Re: Najpierw Popielec

From: "Ewa Dacko" <e...@i...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Najpierw Popielec
Date: Tue, 4 Mar 2003 17:54:17 +0100

Elżbieta wrote:

> W domu pozostała jeszcze sprawna mikrofalówka (LG). Trchę
> zainteresował mnie wątek popielcowy i ziemniaki w mundurkach.
> Poradźcie jak je zrobić w kuchence. Kuchenka jest z grilem, ale gril
> i mikrofale działają oddzielnie.

Robię w zupełnie zwykłej mikrofalówce, bez grilla i innych wodotrysków.

Ziemniaki równej wielkości trzeba dokładnie umyć, nakłuć głęboko widelcem
z obu stron, ułożyć symetrycznie w kuchence (może być na talerzu, bez
przykrycia) i mikrofalować przez 4 min., potem obrócić je "na plecy"
i znowu 4 min. Czas zależy od ilości ziemniaków, 2*4 min. to czas
przygotowywania ok 4-6 ziemniaków długości (srednicy?) ok. 6-7 cm.
Pewnie zależy też od mocy kuchenki (moja jest raczej wiekowa i słaba),
proponuję poeksperymentować.

Potem chwilkę poczekać, przekroić ziemniaki wzdłuż na krzyż, na każdego
nałożyć wielką łyżkę czosnkowo-ziołowego twarożku z jogurtem i wyjadać
łyżeczką... ok, poniosło mnie, miało być postnie, ze śledziem, tak?
BTW, u mnie w rodzinie takie ziemniaki ze śledziem średnio spełniają swoją
postną funkcję, bo traktujemy jak długo wyczekiwany rarytas ;)

Pozdrawiam,

Evva