Re: Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?

Data: 2005-09-29 19:13:04
Temat: Re: Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

GreyOwl wrote:

> Tak i mnie się wydaje, brakowało mi informacji, jak bardzo wełna
> mineralna nasiąka wodą, nie znam się na materiałach budowlanych,
> zwłaszcza tych nowoczesnych. Niby używana zgodnie z przeznaczeniem wełna
> w jakimś tam stopniu jest narażona na zawilgocenie, ale to nie to samo,
> co bezpośrednie zamoknięcie.

To może ja, jako aktualnie budująca się wypowiem. Obecnie są rodzaje
wełny mineralnej nie nasiąkającej wodą. Według doświadczenia innego
budującego wełna nie zamokła nawet po włożeniu do beczki z wodą. Choć
szczerze mówiąc nie wiem jak by się zachowała umieszczona na kilka
miesięcy w ziemi. Jednak mimo jej nienasiąkliwości nie ryzykowałabym
takiej mety. Hydrofobowe wełny są nasączane specjalnymi środkami. Mogą
one być szkodliwe dla roślin. Po za tym to byłoby zbyt kosztowne. Metr
sześcienny takiej wełny może kosztować 300 zł.

Pozdrawiam
Bea