Re: Najpierw Popielec

1. Data: 2003-03-04 16:54:17

Temat: Re: Najpierw Popielec
Od: "Ewa Dacko" <e...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta wrote:

> W domu pozostała jeszcze sprawna mikrofalówka (LG). Trchę
> zainteresował mnie wątek popielcowy i ziemniaki w mundurkach.
> Poradźcie jak je zrobić w kuchence. Kuchenka jest z grilem, ale gril
> i mikrofale działają oddzielnie.

Robię w zupełnie zwykłej mikrofalówce, bez grilla i innych wodotrysków.

Ziemniaki równej wielkości trzeba dokładnie umyć, nakłuć głęboko widelcem
z obu stron, ułożyć symetrycznie w kuchence (może być na talerzu, bez
przykrycia) i mikrofalować przez 4 min., potem obrócić je "na plecy"
i znowu 4 min. Czas zależy od ilości ziemniaków, 2*4 min. to czas
przygotowywania ok 4-6 ziemniaków długości (srednicy?) ok. 6-7 cm.
Pewnie zależy też od mocy kuchenki (moja jest raczej wiekowa i słaba),
proponuję poeksperymentować.

Potem chwilkę poczekać, przekroić ziemniaki wzdłuż na krzyż, na każdego
nałożyć wielką łyżkę czosnkowo-ziołowego twarożku z jogurtem i wyjadać
łyżeczką... ok, poniosło mnie, miało być postnie, ze śledziem, tak?
BTW, u mnie w rodzinie takie ziemniaki ze śledziem średnio spełniają swoją
postną funkcję, bo traktujemy jak długo wyczekiwany rarytas ;)

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-03-05 17:07:38

Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

Ewa Dacko <e...@i...com.pl> wrote:

> u mnie w rodzinie takie ziemniaki ze śledziem
> średnio spełniają swoją postną funkcję, bo traktujemy jak długo
> wyczekiwany rarytas ;)

Wielkie dzięki Ewo :)
Wprawdzie jest już popielcowy wieczór, a i ziemniaków okazało się, że w
domu nie ma więc u nas chyba też będą na specjalną okazję być może w
sobotę lub niedzielę.

Elżbieta

Re: Strogonof
Re: Ptysie z nadzieniem wytrawnym - pytanie
Re: Racuchy
Re: Szynka wolowa - gdzie w Warszawie?
Re: jak zrobic placki ziemniaczane?