O co biega z kara smierci ?

11. Data: 2011-11-26 22:09:49

Temat: Re: O co biega z kara smierci ?
Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <jarmfb$jsh$1@inews.gazeta.pl>, 6...@g...pl
says...

> W dniu 2011-11-26 20:24, Flyer pisze:
> > In article<jaqfgt$6qd$1@inews.gazeta.pl>, iwonek69
> > @poczta.onet.pl says...
> >>
> >> http://www.tvn24.pl/-1,1725736,0,1,jak-wykonac-kare-
smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> Teza nie uprawniona. Nikt z ludzi nie może wiedzieć - w żadnym
> konkretnym przypadku dotyczącym konkretnej jednostki - jakie procesy
> zajdą w czyjejś psychice po wyroku i jego konsekwencjach. Statystyka jet
> tutaj nieadekwatna, bo wolną wolę posiada każdy i szansę zmiany powinien
> otrzymać w cywilizowanym systemie prawnym.

A ja tam mam swoje zdanie - osoba zdemoralizowana nie zasługuje
na litość. Litość w przypadku społeczeństwa oznacza - albo nie
zniszczy kogoś/zabije albo zniszczy/zabije kogoś.
Jest nas ponad 40 mln [Polaków], jesteśmy społeczeństwem, jedna
osoba mniej nie czyni różnicy, zwłaszcza, gdy jej nieobecność
oznacza mniej ryzyka dla innych. Takie są normy dla życia
społecznego.

> Pozostałe dwa powody są zbyt słabe, żeby z tego powodu eliminować człeka.

Eliminować z czego? Z życia więziennego? Większość z osób, które
swoje dorosłe życie zaczęło w pierdlu, kontynuuje tę chwalebną
drogę życiową - kara śmierci oznacza jedynie, że nie dostaną
następnego wyroku 15/20/25 lat.

Karę śmierci można oczywiście jakoś ograniczyć - np. do
podwójnej/potrójnej rycydywy, do drugiego wyroku
zabójstwa/pobicia ze skutkiem śmiertelnym.

Inaczej - koleś wypił i poskakał mi po głowie [stan
wegetatywny/śmierć], wychodzi po 20 latach i skacze mojemu
synowi po głowie [syna oczywiście nie mam - allleeee efekty jw.]
- dlaczego miałbym się litować nad małpą? Ok - zróbmy rezerwat
dla głupków i nazwijmy go tak jak na to zasługuje - "Rezerwat
dla hominidów, którzy nie zasłużyli na miano homo sapiens".

Na to ostatnie przystajesz? ;>

PF

12. Data: 2011-11-26 22:42:55

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-26 23:09, Flyer pisze:
> [...]
> osoba mniej nie czyni różnicy, zwłaszcza, gdy jej nieobecność
> oznacza mniej ryzyka dla innych. Takie są normy dla życia

Wybacz, przyjacielu, ale to wstrętne, co piszesz. :(

> [...]
> swoje dorosłe życie zaczęło w pierdlu, kontynuuje tę chwalebną
> drogę życiową - kara śmierci oznacza jedynie, że nie dostaną

W więzieniu jednak zdecydowana większość chce żyć, tak jak Ty chcesz żyć
na wolności. Twoje argumenty są nieludzkie. Kierować się statystyką i
racją społeczną (i to jeszcze w aspekcie liczebności)? To nie godne
człowieka. Każde życie, każde, może być więcej warte niż moje, Twoje i
innych spokojnie wegetujących obywateli. Bez względu na przeszłość danej
jednostki. Z tego powodu nikt nie powinien decydować o pozbawieniu jej
życia.

> [...]

> dla głupków i nazwijmy go tak jak na to zasługuje - "Rezerwat
> dla hominidów, którzy nie zasłużyli na miano homo sapiens".

Nie przystaję oczywiście, bo samo kategoryzowanie ludzi jest
nieuzasadnione. Człowiek ma prawo do zmiany. Jego psychika, sposób
myślenia, wartościowanie nie jest constans. Uważam, że zbrodnia powstaje
w wyniku okoliczności, jakie działają na jednostkę. Można porównać je do
programów zainstalowanych w kompie. Program można zmienić na inny.

michał

13. Data: 2011-11-26 23:55:38

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osoba mniej nie czyni różnicy, zwłaszcza, gdy jej nieobecność
> oznacza mniej ryzyka dla innych. Takie są normy dla życia
To wygląda tylko tak prosto, kiedy uznasz, że 'nikt się
nie przejmuje'. Natomiast wystarczy, że w społeczeństwie
zauważysz istnienie dzieci, które obserwując takie
zasady będą je intuicyjnie odbierać jako oznakę słabości
dorosłych, przyzwolenie na działania odwetowe.
Prostota zasad, które powyżej wyjawiasz imo nie
nadaje się dla dzieci. Więc będziesz miał dylemat:
albo będziesz to przed dziećmi ukrywał, albo
będziesz im zaszczepiał strach i słabość (którą
jest brak wrażliwości i wspaniałomyślności dla tych,
którzy byli bardzo 'nieposłuszni' ). Kara śmierci ma jedną
zasadniczą wadę: nie daje szansy na poprawę,
kiedy dziecko jest bardzo niegrzeczne. Stawia
pewien mur dla motywacji w rozwoju, w pracy
nad największymi słabościami.

