O co biega z kara smierci ?

1. Data: 2011-11-26 10:36:51

Temat: O co biega z kara smierci ?
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.tvn24.pl/-1,1725736,0,1,jak-wykonac-kare-
smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

jakim sposobem Pis, ktore tak walczy o wartosci chrzescijanskie, krzyz i
Boga teraz chce wprowadzic kare smierci? o co chodzi?

i.

2. Data: 2011-11-26 11:01:42

Temat: Re: O co biega z kara smierci ?
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-26 11:36, Iwon(K)a pisze:
> [...]
>

> jakim sposobem Pis, ktore tak walczy o wartosci chrzescijanskie, krzyz i
> Boga teraz chce wprowadzic kare smierci? o co chodzi?

O to chodzi, że KK nigdy nie był przeciwny karze śmierci.

N.

3. Data: 2011-11-26 11:27:40

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> O to chodzi, że KK nigdy nie był przeciwny karze śmierci.

gógló gógló - pierwsze z brzegu:

Jeżeli (...) środki bezkrwawe wystarczą do obrony i zachowania
bezpieczeństwa osób przed napastnikiem, władza powinna ograniczyć się do
tych środków, ponieważ są bardziej zgodne z konkretnymi uwarunkowaniami
dobra wspólnego i bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej (KKK 2267).

4. Data: 2011-11-26 12:03:54

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
> dobra wspólnego i bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej (KKK 2267).

"Istotnie dzisiaj, biorąc pod uwagę możliwości, jakimi dysponuje państwo,
aby skutecznie ukarać zbrodnię i unieszkodliwić tego, kto ją popełnił, nie
odbierając mu ostatecznie możliwości skruchy, przypadki absolutnej
konieczności usunięcia winowajcy "są bardzo rzadkie, a być może już nie
zdarzają się wcale"

szczegolnie przy mozliwosci dozywocia (np)

i.

5. Data: 2011-11-26 14:10:48

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> O to chodzi, że KK nigdy nie był przeciwny karze śmierci.
>
> N.

Teraz od tego odszedł. M.in. JP II był przeciwnikiem i oczywiście to
Kaczyńskiemu się teraz wyciąga.

Podniesienie sprawy kary śmierci to próba wykorzystania tego, że chyba
większość społeczeństwa nadal popiera tę karę - w odróżnieniu od
establishmentu.

Szaulo (umiarkowany zwolennik kary śmierci, przeciwnik absolutnego zakazu
aborcji oraz przeciwnik absolutnego zakazu eutanazji)

6. Data: 2011-11-26 15:32:24

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-26 12:27, Ghost pisze:

> [...]
> dobra wspólnego i bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej (KKK 2267).

Tak, wiem, całkiem niedawno zaczęła im się optyka zmieniać.
Przez całe wieki jak najbardziej byli przychylni tej karze.

N.

7. Data: 2011-11-26 19:24:23

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <jaqfgt$6qd$1@inews.gazeta.pl>, iwonek69
@poczta.onet.pl says...

> [...]
>

> jakim sposobem Pis, ktore tak walczy o wartosci chrzescijanskie, krzyz i
> Boga teraz chce wprowadzic kare smierci? o co chodzi?

Chodzi o to, że niektóre osoby nie zasługują na miano ludzi.
Kiedy wyjdą po więzieniu, to pierwszą rzeczą, którą zrobią,
będzie to, za co zostali skazani.

Inna sprawa, że więzienie deprawuje, a długoletnie więzienie
pozbawia jakichkolwiek perspektyw na godne życie [więzień ma
problemy ze znalezieniem pracy, a część z nich nie ma zawodu
i/lub ma zawód, którego nie mogą wykonywać po więzieniu].

Inna sprawa, że karą, w rozumieniu jednostki, jest oskarżenie i
proces, a więzienie jest niezawinioną karą.

PF

8. Data: 2011-11-26 21:17:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> In article <jaqfgt$6qd$1@inews.gazeta.pl>, iwonek69
> @poczta.onet.pl says...

smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> Chodzi o to, że niektóre osoby nie zasługują na miano ludzi.

Zwlaszcza ci, na ktorych omylkowo wykonano kare smierci.

9. Data: 2011-11-26 21:40:23

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4ed15775$0$5799$65785112@news.neostrada.pl>,
g...@e...pl says...

> Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> Zwlaszcza ci, na ktorych omylkowo wykonano kare smierci.

Heh, myślałem o tym, ale to jest koszt życia w społeczeństwie.
Albo grupa ponad jednostką, albo jednostka ponad grupą.

Schemat "grupa ponad jednostką" sprawdza się w większej liczbie
przypadków niż schemat "jednostka ponad grupą". To oczywiście
przykre, że musiałbym [ja - taki przykład] zostać straconym, na
podstawie fałszywych zeznań, ale w dłuższym okresie czasu ten
schemat wygrywa, bo w końcu prawdziwy zbrodniaż zostanie
osądzony i skazany [albo się wycofa]. W układzie "jednostka
ponad grupą" zawsze znajdzie się ktoś, kto podważy winę
jednostki i spowoduje jej uniewinnienie.

PF

10. Data: 2011-11-26 21:42:04

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-26 20:24, Flyer pisze:
> [...]
>
> Chodzi o to, że niektóre osoby nie zasługują na miano ludzi.
> Kiedy wyjdą po więzieniu, to pierwszą rzeczą, którą zrobią,

Teza nie uprawniona. Nikt z ludzi nie może wiedzieć - w żadnym
konkretnym przypadku dotyczącym konkretnej jednostki - jakie procesy
zajdą w czyjejś psychice po wyroku i jego konsekwencjach. Statystyka jet
tutaj nieadekwatna, bo wolną wolę posiada każdy i szansę zmiany powinien
otrzymać w cywilizowanym systemie prawnym.

> [...]
>
> Inna sprawa, że karą, w rozumieniu jednostki, jest oskarżenie i
> proces, a więzienie jest niezawinioną karą.

Pozostałe dwa powody są zbyt słabe, żeby z tego powodu eliminować człeka.

michał

Re: Pani Wałęsowa
Kuzynowi sie samochod popsul?
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Poontang
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Snatch
Wynaleziono maszynę do cofania się w czasie!!