Nawadnianie ogrodu.

1. Data: 2006-02-12 12:19:19

Temat: Nawadnianie ogrodu.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę się z Wami podzielić kapitalnym pomysłem, który wyczytałam w jednym z
portali dot. ogrodów. Właścicielka ogromny, ponad hektarowy ogród podlewa
w następujący sposób cyt: "Trawniki podlewa przenośnymi zraszaczami, a na
rabatach między roślinami rozłożyła sieć węży ogrodowych, które gęsto
nakłuła ostrym dłutem. Podziurkowane węże ukryte pod ściółką z kory z
powodzeniem zastępują profesjonalną linię kroplującą". Jest to moim zdaniem
rewelacyjny pomysł dla średnich, kilkunasto i kilkudziesięcioarowych ogrodów
i działek. Nie trzeba wlec ciężkiego węża przez cały ogród, a potem z
mozołem nawijać go na wózek. "Podziurawione" węże mogą spokojnie zimować na
rabatach - nie ukradną ich menele, którzy w ub. roku podpieścili mi z
działki 50 m. wąż razem z wózkiem, przez co bylam stratna ponad 400 zł.
System ten jest nieporównywalnie tańszy od nawadniania automatycznego. Można
go zakładać etapami, węże są dostępne w kolorach czarnych, zielonych i
brązowych a złączki wężowe kosztują parę złotych. Ostatecznie na zimę można
złączki chować. Na wiosnę sprawdzę ten pomysł w praktyce.
pozdrawiam ozywczo
Anka

2. Data: 2006-02-12 14:10:09

Temat: Re: Nawadnianie ogrodu.
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>na rabatach między roślinami rozłożyła sieć węży ogrodowych, które gęsto
> nakłuła ostrym dłutem.

Pomysł mi się podoba :-))
Nie znam wprawdzie ceny węży perforowanych,
ale z pewnością są one wielokrotnie droższe:od zwykłych.
Poza tym takie węże jest bardzo ciężko kupić w detalu :-(
pozdrawiam, Bogda.

3. Data: 2006-02-12 16:28:19

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pomysł mi się podoba :-))
> Nie znam wprawdzie ceny węży perforowanych,
> ale z pewnością są one wielokrotnie droższe:od zwykłych.
> Poza tym takie węże jest bardzo ciężko kupić w detalu :-(

Ależ Ona podziurawiła zwykłe węże ostrym dłutem!
Anka

4. Data: 2006-02-12 22:34:22

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska"

> [...]
> w następujący sposób cyt: "Trawniki podlewa przenośnymi zraszaczami, a na
> rabatach między roślinami rozłożyła sieć węży ogrodowych, które gęsto

mój pies na ten pomysł wpadł już parę lat temu i podziurawił mi
profeslonalnie wszystkie szlaufy ...aby ułatwić nawadnianie, oczywiscie...
;))))

--
ewa

5. Data: 2006-02-13 01:32:24

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nakłuła ostrym dłutem. Podziurkowane węże ukryte pod ściółką z kory z
> powodzeniem zastępują profesjonalną linię kroplującą".

Ten pomysł stosują do podlewania w krajach pustynnych od.. hohohoho kiedy.
Problem, to nie zawsze wąż. Problem, to skąd wziąć wodę.

moon

6. Data: 2006-02-13 05:38:57

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ten pomysł stosują do podlewania w krajach pustynnych od.. hohohoho kiedy.
> Problem, to nie zawsze wąż. Problem, to skąd wziąć wodę.

To by się zgadzało, bo autorka hmm. widać plagiatu, jakiś czas mieszkała w
USA. Dla mnie pomysł godzien Nobla z ogrodnictwa. Proszę o trochę męskiej
wyobraźni - co ile centymetrów te dziurki powinny być zrobione i jaka
długość poszczególnych odcinków węża? Ogród ma 103 x 35 m. długości, rabaty
głównie na wszystkich bokach prostokąta :).
Anka

7. Data: 2006-02-13 05:40:41

Od: "Cezar" <5...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rabatach - nie ukradną ich menele, którzy w ub. roku podpieścili mi z
> działki 50 m. wąż razem z wózkiem, przez co bylam stratna ponad 400 zł.

Linia kruplujaca czyli tzw dziurawy waz kosztuje do 1 zlp (za metr )gotowy
do polozenia w ziemi.
Jak bedziecie potrzebowali namiary na firme ktora produkuje w/w sprzet to
podam na prv
(co by nie bylo iz cos reklamuje :) )

8. Data: 2006-02-13 07:30:37

Temat: SPAM - Nawadnianie ogrodu.
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cezar napisał(a):
> [...]
> do polozenia w ziemi.
> Jak bedziecie potrzebowali namiary na firme ktora produkuje w/w sprzet to

Spoko, teraz możesz.
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-02-13 08:39:41

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do polozenia w ziemi.
> Jak bedziecie potrzebowali namiary na firme ktora produkuje w/w sprzet to

Myślisz, że będą sobie chcieli zawracać głowę z klientem,
który nie chce kupić 1000 mb ? :-(
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2006-02-13 09:31:43

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W "Kwiatonie" przy wyjeździe z Wrocławia w kierunku Oławy widziałem
jesienią czarny perforowany wąż z czegos w rodzaju grubej folii po
kilkadziesiąt (nie pamiętam dokładnie) złotych za 100 m. Jedynym
mankamentem była dośc duża średnica i brak złączek.
Pozdrawiam
Piotr

Mala dzialka, nowicjusz, kwiaty [dlugie]
Co posadzić w donicy na zewnętrznym parapecie, aby zasłonić okno?
Wysiew nasion poziomek
Jak hodować hiacynta w donniczce?
Do Bogusława R.