Nawadnianie ogrodu.

21. Data: 2006-02-14 11:36:41

Temat: Re: Nawadnianie ogrodu.
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
news:dssd33$10b$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Jaka cena?Przecież nawadnianie jest tanie jak barszcz.Wstyd kiedy
> porównuje
> się zadbane angielskie ogrody z polskimi ogradami gdzie są węże
> dziurkowane
> drutami .Ha, ha.

W Anglii częściej pada !
W Anglii nie ma dużych mrozów !
Trudno się obejść bez podlewania, kiedy mamy ogród na piasku,
słońce pali przez cały dzień, a deszczu nie ma przez 2-3 tygodnie.
Można sobie odpuścić i zakładać ogrody w lepszych miejscach,
jednak czy ogród stworzony w gorszych warunkach nie zasługuje
na wiekszye uznanie?
Węże dziurkowane choćby drutami są niewidoczne,
czemu więc wyśmiewać kogoś kto zagospodarował stary wąż?
Jak czytałaś 1 mb węża perforowanego kosztuje ok 1zł, przy działce
1000m2, ,trzeba na niego wydać ca1200 zł, a Anka pisała o działce 1 ha......
Myślę, że trochę pochopną krytyką polskich ogrodów, naraziłaś się
tu nie jednej osobie :-((
pozdrawiam, Bogda

22. Data: 2006-02-14 11:41:31

Od: "Luiza" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie piszę że woda jest tania, bo ta akurat jest w Polsce bardzo droga -stąd
też brak higieny u niektórych .Natomiast samo urządzenie do nawadniania za
pomocą pompy jest tanie.Porównując zużycie prądu przez pompę i jej wydajność
do ceny wody z wodociągu miejskiego przy tej samej wydajności i ciśnieniu
otrzymamy oszczędność porażającą.Problem polega tylko na odpowiednim
zaprojektowaniu sobie pola nawadniania, obliczenia zużucia wody pod
poszczególne rośliny lub calą rabatkę czy też większą powierzchnię pola,
potrzebne ciśnienie uwzględniając straty kawitacyjne.Później tylko kupić
pompę, węże perforowane , rozprowadzić i po krzyku.

23. Data: 2006-02-14 12:00:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzebne ciśnienie uwzględniając straty kawitacyjne.Później tylko kupić
> pompę, węże perforowane , rozprowadzić i po krzyku.

Czy nie zapomniałaś dodać,że najpierw należy wygrzebać sobie staw,
albo zrobić dziurkę w ziemi, nieraz na kilkadziesiąt metrów,albo dołek
na kilka kręgów, albo jakieś inne drobne udogodnienia wprowadzić?
Pozdrawiam.Mirzan

24. Data: 2006-02-14 12:19:53

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ha......
> Myślę, że trochę pochopną krytyką polskich ogrodów, naraziłaś się

Oj , nie jednej !
Do podlewania w mojej folii (15mkw) chcę właśnie taki
dziurkowany wąż podłączyć ; przez niego ma spływać woda
deszczowa zebrana do beczki z samej folii , czyli to , co
przy deszczu podlałoby rośliny gdybym zdjął folię trafi do nich
bez zdejmowania "dachu" . Wodę do beczki mogę dolewać
z kranu gdy susza - odstoi się i ogrzeje .
I to jest piękne ;-)

Ponadto angielskie parohektarowe trawniki z równo sadzonymi
strzyżonymi w szpic thujami i kwadratowymi betonowymi basenami
obstawionymi gipsowumi kupidynkami z białym niskim dworkiem
w tle mi się po prostu nie podobają - nawet znakomicie nawadniane
systemami markowych firm ;-))))
Wiem , są też inne angielskie ogrody ale mam złośliwy dzień ;-) O!

--

pozdrawiam :-) piotr

25. Data: 2006-02-14 12:43:43

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co do meritum, to akurat u mnie na Śląsku woda jest droga. A nawet
bardzo droga.

> Pozdrawiam, Basia.

I ponownie podrożała.
:-(
Mam bardzo mokra działeczke.
Pałka wodna i tatarak czuja sie u mnie swietnie.
Przez cały ubiegly sezon dzialkowy nie wyschlo moje zabie oczko
i wody na dzialce nie zabrakło.
W tym roku bede mial jeszcze bardziej mokro bo takiej ilosci sniegu
jeszcze na dzialce nie mialem.
Jesli wiosna bedzie taka jak w roku ubieglym to obawiam sie,
że wiele roslin mi po prostu wygnije.
Ale za to bedzie miejsce na te,
ktore czekaja w doniczkach na wysadzenie.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

26. Data: 2006-02-14 12:45:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie piszę że woda jest tania, bo ta akurat jest w Polsce bardzo
droga -stąd
> też brak higieny u niektórych .

Brak związku:)

> [...]
> potrzebne ciśnienie uwzględniając straty kawitacyjne.Później tylko kupić
> pompę, węże perforowane , rozprowadzić i po krzyku.

Problem polega również na poziomie wód gruntowych. Mając jedną kopalnię
(nieczynną) z jednej strony osiedla, drugą z drugiej, to choćbym chciała, to
się do wody nie dokopię. Nie było założenia, że korzystamy z własnej wody, a
nie z wodociągu. Nie ma co generalizować.

Pozdrawiam, Basia.

P.S. WIększość z nas stara się odpowiadać POD postem poprzednim - tak jest
po prostu czytelniej:)

27. Data: 2006-02-14 12:58:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Luiza wrote:
> Jaka cena?Przecież nawadnianie jest tanie jak barszcz.Wstyd kiedy porównuje
> się zadbane angielskie ogrody z polskimi ogradami gdzie są węże dziurkowane
> drutami .Ha, ha.

W Anglii maja niebo dziurkowane.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2006-02-14 14:31:11

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luiza napisał:
> Jaka cena?Przecież nawadnianie jest tanie jak barszcz.Wstyd kiedy porównuje
> się zadbane angielskie ogrody z polskimi ogradami gdzie są węże dziurkowane
> drutami .Ha, ha.

Ha, ha . Gdybyś jeszcze porównała zapotrzebowanie na wodę,
gdy nie pada nieraz 2 miesiące, i jeszcze nasze zarobki oraz ceny
z angielskimi, to wyjdzie, że Polak nie musi się wstydzić

Pozdrawiam, Barbara

29. Data: 2006-02-14 17:28:30

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Feb 2006 13:19:53 +0100, piotrh napisał(a):

> [...]
> systemami markowych firm ;-))))
> Wiem , są też inne angielskie ogrody ale mam złośliwy dzień ;-) O!

No są, nawet publiczne:) Tu akurat Hyde Park w Londynie.
Fota zrobiona wczoraj tak btw, jak pragnę wiosny:(

http://fotogalerie.pl/fotka/2631861139936451940

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

30. Data: 2006-02-15 11:22:09

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Luiza napisał(a):
> Jaka cena?Przecież nawadnianie jest tanie jak barszcz.Wstyd kiedy porównuje
> się zadbane angielskie ogrody z polskimi ogradami gdzie są węże dziurkowane
> drutami .Ha, ha.

Mniemam, że masz wielki, piękny, super zadbany ogród w angielskim stylu.
Pochwal się proszę nam :)

Pozdarwiam
Kaśka

PS
Zdajesz sobie sprawę, że tam jest trochę inny klimat niż u nas?

Mala dzialka, nowicjusz, kwiaty [dlugie]
Co posadzić w donicy na zewnętrznym parapecie, aby zasłonić okno?
Wysiew nasion poziomek
Jak hodować hiacynta w donniczce?
Do Bogusława R.