> Inaczej - koleś wypił i poskakał mi po głowie [stan
> wegetatywny/śmierć], wychodzi po 20 latach i skacze mojemu
> synowi po głowie [syna oczywiście nie mam - allleeee efekty jw.]
... no właśnie, nie masz ... i dlatego uznaj, że masz
pieprzniętą perspektywę 'na sprawy dzieci'.

14. Data: 2011-11-27 00:31:34

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Nov 2011 23:09:49 +0100, Flyer napisał(a):

> [...]
> osoba mniej nie czyni różnicy, zwłaszcza, gdy jej nieobecność
> oznacza mniej ryzyka dla innych. Takie są normy dla życia

Jestem w szoku...

Pozdrawiam,
M.

15. Data: 2011-11-27 00:33:23

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Nov 2011 20:24:23 +0100, Flyer napisał(a):

> [...]
>
> Chodzi o to, że niektóre osoby nie zasługują na miano ludzi.
> Kiedy wyjdą po więzieniu, to pierwszą rzeczą, którą zrobią,

Dlatego uważam, że nie powinni wychodzić. Dożywocie.

> [...]
> problemy ze znalezieniem pracy, a część z nich nie ma zawodu
> i/lub ma zawód, którego nie mogą wykonywać po więzieniu].

Ale o czym Ty mówisz? Jakie "po więzieniu"? Uważasz, że _zabójcy_ powinni
wychodzić na _wolność_? Bo że niektórzy wychodzą, to ja wiem. I _to_
powinno ulec zmianie. Kara smierci nie jest rozwiązaniem. Jest
niedopuszczalna.

> Inna sprawa, że karą, w rozumieniu jednostki, jest oskarżenie i
> proces, a więzienie jest niezawinioną karą.

Kara śmierci to zabójstwo. Zabójstwo z premedytacją.
To czyn taki sam, jakiego dopuścił się oskarżony, i to tylko przy
założeniu, że został słusznie oskarżony, czyli, że jest winny zabójstwa. A
ilu niewinnych, niesłusznie oskarżonych straciło życie?

Pozdrawiam,
M.

16. Data: 2011-11-27 10:25:49

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-11-26 11:36, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
>
> jakim sposobem Pis, ktore tak walczy o wartosci chrzescijanskie, krzyz i
> Boga teraz chce wprowadzic kare smierci? o co chodzi?

Żeby zrobić miejsce dla uratowanych nowonarodzonych.

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

17. Data: 2011-11-27 12:05:04

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> In article <4ed15775$0$5799$65785112@news.neostrada.pl>,
> g...@e...pl says...

smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> Heh, myślałem o tym, ale to jest koszt życia w społeczeństwie.

Gratuluje przemyslen.

18. Data: 2011-11-27 12:54:20

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-11-26 23:09, Flyer wrote:
> [...]
> osoba mniej nie czyni różnicy, zwłaszcza, gdy jej nieobecność
> oznacza mniej ryzyka dla innych. Takie są normy dla życia

Ooops!

Rozumiem, że w szczególności "bierzesz na klatę" sytuację w której na
skutek pomyłki sądu *Ty* stajesz się tą osobą, której nieobecność
rzekomo nie czyni różnicy.

Piotrek

19. Data: 2011-11-27 16:00:34

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message
> Dnia 2011-11-26 11:36, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
smierci-rozstrzygnie-rozporzadzenie,wiadomosc.html

> Żeby zrobić miejsce dla uratowanych nowonarodzonych.

to niezlie sie by musieli rozpedzic z tym karaniem, zeby bilans w miare
zerowy wyszedl ;)

i.

20. Data: 2011-11-27 21:56:16

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> Ooops!
>
> Rozumiem, że w szczególności "bierzesz na klatę" sytuację w której na
> skutek pomyłki sądu *Ty* stajesz się tą osobą, której nieobecność rzekomo
> nie czyni różnicy.

może ma gest;)

kiwiko

Re: Pani Wałęsowa
Kuzynowi sie samochod popsul?
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Poontang
SEX PERVERT MarkWilsonDecker CRAVES Young BALD Snatch
Wynaleziono maszynę do cofania się w czasie!!