Niemieckie typy mąki a nasze typy mąki??

1. Data: 2009-03-26 19:31:15

Temat: Niemieckie typy mąki a nasze typy mąki??
Od: Puszka <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam kilka niemieckich przepisów na chleb. Nie wiem jakie zastosować
mąki dostępne u nas a odpowiadające niemieckim typą.

W przepisach mam np mąki typu: pszenne 405, 550, 630, 812,1050, 1200,
1700, 2000 ;żytnie 610, 815, 997, 1150, 1370, 1800.

Jakie zastosować mąki dostępne w polsce dla tych typów??

Czy polska mąka typu pszeniczna 550 to ta sama mąka co w niemczech też
550??

Pozdrawiam

Puszka

2. Data: 2009-03-26 19:44:54

Temat: Re: Niemieckie typy mąki a nasze typy mąki??
Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Puszka pisze:

> Czy polska mąka typu pszeniczna 550 to ta sama mąka co w niemczech też
> 550??

Ja może nie dokładnie odpowiem Ci na pytanie.. ale... ;)
Mieszkam tutaj prawie 5 lat, z reguły to ja w druga stronę przerabiam
przepisy: polskie na niemieckie i jak w przepisie jest mąka pszenna to
się nie zastanawiam tylko biorę jak leci i jeszcze nie było że coś mi
się nie udało :) Aczkolwiek z drugiej strony w moich przepisach jak już
występują oznaczenia mąk to raczej 450 - 550... ale to bardzo, bardzo
rzadko... Tutaj w sklepie nawet nie zwróciłam uwagi czy są dostępne inne
rodzaje mąk...

mamqa

3. Data: 2009-03-26 19:48:39

Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa pisze:

> [...]
> występują oznaczenia mąk to raczej 450 - 550... ale to bardzo, bardzo
> rzadko... Tutaj w sklepie nawet nie zwróciłam uwagi czy są dostępne inne

Gwoli wyjaśnienia... Tutaj, oznacza w moim przypadku w Niemczech...

mamqa

piekarnik+zmywarka
Jaki ekspres automatyczny do firmy?
Jaki ekspres automatyczny do firmy?