to tylko przeziebienie czy

bzdura,

grype rozpoznaje sie na podstawie objawow. Plus obecna sytuacja
epidemiologiczna.
Wymaz z gardla czy badanie antygenow w polsce to daleka przyszlosc.

5. Data: 2005-10-17 14:24:06

Od: "kezLOG" <luczak@[wytnijto]lab4arch.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości :

> grype rozpoznaje sie na podstawie objawow. Plus obecna sytuacja
> epidemiologiczna.
> Wymaz z gardla czy badanie antygenow w polsce to daleka przyszlosc.

hmm...czy to dlatego Polska jest jednym z trzech europejskich krajow, ktore
nie przesylaja do WHO danych dotyczacych zachorowan na grype?

6. Data: 2005-10-17 15:21:32

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jezeli goraczkujesz to masz prawo dostac skierowanie na badanie krwi oraz
> zrobienie wymazu z gardla, ktory oceni czy to tylko przeziebienie czy

W ZYCIU nikt mi przy goraczce nie zalecil badania krwi ani wymazu. a po
jakich parametrach mozna rozpoznac grype?

7. Data: 2005-10-17 15:22:44

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> grype rozpoznaje sie na podstawie objawow.

no to pomoz nam-pacjentom tez to umiec rozpoznac...

co gorsza - ja nie potrafie (lekarze tez:(((( odroznic zwyklego
przeziebienia od zapalenia zatok, przez co spotkala mnie watpliwa
przyjemnosc 2 punkcji...

8. Data: 2005-10-17 16:07:59

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości

> W ZYCIU nikt mi przy goraczce nie zalecil badania krwi ani wymazu.

Wymazu czy ROZMAZU?
Bo moje dzieci, kiedy goraczkują np. 4 dni,a lekarka nie widzi, czy to
infekcja wirusowa, czy bakteryjna, dostają skierownie na morfologie z
rozmazem i bad. moczu.
Jak inf. wyglada na bakteryjną i pierwszy antybiotyk nie skutkuje - na
wymaz.
O.

9. Data: 2005-10-17 18:01:41

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga" <ola@bla-bla_.pl> napisał w wiadomości

> Wymazu czy ROZMAZU?

wymazu

--
pozdro
ape

10. Data: 2005-10-17 18:46:00

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kezLOG" <luczak@[wytnijto]lab4arch.pl> napisał w wiadomości

> hmm...czy to dlatego Polska jest jednym z trzech europejskich krajow,
> ktore nie przesylaja do WHO danych dotyczacych zachorowan na grype?

czy nie wysyla nie wiem, ale wiedzac jak wyglada sprawozdawczosc w opiece
zdrowotnej nie dziwie sie, ze nikt nie traktuje naszych danych zbyt powaznie

"Twój lekarz"
test
chudnięcie w chorobie na Alzheimera
Poroblemy po operacji.