Re: O pszczołach inaczej

Data: 2014-01-13 03:19:47
Temat: Re: O pszczołach inaczej
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan SJS napisał:

> Tylko, ze nikt nie wie jak

Pszczoły wiedzą. Ja mogę tylko przypuszczać, że trochę po omacku, trochę
chemicznie, węchem, na czuja, trochę po przepływie powietrza. Akustycznie
też może, i po drganiach podłoża. Ale nie wzrokowo.

> Wykrywają nieszczelność a nie pojawienie się światła
> Spokojnie przez kilka lat mozna przez szybke je podgladać
> Gdzieś mam zdjęcia nawet

Ale w szklanym ulu, to by chyba mieszkać nie chciały? Temperaturę by tam
trudno było regulować. Reagują w ogóle na zmianę światła? Gdyby im tak
zrobić jedną ścianę z szybą, ale normalnie szczelnie zasłoniętą okiennicą.
Jak im to w dzień nagle otworzyć, to się tym przejmą?

> Przyznam się, że biorę pod uwagę że stosują jakieś wewnętrzne
> oświetlenie ale tak biore to na 10% na powaznie

Przecież to wystarczy jedna bądź kilka diod IR. Myślałem, że pomysł
z podczerwienią jest stąd, że światło je drażni. Ale jeśl nie, to
zamiast IR mogą być białe diody. Zresztą kolorowe filmy z pszczołami
w roli głównej widywałem, więc przynajmniej przez jakiś czas słabe
światło im nie przeszkadza.

> Gorzej bo wyczuwają śmierć osoby na dzień, dwa wczesniej

Gorzej? Czasem to może i lepiej.

Jarek

--
Umrzeć -- tego się nie robi kotu.