Nie ma już zwykłej soli?

11. Data: 2016-12-17 02:52:43

Temat: Re: Nie ma już zwykłej soli?
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-16 o 19:07, Ikselka pisze:

> Kup kamienną - z naturalnym piaskiem, który chrzęści na dnie garnka, ale co
> tam, przodkowie tylko takiej używali. I ja też używam.

Mogą się kamienie w nerkach robić.

--
animka

12. Data: 2016-12-17 10:50:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Mogą się kamienie w nerkach robić.

Kto Ci takich rzeczy naopowiadał :-))
Kamienie w nerkach robią się z powodu niedomogi nerek, a nie diety.
Oczywiście nawet najzdrowsze nerki wysiądą, jeśli zaczniesz jeść łyżkami
sól - nawet warzonkę.

--
XL

13. Data: 2016-12-17 20:54:47

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-17 o 10:50, Ikselka pisze:

> Kto Ci takich rzeczy naopowiadał :-))
> Kamienie w nerkach robią się z powodu niedomogi nerek, a nie diety.
> Oczywiście nawet najzdrowsze nerki wysiądą, jeśli zaczniesz jeść łyżkami
> sól - nawet warzonkę.

Jeden ciort :-(
Odpukać-z nerkami problemów nie mam.

--
animka

14. Data: 2016-12-17 22:55:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Jeden ciort :-(
> Odpukać-z nerkami problemów nie mam.

Kiedy pojawi się niedomoga nerkowa i kamica, wtedy owszem, trzeba wykluczyć
z diety pewne produkty w zależności od rodzaju kamieni - kamienie mogą być
szczawianowe albo krzemianowe. Mój ojciec miał krzemianowe i one są
najgorsze, bo ostre i wielokrawędziowe. Przy krzemianowej kamicy nie wolno
jeść np. truskawek, bo te orzeszki na nich mają dużo krzemionki.

--
XL

15. Data: 2016-12-17 23:20:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-17 o 22:55, Ikselka pisze:

> [...]
> najgorsze, bo ostre i wielokrawędziowe. Przy krzemianowej kamicy nie wolno
> jeść np. truskawek, bo te orzeszki na nich mają dużo krzemionki.

I co dalej z nerkami ojca? Rozbijali mu te kamienie czy same zeszły?

Ja miałam wycinany pęcherzyk żołciowy ze 20 lat temu metodą tracycyjną.
Poważne i ciężkie te operacje wtedy były, ale jak przyszłam ze szpitala
i już się później lepiej poczułam to nagotowałam pierogów z truskawkami
i zjadłam ze 20 szt. (polewane śmietanką z cukrem). Moja matka nie mogła
się nadziwić, bo sama była w stanie zjeść tylko 5 szt. No i tatara
zrobiłam i się wreszcie porządnie najadlam. Tylko, że na tatar było
jeszcze trochę dla mnie za wcześnie, bo dostalam stanu podgorączkowego,
ale szybko wróciło do normy, tak, że dopóki był w domu ten tatar to go
jadlam.

--
animka

16. Data: 2016-12-18 10:19:54

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-12-17 02:52, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> Mogą się kamienie w nerkach robić.

Taaak... woda destylowana najzdrowsza...

17. Data: 2016-12-18 23:20:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> I co dalej z nerkami ojca? Rozbijali mu te kamienie czy same zeszły?

Wtedy nie było rozbijania - wyjmowano operacyjnie, ale u Ojca zeszły,
oczywiście przy wielkich cierpieniach. Kilka lat się to powtarzało, brał
jakieś leki. Potem już nie miał jakoś. Chyba wytworzyły się po
przeziębieniu nerek na ćwiczeniach czy coś.
--
XL

18. Data: 2016-12-19 00:29:37

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 23:20, Ikselka pisze:

> [...]
> jakieś leki. Potem już nie miał jakoś. Chyba wytworzyły się po
> przeziębieniu nerek na ćwiczeniach czy coś.
To dobrze, że udało się tych kamieni pozbyć.

--
animka

19. Data: 2016-12-19 19:21:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> To dobrze, że udało się tych kamieni pozbyć.

No, ładnych kilka latek chuchał i dmuchał na siebie - owijanie lędźwi
wełnianymi szalami, spanie w ocieplaczu, ciepła bielizna, długie kożuchy...
Znam jednak osoby, które miały po kilka operacji nerek z powodu kamicy.

--
XL

20. Data: 2016-12-19 20:34:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2016 o 19:21 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

(...)

> [...]
> kożuchy...
> Znam jednak osoby, które miały po kilka operacji nerek z powodu kamicy.

Łeeee...
Osobiście wybrałbym kurację piwną.

--
Trefniś

Szynka świąteczna z Biedronki
Robot z Lidla/Biedronki
Majonez
Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online