Strona główna Grupy pl.misc.dieta Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP) Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP)

Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP)

From: Kukasz <k...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.paranauki,pl.sci.filozofia,pl.soc.religia,pl.misc.d
ieta
Subject: Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze
wiekszosc go zignorowala (JP)
Date: Sat, 25 Oct 2008 13:02:38 -0700 (PDT)

On 23 Paź, 05:02, j...@g...com wrote:

> [...]
> rownolegle do naszego samochodu.) Mianowicie, patrzac na owe coraz
> szybciej obracajace sie szprychy, na poczatku widzimy w ktorym
> kierunku sie one rozpedzaja. Jednak na pewnym etapie rozpedzania
> odnotujemy, ze szprychy owe jakby sie zatrzymaly, a potem zaczynaja
> sprawiac wrazenie ze zaczely sie obracac coraz szybciej w zupelnie
> odwrotnym kierunku do ich faktycznego obrotu. Ow moment kiedy szprychy
> sie zatrzymaja jest wlasnie momentem kiedy ich czestosc migotania
> pokrywa sie z czestoscia realizowania indywidualnych rozkazow w

Hmm, jeżeli to prawda to po co ja mam większe od 30 Hz odświeżanie w
monitorze skoro wszechświatowy komputer tego nie uwzględnia?

> [...]
> przy ktorej osoba ta odnotuje ze smigielko to pozornie zaczyna sie
> obracac w kierunku odwrotnym do wlasciwego, wowczas otrzymamy przyrzad
> do pomiaru szybkosci uplywu czasu u indywidualnych ludzi. Z kolei
> pomiary owej szybkosci moga prowadzic ludzi do szokujacych odkryc, np.
> ze niektorzy ludzie sa otyli wcale NIE z powodow ich genetyki czy
> ilosci kalorii ktore zjadaja, a np. poniewaz ich doba jest znacznie
> krotsza od doby ludzi szczuplych - a stad niektorym otylym zwyczajnie
> brakuje czasu w dobie na spalenie kalorii ktore zjadaja.

Chyba nie tędy droga, nie trzeba żadnych "śmigiełek" żeby wykazać
błędność tej teorii. Pamiętam doskonale mój stary gramofon w którym to
optymalną prędkość odtwarzania ustawiało się właśnie na tej zasadzie.
Mała lampka podświetlała obracający się talerz na którym były
namalowane czarne paski. Ustawienie optymalnej prędkości polegało
właśnie na "unieruchomieniu" tych pasków.
W swojej teorii Pan twierdzi że w tym momencie różne osoby powinny
ustawiać całkowicie różną prędkość odtwarzania.

Nie spotkałem się z badaniami nad "odświeżaniem" oka więc nie jestem
pewien ale zakładam że efekt który Pan wyżej opisuje wynika właśnie z
faktu "odświeżania" ludzkiego oka 30 razy na sekundę.
Po prostu jeżeli zrównam "migotanie" szprych z częstotliwością
odświeżania oka to wówczas otrzymam koło w spoczynku, cofanie zachodzi
przez przesunięcie o ponad 1 szprychę na "mignięcie".

Czy kamery kręcące np. 120 fps też rejestrują cofanie się koła jeżeli
szprychy "migotają" z częstotliwością 30 Hz?
A tak w ogóle 30 Hz to bardzo mało i niemożliwe byłoby zachowanie
płynności zachodzących zjawisk.