Co dzis gotujecie?

1. Data: 2002-02-13 08:38:13

Temat: Co dzis gotujecie?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2002-02-13 09:03:20

Temat: Re: Co dzis gotujecie?
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ana" <a...@e...com.pl> wrote in message
> No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?

Ja mam dzis ruskie pierogi, ktore zrobilam w wiekszej ilosci jakis tydzien
temu i czekaja w zamrazalniku.

Asia

1. Data: 2002-02-13 09:17:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?

Zupa rybna!
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/zupy.htm
Jak optymalnie to bez makaronu lub z odrobiną... ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-02-13 09:26:09

Temat: OT: z ciekawosci
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a4datj$qap$1@news.onet.pl...

A tak z czystej ciekawosci - jak Ci idzie Joasiu z dietą "O" ?

1. Data: 2002-02-13 09:27:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Feb 2002 09:38:13 +0100, "Ana"
<a...@e...com.pl> wrote:

>No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?
>Pozdrawiam
>AniaK

nalesniki, co sieostaly po Pancake Day, z nadzieniem
szynkowo-pieczarkowo-cebulowo-smietanowym. zapieczone.
do tego zielona fasolka, surowka z marchewki i pora, groszek
zielony i moze (jakmi sie bedzie chcialo) starrty seler (bulwa -
jarzyna egzotyczna i droga tu) z cytryna i majonezem...moze, boi
nie wiem czy bedzie mi sie chcialo.
deser pod znakiem zapytania, bo mnie wczoraj wazyli, a jednak nie
chce z musu siedziec w samym srodku samolotu (dla wywazenia...)
za 4 tygodnie (wlasnie kupilam bilet! z Paryza do Wroclawia!
Teraz musze sie zlapac za czesc Newcastle-Paryz i zapowiedziec
sie Mlles Niesz!

Krysia, tra-la-la
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-13 09:47:56

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> za 4 tygodnie (wlasnie kupilam bilet! z Paryza do Wroclawia!
> Teraz musze sie zlapac za czesc Newcastle-Paryz i zapowiedziec
> sie Mlles Niesz!
>
> Krysia, tra-la-la

Jednak LECISZ? A te toboly? Nastepnym samolotem?

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-02-13 10:11:13

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?

Lazanki z kapusta i grzybami, mniam, mniam ;-))).

Pozdr.
Adiola

1. Data: 2002-02-13 10:12:05

Temat: O torcie prawie optymalnym... Re: z ciekawosci
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:a4datj$qap$1@news.onet.pl...

> A tak z czystej ciekawosci - jak Ci idzie Joasiu z dietą "O" ?

Nie stosuję stricte diety o, a coś zbliżonego. Zdecydowanie obniżyłam
spożycie węglowodanów przez zwyczajne niesłodzenie niczego... no prawie
niczego.
Czytając książkę pana Kwaśniewskiego znalazłam przepis na tort orzechowy
bardzo podobny do mojego przepisu - różniący się głównie zawartością cukru.
Ponieważ tort się rodzince należał - małżonek miał w poniedziałek urodziny
to zrobiłam tort... prawie tak jak robiłam poprzednio
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm
tylko zmniejszając ilość cukru i bułki tartej do ciasta...
Hmm... zasadniczo wszystko zmieniłam, ale wpadka była tylko leciutka...
Do ciasta dałam orzechy laskowe zamiast włoskich i uznałam, że z czystym
sumieniem mogę dać tylko 1/4 szklanki cukru na 7 jaj, bo orzech laskowe są
słodkie - nie mają tej goryczki co włoskie. Dodałam tylko 1/2 szklanki bułki
tartej (ciasto jej bez mąki). Z dużą rezerwą wlewałam to do tortownicy, ale
się upiekło. Hmm było dość twarde - nawet po nasączeniu, ale smaczne.
Gorzej było z masą. zamiast szklanki cukru dałam pół (nawet niecałe), a
jajka miałam bardzo duże. Jajka nie ubiły się na tak gęstą masę jak zwykle.
Na dodatek n ie użyłam masmiksa tylko masło. Tak bardzo bałam się, że mi się
masa zwarzy, ze niedokładnie ją wymieszałam. Dobra była, ale gdzieniegdzie
miała kropki samego masła ;-))
Poważną wadą masy była jej ilość. ponieważ dałam o pół szkalnki mniej cukru
to i masy było co najmniej o te pół szklanki miej i mało brakowało, a
zabrakłoby mi masy do przełożenia tortu. Zabrakło mi na ozdobienie. Nie było
żadnych wzorków robionych z masy strzykawką. Tort ozdobiłam ziarenkami w
kształcie kawy z czekolady kawowej (produkt Dr Oetkera).
Ciekawe są natomiast moje wrażenia smakowe. Zawsze mi się wydawało, ze moje
torty są małosłodkie. Teraz obniżyłam zawartość cukru o ponad 50 % i co?
Tort był dla mnie za słodki - po prostu ulep.
W ogóle mam wrażenie, że wszystko jest słodkie. Taka np. marchewka to sam
cukier... ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-02-13 10:38:36

Od: Tinqer <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?
> Pozdrawiam
> AniaK

Jemy dzisiaj salatke sledziowa.Oto przepis;
Kroimy sledzia w duza kotke, dodajemy czerwona papryke ogorek
kiszony(tez
pokrojone w kostke) jajka ugotowane na twardo.Doprawiamy do smaku;
wegeta,
pieprzem i mieszamy to z jogurtem naturalnym( ewentualnie z majonezem ).

My bedziemy to jesc z ziemniakami ugotowanymi na parze.
Zycze smacznego
Czesc!

1. Data: 2002-02-13 10:58:18

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie - co dzisiaj jemy? Dacie pare pomysłów?
> Pozdrawiam
> AniaK

U mnie w domu (u Rodziców znaczy) w Środę Popielcową i w Wielki Piątek zawsze
były śledzie w śmietanie z ziemniakami w mundurkach kraszonymi masłem w
kawałku - to masełko tak się fajnie roztapiało na pozypanych miałką solą
ziemniakach. Ale my z mężem nie bardz olubimy śledzie, więc może zrobię risotto
z grzybami, chociaż tak mi te śledzie zapachniały (no cóż, wielkość Prousta i
jego magdalenki), ze kto wie, wyjdę do sklepu rybnego, jak będą śledzie, to
może się skuszę.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

zamrozony zolty ser?
Obiecana Książeczka (bardzo dlugie)
OT - 13-tka, a szczesliwa :)
Praca dla kucharza [SPAM - ogłoszenie o pracy]
poszukuje miesa z cynamonem