Nowa (ale dłuuugo śledząca grupę)

11. Data: 2004-05-31 16:19:34

Temat: Re: Nowa (ale dłuuugo śledząca grupę)
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:KlIuc.5233$gO4.3112@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Dlaczego myslisz, ze chodzi o posty? Moze na przyklad Ania
> zastanawia sie, czy wyjsc za maz za wlasciciela ogrodu? :-)

Hejka. Bym nie śmiał ingerować w jej życie osobiste. :-)
Pozdrawiam publicznie Ja...cki

12. Data: 2004-05-31 17:03:39

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PRYWATNA" <t...@o...WYTNIJTO.pl> napisał w wiadomości

Witaj na grupie :)

Ja z pustą działka zaczęłabym tak. Najpierw odchwaścić, jeśli nic tam nie
rośnie (Raundap itp. teraz jest chyba najlepsza pora) Potem zasiałabym trawę
(jeśli masz dużo cierpliwości to jakieś roślinki na zielony nawóz tam
posiej) i na tym koszonym, już trawniku wycinałabym powoli rabatki, coraz
większe i większe w miarę jak roślin by przybywało. A w międzyczasie
studiowałabym literature i prasę ogrodniczą aby tam znaleźć jakieś
inspiracje, grupę tez warto poczytać :)

Pozdrawiam
Kaśka

13. Data: 2004-05-31 17:10:01

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk napisał:

> [...]
> większe i większe w miarę jak roślin by przybywało. A w międzyczasie
> studiowałabym literature i prasę ogrodniczą aby tam znaleźć jakieś

Ja zrobiłam jak pisze Kasia.
Tyle, że nie pryskałam żadnym środkiem - tylko raz w wyjatkowo
uciązliwym miejscu.
Starą trawę po prostu kosiłam. Teren był zbyt duży by zakłądac nowy
trawnik - zreszta to byłoby bez sensu, wokól lasy i łaki chwasty się
wysiewają jak szalone.

Pozdrawiam
Marta po wycięciu kolejnego miejsca na nowe rośliny.

PS. Też ma działke w górach z południowym stokiem:-)

14. Data: 2004-05-31 17:22:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> większe i większe w miarę jak roślin by przybywało. A w międzyczasie
> studiowałabym literature i prasę ogrodniczą aby tam znaleźć jakieś

... a po pewnym czasie zorientujesz sie, ze roundupem wykonczylas
sporo kwiatow, ktore chcialabys miec :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2004-05-31 17:27:31

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" napisała:

> [...]
wycinałabym powoli rabatki, coraz
> większe i większe w miarę jak roślin by przybywało.

Ja zrobilem dokładnie tak samo. Ale teraz wiem, ile pracy kosztuje to
wycinanie darni, szczególnie w okresie suchym (uwaga na ziemię gliniastą!).
Bez pomocy chłopa, choćby takiego jak ja, się nie obejdzie ;-)))
Pozdr. Jurek

16. Data: 2004-05-31 17:34:26

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Starą trawę po prostu kosiłam. Teren był zbyt duży by zakłądac nowy
> trawnik - zreszta to byłoby bez sensu, wokól lasy i łaki chwasty się

Ja oczywiście tak nie zrobiłam, przejęłam ogród po babci więc tak sie nie
dało. Trawniki to generalnie stare łączki. W dwóch miejscach tylko posiałam
trawę, likwidując warzywnik, trawsko było tanie, na wagę i okazało się
uciążliwsze od perzu, moze jednak kupić droższą mieszankę niż potem walczyc
z nią. A pomysł z Raudapem ? Po prostu w niektórych miejscach mieliśmy
perzowisko, które zaczęliśmy kosić, nie wygląda to tak bardzo źle, tym
bardziej że nie jestem fanką pięknego soczystego trawnika, ale jednak perz
włazi na rabatki co nieco utrudnia mi życie. Gdynym wypryskała i posiała
porządna trawę miałabym teraz mniej pracy.

Pozdarwiam
Kaśka

17. Data: 2004-05-31 17:44:58

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:JRJuc.5251$gO4.4580@fe1.columbus.rr.com...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> >

> ... a po pewnym czasie zorientujesz sie, ze roundupem wykonczylas
> sporo kwiatow, ktore chcialabys miec :-(

Dlatego napisałam, pustą. Nie wiem jaka działka to jest, ale pod zabudowę
przeznaczane są na ogół jakieś popegerowskie nieużytki, gdzie cenne i
ciekawe rośliny dawno zostały zniszczone. Na nieużytkach można spotkać perz,
wrotycze, krwawniki czyli takie pospolituski wszędzie rosnące, których tak
łatwo pozbyć się nie da.

Pozdrawiam
kaśka

18. Data: 2004-05-31 19:29:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> włazi na rabatki co nieco utrudnia mi życie. Gdynym wypryskała i posiała
> porządna trawę miałabym teraz mniej pracy.

Moje doswiadczenie pokazuje, ze "porzadna" trawa wlazi na rabatki nie
gorzej od perzu :-(

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2004-05-31 19:46:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:JRJuc.5251$gO4.4580@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> ... a po pewnym czasie zorientujesz sie, ze roundupem wykonczylas
> sporo kwiatow, ktore chcialabys miec :-(

Hejka. U mnie w tym roku w trawniczku zakładanym 3 lata temu przy
pomocy Roundupu pojawiły się jaskry.
Pozdrawiam żywiołowo Ja...cki

20. Data: 2004-05-31 19:49:48

Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadaczką ziemską
> :-)))) i będę miała pod opieką 1470 m kw

bez wsparcia maszyn będzie ciężko

(tylko nie wiem czy nie rzuciłam
> się na zbyt głęboką wodę - góry, połudnowy stok i jak narazie żadnego
> drzewa)

nawet wprowadzenie "własnej " trawy będzie kłopotliwe
niemniej powodzenia
SJS

wypozyczalnia sprzetu ogrodniczego
Potoczna nazwa