Nienawiść

721. Data: 2010-10-22 10:15:52

Temat: Re: Nienawiść
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-22 10:43, Vilar pisze:

> I pozwolili Ci się w nią wciągnąć????????

Pozwolili się sobie wciągnąć.

Ewa

722. Data: 2010-10-22 10:17:32

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-22 10:57, zażółcony pisze:

> Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości

> Tak w góle, to co to są pyzy to wiedzą tylko poznaniacy, jak ja.
> Moja ulubiona potrawa z dzieciństwa - pyzy z sosem mięsnym.
> I niepodobna do tego, co Wy tu opisujecie.
> http://www.kuchnia.com.pl/index.php?option=com_conte
nt&view=article&id=243:pyzypoznanskie&catid=34:potra
wy-z-ciasta-gotowanego&Itemid=107

> Najśmieszniejsze jest to, że najbliżej w Polsce, poza Wielkopolską, to
> takie coś jedzą ...
> W Czechach. Czeskie knedle to smakowo coś bardzo podobnego (te
> nieocenione drożdże ...),
> również polecane z sosami mięsnymi.
> Choć robią je trochę inaczej jak widzę, nie trzeba na parze, tylko
> wrzucają bezpośrednio
> we wrzątek:
> http://www.wielkiezarcie.com/recipe15755.html

No masz! I znowu kij w mrowisko.
Dajcie już spokój z tymi polskimi pyzami.

Ewa

723. Data: 2010-10-22 10:19:03

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-22 11:35, Vilar pisze:

> Eee, nie mów, że nie ma gdzieś w pobliżu jakiejś knajpy parającej się
> produkcją... tych podejrzanych "specjałów"

No jasne, że są! Wystarczy pokroić i podgrzać zwykłe polskie pampuchy. ;-P

Ewa

724. Data: 2010-10-22 10:22:46

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-22 11:42, Aicha pisze:

> Jakiej zemsty? Knedlik houskovy z gulaszem toż to niebo w gębie :)))

Jeszcze bliżej nieba, kiedy się je knedliki z gulaszem prawie na samym
szczycie Rysów, w tzw. Chacie pod Rysmi. Ale to są wtedy TYLKO słowackie
knedliki. :)

Ewa

725. Data: 2010-10-22 12:03:34

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości

> Jesteś uboga duchem, tak mi wychodzi ;)))
> Nie znajduję innego wytłumaczenia :)
>
> Ale moze to i lepsze, niż to co ja, umierajacy z tęsknoty
> za pyzami na pomorskiej obczyźnie ;)

To se zrób.

Qra

726. Data: 2010-10-22 12:06:31

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja ulubiona potrawa z dzieciństwa - pyzy z sosem mięsnym.
> I niepodobna do tego, co Wy tu opisujecie.

Tam zaraz niezwykłość. Najzwyczajniejsze pampuchy.

> [...]
wy-z-ciasta-gotowanego&Itemid=107

> Najśmieszniejsze jest to, że najbliżej w Polsce, poza Wielkopolską, to

Z Twych dywagacji wychodzi, że jestem z dziada pradziada Czeszka. I obecnie
mieszkam w Czechach.

Qra

727. Data: 2010-10-22 12:15:05

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-22 14:06, Qrczak pisze:

> Z Twych dywagacji wychodzi, że jestem z dziada pradziada Czeszka. I
> obecnie mieszkam w Czechach.

To my som już czy ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

728. Data: 2010-10-22 12:22:24

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Oct 2010 11:16:22 +0200, Aicha napisał(a):

nt&view=article&id=243:pyzypoznanskie&catid=34:potra
wy-z-ciasta-gotowanego&Itemid=107

> "U nasz w Polszcze" to się nazywa pampuchy ;) Ale też pampuchami gdzie
> indziej

Gdzie??

> zwą racuchy (te smażone na tłuszczu). I tak w koło Macieju...

Nie no, racuchy, a pampuchy to zupełnie inna bajka :)
Racuchy muszą być smażone, pampuchy nie mogą, Macieju ;)

Pozdrawiam,
M.

729. Data: 2010-10-22 12:52:53

Od: zażółcony <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wy-z-ciasta-gotowanego&Itemid=107

> Z Twych dywagacji wychodzi, że jestem z dziada pradziada Czeszka. I

No pacz ... O pampuchach nie słyszałem wcześniej :) Jaki rejon jesteś(cie) ?
Bp tu w Pomorskiem poznańskie pyzy robiły furorę w rodzinie.
Zdarza sieteż coś bardzo podobnego w sklepach - tyle, że te sklepowe,
ze względów technicznych - są po prostu malawe i twardawe.
Nie ma to jak duże, świeżutkie, delikatne pyzy prosto ze świeżego drożdża ;)

730. Data: 2010-10-22 13:29:59

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Nie chciałabym bronić Fotygi, bo w sumie mam względem niej bardzo
> podobne odczucia do Twoich,
W sumie to m.in. interesują mnie owe "dziewicze" odczucia na temat tej
osoby - najlepiej takie nieprzetworzone przez racjonalizację i
"kindersztubę" czy wielokrotny kontakt (bo np. przy okazji testu na
słuch absolutny korespondencja sugerowała, że kolejne przesłuchiawania
"zniekształconego utworu" zmniejszają szanse na wykrycie zniekształceń -
zniekształcenie staje się normą.)

