Naleśniki

21. Data: 2010-01-26 20:15:20

Temat: Re: Naleśniki
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

22. Data: 2010-01-26 20:25:26

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl...
> > In article <hjne0s$r7q$1@news.mm.pl>, "Grzesiacz" <g...@m...pl> wrote:
>
> >> To patrz : przyprawy
> >
> > Sól?
> >
> > Władysław
>
> Dobre.
>

> Feah
>

> PS. i szczypta cukru

Tak czy inaczej dobre naleśniki są dobre nawet gdy się je je bez
niczego, czy to wprost z patelni, czy po wystygnięciu. Jak naleśniki nie
są dobre, nie warto starać się o dobre dodatki do nich. Podobnie jak z
chlebem, makaronem etc.

Władysław

23. Data: 2010-01-26 20:48:18

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Władysław Łoś" <w...@o...pl> wrote in message

> clou

> A jak naleśniki są bez farszu?
>
> Władysław

Makaron z naleśników.

24. Data: 2010-01-26 20:49:19

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Władysław Łoś" <w...@o...pl> wrote in message

> clou

> A jak naleśniki są bez farszu?

Rodzaj płaskiego beretu...

25. Data: 2010-01-26 21:26:00

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" napisał:

> Rodzaj płaskiego beretu...

Do rzucania ;)

--
Pozdrawiam - Aicha (ze wspomnieniem śladu pierogów na suficie pracowni po
zajęciach zpt)

26. Data: 2010-01-26 22:26:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jan 2010 12:52:49 +0100, Prawusek napisał(a):

> Nie dawaj cukru, soli tylko odrobinę, cukier w cieście to jego szybkie
> rumienienie, czyli rzecz w plackach niekorzystna

Nie mówię o sypaniu cukru łyżkami. Trzeba go dać tylko tyle, żeby złagodził
smak soli, a nie dał wyraźnej słodyczy. Trudno mi ocenić ilość, powiedzmy
na litr słonego ciasta płaska łyżeczka cukru. Nic się nie przypali od
takiej ilości, a smak ciasta jest o niebo lepszy.
I jak już kiedyś pisałam - do ciasta warto dać mleko z wodą pół na pół.
--

Ikselka.

27. Data: 2010-01-26 22:28:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:11:16 +0100, Bbjk napisał(a):

> Do naleśnikowego ciasta w ogóle nie dodaje się cukru.

Dodaje się, jak do każdego słonego ciasta, w tym chleba (cukier daje się do
wyrastania drożdży) - dla złamania słonego smaku, nie dla osłodzenia. Do
naleśników - mała płaska łyżeczka cukru na litr słonego ciasta.
--

Ikselka.

28. Data: 2010-01-26 22:37:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Jan 2010 21:53:03 +0100, Aicha napisał(a):

> To ile Ty tej soli dodajesz?
> Ja nie lubię z cukrem, bo średnio się nadają do nadziewania słonymi
> farszami, które wolę.

Płaską łyżeczkę (lub nieco mniej) do herbaty na ok. litr słonego jak zwykle
ciasta. Spróbuj i sama oceń, czy poczujesz słodycz - na pewno nie, a jednak
smak o niebo lepszy. Nie zawsze dodaje się cukier/sól/kwas, aby dominowały
smak potrawy, lecz aby "dosmaczały" ją bez wyraźnej zmiany jej smaku
zasadniczego.
Sztuka dobrego smaku (nie wszystkim tutaj znana, jak widzę, a nie mówię o
Tobie) każe do zdecydowanie słonych ciast dodawać nieco soli, a do słonych
nieco cukru. ZAWSZE.

A słonymi farszami to można nawet słodkie ciasto nadziewać - jadłam kiedyś
w Mińsku i Moskwie sprzedawane na ulicy pieczone pierogi ze słodkiego
ciasta z mięsnym farszem - pychota.
--

Ikselka.

29. Data: 2010-01-26 22:38:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jan 2010 23:37:02 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> zasadniczego.
> Sztuka dobrego smaku (nie wszystkim tutaj znana, jak widzę, a nie mówię o

tj. słodkich, oczywiście

> [...]
>
> A słonymi farszami to można nawet słodkie ciasto nadziewać - jadłam kiedyś
> w Mińsku i Moskwie sprzedawane na ulicy pieczone pierogi ze słodkiego

j.w.
--

Ikselka.

30. Data: 2010-01-26 22:39:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Jan 2010 04:59:27 -0800 (PST), maciej debski napisał(a):

> absolutnie sie nie zalamuja. szczypta (!) cukru na litr czy wiecej
> ciasta nalesnikowego nie ma wplywu na rumienienie.

Dokładnie :-)
--

Ikselka.

Re: prawdy i mity
gulasz
Cosik z makiem - niekoniecznie makowiec :)
Macie pomysł gdzie kupować semolinę?
MAKLOWICZ W SZKOCJI...