Napowietrzacz - znów problem

11. Data: 2006-01-04 19:55:35

Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr R. wrote:

> Taa... 6,5 * 2 =13 pln + wysyłka pewnie z 6-7 czyli około 20 zł.
> To prawie jak nowa pompka.
> Koszmar, kiedy ten kraj się ucywilizuje?

Alez to jest wlasnie znak cywilizacji :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2006-01-04 21:02:16

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Taa... 6,5 * 2 =13 pln + wysyłka pewnie z 6-7 czyli około 20 zł.

6.5 zł = 2 sztuki :) ja dziś w sklepie tam gdzie kupiłem pompke zapłaciłem
ponad 9 zł :/

13. Data: 2006-01-05 09:30:38

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro napisał(a):

> 6.5 zł = 2 sztuki :) ja dziś w sklepie tam gdzie kupiłem pompke zapłaciłem
> ponad 9 zł :/

A przepraszam gdzie ten sklep, bo ja pytałem we Wrocławiu w kilku,
nietety bez efektu...

14. Data: 2006-01-05 09:35:16

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Alez to jest wlasnie znak cywilizacji :-(
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Hm... Po dłuższym zastanowieniu, muszę się niestety zgodzić :).
Choć przed tak rozumianą cywilizacją raczej należy się bronić, a w razie
niepowodzenia - uciekać :)
Pozdrawiam defensywnie
Piotr

15. Data: 2006-01-05 09:41:29

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A przepraszam gdzie ten sklep, bo ja pytałem we Wrocławiu w kilku, nietety
> bez efektu...

ja jestem z okolic Krakowa.

16. Data: 2006-01-06 02:53:23

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to fajnie że musze nową pompke kupić :[ jaki ma adres sklep wysyłkowy ? może
> pujde z gwarncją do sklepu tam gdzie kupiłem i może coś gość doradzi...

Wydaje mi się że te problemy wynikają z temperatury na dworze, gumki tłoczace
oraz gumki w których osadzone są "wibrujące wahadełka od elektromagnesów" (nie
wiem jak to się fachowo nazywa)twardnieją na mrozie i pompka ciężej pracuje nie
wyrabiając normy. Ćwiczyłem ten temat 9 lat, wymieniając niekiedy po trzy pompki
w roku (pracują u mnie cały rok non stop). Obecnie kupiłem za większą kasę
specjalną pompkę do oczek wodnych SERRA AIR 550. Dane techniczne: napięcie:
230V /50 Hz, moc: 12 W, wydajności: 550 l/h , 4 zaworowy, w moim przypadku
łączę cztery wyloty powietrza złączkami Y (na wyposażeniu pompki) w dwa. Taki
napowietrzacz można kupić tutaj:

http://www.hydroogrod.home.pl/modules.php?name=catal
og&file=index&cPath=26_45

Kosztuje on u nich 85 zł + koszty wysyłki. Naprawdę polecam bo wychodzę z
założenia że lepiej kupić coś solidnego i droższego niż podpierać się czymś co
nie jest przystosowane do pracy na zewnątrz domu. Niestety nie zdały one u mnie
egzaminu mimo iż były przystosowane do 200 i 300 l akwariów. Wychodzi w efekcie
taniej. SERRA pracuje u mnie już 10 miesięcy bez żadnych problemów mimo iż
chodzi na "pół gwizdka" (ma elektroniczną regulację), jak pracowała na "full" to
woda w oczku jakby się gotowała. Powietrze wchodzi do oczka przez dwie duże
kuliste (fi 4,5 cm) kostki napowietrzające jedna na głębokości 120 m, druga na
80 cm w strefie płytkiej. Każda z kostek podłączona jest do 3 m długości wężyka
(fi 0,5 mm). Pompa schowana w blaszanej skrzynce elektro ok 1 m od oczka.

Pozdrwaiam,
Paweł Woynowski

17. Data: 2006-01-06 18:00:59

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Przerabiałem ten problem wilokrotnie i szlak mnie trafiał jak pompa
przestała pracowac a tu mrozy za pasem.Wszystkie wczesniej wymienione pompki
nadają się do akwarium a nie do oczka.Zapomniałem o problemach w dniu kiedy
odżałowałem troszkę więcej kasy i kupiłem japońską pompę HIBLOW HP 10,pracuje
już parę lat bez zastrzeżeń.

18. Data: 2006-01-06 23:01:39

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniałem o problemach w dniu kiedy
> odżałowałem troszkę więcej kasy i kupiłem japońską pompę HIBLOW HP 10,pracuje
> już parę lat bez zastrzeżeń.

Mógłbyś mi podać gabaryty tego cuda i ile to jest to "troszkę więcej kasy".
Parametry techniczne znam ze strony producenta lecz nie było tam wymiarów i
ceny. Nie pytam dlatego że chcę wymienić swoją SERRĘ, po prostu zbieram dane na
podstronę którą chcę zrobić o akcesoriach z "górnej półki" do naszych oczek, a o
tej pompie dowiedzałem się właśnie od Ciebie i interesuje mnie Twoja opinia o niej.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

19. Data: 2006-01-07 08:02:41

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Gabaryty pompy napowietrzającej HIBLOW HP 10: wys.17
cm,szer.20cm,gł.14cm,średnica rury tłoczącej 17mm.Co do ceny,to było to tak
dawno,że nie jestem w stanie sobie przypomnieć,ale na obudowie znalazłem
naklejkę dystrybutora i jest to firma AKWATECH z Poznania.Pytasz o moją opinię-
powiem krótko,same superlatywy.Jak pisałem wcześniej,od czasu nabycia tej pompy
problemy z napowietrzaniem sie skończyły.Pozdrawiam.

20. Data: 2006-01-09 00:12:53

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytasz o moją opinię-
> powiem krótko,same superlatywy.Jak pisałem wcześniej,od czasu nabycia tej pompy
> problemy z napowietrzaniem sie skończyły.Pozdrawiam.

Dziękuję Andrzeju,lecz mam jeszcze jedno pytanie. Czy w zimie ta pompa stoi w
ogrzewanym pomieszczeniu, czy pracuje w ujemnej tempraturze. Zastanawia mnie
jakia jest jej najniższa temp pracy, bo w niektórych pompach z którymi miałem do
czyniena, spotkałem się z najniższą dopuszczalną temperaturą wynoszącą +4 st.C.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
sztobry derenia