> ale a' propos tego, co napisałeś
> przypomniała mi się jedna historyjka. Zaczyna się tak: moja córka ma
> piękne duże oczy... :) Natomiast we wczesnym niemowlęctwie miała ciągły
> kłopot z wysypką na twarzy. Polecono mi jedną panią doktor pracującą w
> szpitalu, wybitną specjalistkę od chorób dziecięcych. I podczas wizyty
> ta pani doktor niespecjalnie przejęła się wysypką, jednak zwróciły jej
> uwagę te właśnie wielkie oczy mojej córki, którymi tak wszyscy się
> zachwycali.
Może ma Gravesa-Basedowa ....

/spokojnie - chyba mozna czasem zażartowac "po bandzie"?/

> Stwierdziła, że córka może mieć wodogłowie. Jak myślisz, kto
> miał rację w odbiorze oczu mojej córki - ci, którzy się zachwycali, czy
> ta pani doktor? :) Lekarze specjaliści, zwłaszcza chyba ci zbyt pewni
> swej wiedzy albo zbyt często mający do czynienia z jakimś schorzeniem,
> bywają przeczuleni na niektóre objawy i mam wrażenie, że widzą je
> wszędzie i we wszystkim, nadinterpretują niektóre obrazy. To zresztą był
> nie jedyny taki przypadek w moim matczynym doświadczeniu.
>
> Ewa

Racje miała doktor. Wykluczenie wodogłowia "kosztuje" mniej niż
"puszczenie" istniejącego. To fakt.
IMHO warto poświęcić na to trochę uzasadnionej matczynej dumy z pięknych
oczu córki.

Podejrzewam, że nie powiedziała że "Córka MA wodogłowie" lecz że "MOŻE"
i chciała sprawdzić. Podobnie i ja: piszę sobie aby posprawdzać parę
intuicji - jak już wspominałem Trenerowi - może być tak, że widzę świat
w krzywym zwierciadle i to jest OK, trudno byłoby zaprzeczyć - w pewnym
sensie taki "musze" być.

A postać o której dyskutuję z Trenerem wydaje mi się szczególna - niemal
jak "test projekcyjny" czy jak "papierek lakmusowy".

Co to może dac?

Ponieważ na razie bładzę, to napisze sobie taki esej:

Siedzę w pracy naprzeciw dziewczyny, która nie potrafi wskazać nazwanego
koloru, nie potrafi też na kilku rozłozonych przed nią kartkach pokazać
obiektów mających identyczny kolor.
W przeszłości nie była daltonistką. Wasserman i Sachs opisali taką
osobę, pacjent widział po uszkodzeniu świat w szarych barwach, iluzja
była pełna - stracił zapał do jedzenia (bo jak jeść "szare" kanapki?)
Zapał do zycia towarzyskiego: Jak spotykać się i cieszyć rozmowami z
ludźmi, którzy wyglądają jak bohaterowie teledysku "Thriller" Michela
Jacksona?

No ale ewidentnie napotkałem na coś innego. Pacjentka nie ma poczucia
deficytu. Nie skarży się na utratę barw. A jednak nie potrafi dobrać do
siebie obiektów barwnych "według barwy". Może anomia barw? są ludzie
wybiórczo zaburzeni w zakresie ich nazywania i rozumienia nazw. Nic z
tego - pacjentka zna odpowiedź na pytanie jakiego koloru jest niebo,
jakiego koloru są jesienne liście. Ale odpowiedź SŁOWNĄ- nie potrafi
znaleźć tch kolorów na stole. To jedynie NAWYK WERBALNY, nie towarzyszy
mu żadne "POCZUCIE".

/sorry teraz za "mądre słowa" - to dla dociekliwych/ - czyżby to
achromatopsja(utrata poczucia/wrażliwości na barwy) i
anozognozja(nieświadomość deficytu) naraz? Kombinacja chyba dotąd nie
opisana w literaturze?

Ciekawi mnie jeszcze co z wyobraźnią barw - prosze o wymienienie jak
najwiekszej liczby przedmiotów "zielonych", potem "żóltych". Nie
potrafi. Ale potrafi wymienić sporo "przedmiotów ostrych" czyli to nie
defekt "słownika".
Podejrzewam, że wraz z korą mózgową kolory znikneły wraz z ich ideą,
wraz z poczuciem, że kiedykolwiek BYŁY.

A pisze mi Trener:
"W moim postrzeganiu malarstwa zwyczajowego - wszystkie kolory były
dostępne od zawsze, nic w tym względzie się nie zmieniło i nie zmieni."

Hehe ;-)

Niestety, ja jutro będę musiał wyjaśnic studentom to jak ta osoba się
czuje!

Ale juz mam pomysł!

Poprosze ich aby wyobrazili sobie NIEISTNIEJĄCY kolor. Kolor do tej pory
NIEWIDZIANY. I czy będzie im go bardzo brakować?

pozdrawiam
vonBraun

Sam się zastanawiam co o tym myśleć?;)
Po trupach do celu
ZWROTKA
Szczucie...
Politycy z zębami zaciśniętymi z miłości.