Re: Nowe tomografy 64. rzedowe - co one potrafia?

From: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nowe tomografy 64. rzedowe - co one potrafia?
Date: Fri, 6 Jan 2006 00:55:12 +0100

> być może przyznałbym Ci racje, gdyby faktycznie tomograf w polskim
> szpitalu
> uzywany był 24godz na dobe 7 dni w tygodniu przez naprawde potrzebujących.

Sprzet sie zuzywa, ewentualnie zarobiona na tym kasa i tak by nie poszla na
zakup nowego gdyby jeden padl.... to jak znam zycie. Wiec lepiej uzywac gdy
sytuacja tego wymaga.

> Praktyka jednak jest taka, że najczęściej uzytkowany jest kilka godzin
> dziennie przez 5 dni w tygodniu przez obsługę, która oczywiście płacze, że
> za mało zarabia i sie przepracowuje i porównuje swoje zarobki do

Pracuja ile trzeba, nie widzialem aby ktos z obslugujacych tomograf plakal,
bardzo podoba im sie ich praca.

> amerykańskich, nie myśląc o tamtejszym obłożeniu pracą (a wiem cos o tym,
> bo
> ktos z b. bliskiej rodziny ma w USA kilka klinik i wiem, czego od swoich
> pracowników wymaga) i zarobkach pacjentów.

I znow "u nas w USA" :). Czego wymaga, pracy 26 h na dobe? Takie sa
standardy, sa to mimo wszystko warunki szkodliwe. W cywilizowanej Polsce sa
znacznie bardziej rygorystyczne normy dotyczace skazenia, stezenia toksyn,
czy chocby maksymalnej mocy promieniowania na m^2 pod nadajnikiem telefonii
komorkowej. Czy to zle...

Znow dyskusja sprowadza sie do tego: "pacjent wie lepiej od lekarza jak ma
sie leczyc". Ja jako nie lekarz powiem ze lekarzowi nie wypada powiedziec ze
nasz narod jest ogolnie ciemny i nikt ci tego na grupie nie powie (oprocz
mnie ;).

--
Pozdrawiam Norbert :-)