Nie mam pomysłu na przekąskę :-(

1. Data: 2005-03-17 09:41:22

Temat: Nie mam pomysłu na przekąskę :-(
Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomóżcie ...

Później będzie zupa/krem groszkowa z ptysiami i indyk na sałacie z sezamem i
migdałam.
A przekąsek musi byc conajmnie 2 i na zimno.
Odpadają śledzie, jajka faszerowane czy sałatki.
Tak mi sie szparagi w szynce kołaczą ... ale może coś jeszcze.

Plizzz ... ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka

1. Data: 2005-03-17 10:05:23

Temat: Re: Nie mam pomysłu na przekąskę :-(
Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka <M...@M...pl> napisał(a):

> A przekąsek musi byc conajmnie 2 i na zimno.
> Odpadają śledzie, jajka faszerowane czy sałatki.
> Tak mi sie szparagi w szynce kołaczą ... ale może coś jeszcze.

Koreczki jakieś? Ja zwykle z oliwki, sera żółtego i wędliny robię. Nie za
dużo, żeby nie przeżreć gości.

Atunia

1. Data: 2005-03-17 10:18:24

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <M...@M...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Odpadają śledzie, jajka faszerowane czy sałatki.
> Tak mi sie szparagi w szynce kołaczą ... ale może coś jeszcze.

"koreczki", z awokado może? (awokado, ser wędzony albo owczy, rukola,
orzechy włoskie, oliwka)
Skoro już masz we wszystkim zielone, to awokado kolorystycznie się wpasuje.

Gruszki z rokpolem (wciąż można kupić konferencje)
na farsz - 10 dag orzechów włoskich, 8 dag masła, 10 dag sera rokpol, sok z
pół cytryny, trochę natki do dekoracji.
odkładamy 8 połówek orzechów, łyżkę masła i 1/2 soku z cytryny.
Resztę orzechów siekamy, rozgniatamy, lub miażdżymy i ucieramy z reszta
składników na farsz.
4 gruszki przekrawamy (można obrać jak mają skórkę "taką sobie"), wycinamy
gniazda nasienne, skrapiamy sokiem z cytryny, żeby nie ciemniały.
Gruszki układamy na folii nasmarowanej masłem, tak, żeby potem można je nią
jeszcze nakryć, na wierzch nakładamy po połowie farszu (tylko tyle ile
mieści się w dziurze po gnieździe nasiennym) i zapiekamy to w piekarniku na
220st ok 5-8 minut. gruszki odwijamy, nakładamy resztę farszu np. jakąś
szprycą, dekorujemy orzechem, listkiem natki, posypujemy grubo mielonym
pieprzem.

Pieczarki faszerowane - bierzesz małe pieczarki mniej więcej równej
wielkości - zapiekasz je w piekarniku wierzchem do góry ok 10 minut. Robisz
jakiś farsz z ich posiekanych i podsmażonych ogonków, pietruszki i innych
świeżych ziół, szalotki, bułki tartej 2 żółtek, i co tam lubisz np. jakiejś
wędzonki, pakujesz po łyżeczce farszu medzy 2 kapelusze pieczarek i spinasz
wykałaczką na wylot, żeby wyglądało jak dziecięcy mini bączek - ładnie się
to prezentuje, jak ma się takie ozdobne, metalowe mini szpadki zamiast
zwykłych wykałaczek - można to tez przewiązać na krzyż jak prezent
szczypiorkiem, albo cieniutko uciętym pasmem pora
Aha - świeże zioła dodaje się do masy już podsmażonej - maja być świeże
właśnie.

świetnie tez sprawdzają się plastry małych , ciętych w zdłóż cukini - można
na nie nałożyć i zrolować w pierścionek/ślimaczek farsz jakiś, albo choćby
kawałek obsypanej ziołami fety, podgrilowane krewetki królewskie, czy co tam
lubisz i spiąć wykałaczką

Muffiny szpinakowe z zawijakiem masła smakowego na górze, albo mini
tartaletki z sosem beszamelowym i fantazyjnie rozłożoną ćwiartką fenkuła.

Sowa

1. Data: 2005-03-17 10:22:42

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Koreczki jakieś? Ja zwykle z oliwki, sera żółtego i wędliny robię. Nie za
> dużo, żeby nie przeżreć gości.

Poszukaj w archiwum, wydaje mi się, że ktoś na grupie pisał o jeżu koreczkowym.
A jeśli nie, to spróbuj koreczki umieścić np. na płaskim chlebku. Tam było
jakoś inaczej, ale nie mam czasu szukać.
Gośka

1. Data: 2005-03-17 10:25:39

Od: "Dominika Korona" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
ja uwielbiam cosik takiego:

*koreczki z kulkami z mielonego miesa,
*Pomidory faszerowane ((makaronem, salatka z tunczyka, pieczarkami, szynka
lub krabami)
*cukinia faszerowana z sosem pietruszkowym
*faszerowane pieczarki,
*kalarepki faszerowane,
*faszerowana papryka
*faszerowany baklazan

jak cos Ci podpasujedaj znac :)

pozdrowionka

1. Data: 2005-03-17 10:44:18

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał

> Muffiny szpinakowe z zawijakiem masła smakowego na górze, albo mini tartaletki
> z sosem beszamelowym i fantazyjnie rozłożoną ćwiartką fenkuła.
^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^

Czy Ty do diabła nie przeklinasz ? :-)

Ale zgłodniałam ...

Pozdrawiam
MOLNARka

1. Data: 2005-03-17 10:44:51

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Korona" <s...@w...pl> napisał

> *Pomidory faszerowane ((makaronem, salatka z tunczyka, pieczarkami, szynka
> lub krabami)
> *cukinia faszerowana z sosem pietruszkowym
> *faszerowane pieczarki,

Na to przepisy poproszę.

Pozdrawiam
MOLNARka

1. Data: 2005-03-17 10:46:49

Od: "Ania" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <M...@M...pl> napisał w wiadomości
> Pomóżcie ...

Chrzan ze startym jabłkiem , śmietanką i rodzynkami zawijany w szynce :-)

1. Data: 2005-03-17 10:49:12

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@w...go2.pl> napisał

> Chrzan ze startym jabłkiem , śmietanką i rodzynkami zawijany w szynce :-)

Śjakieś proporcje ?

Pozdrawiam
MOLNARka

1. Data: 2005-03-17 11:03:57

Od: "Ania" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Śjakieś proporcje ?

Ja robię tak na oko , żeby wszystko się ładnie trzymało. Jabłko starte na
średnich oczkach odciskam lekko żeby całość nie była zbyt wodnista.Dodaję
mały słoiczek chrzanu ( można mniej jeżeli ktoś lubi łagodniejsze) , kwaśną
śmietanę z majonezem (pół na pół) oraz pół paczki rodzynek (50g). Lekko
doprawiam solą. Trzeba chwilę odczekać aż rodzynki lekko nasiąkną i można
gotowy farsz zawijać w szynkę. Najlepiej się do tego nadają duże okrągłe
plasterki.

Pozdrawiam

Ania

Mieszanki.pl - dostałem i upiekłem