OSTROZNIE Z GRILLEM przeczytane dzis w GW

1. Data: 2000-04-12 03:30:29

Temat: OSTROZNIE Z GRILLEM przeczytane dzis w GW
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Im mocniej przysmazone mieso, tym wieksze ryzyko raka piersi. Przy czym
sposób, w jaki je przyrzadzamy, jest nawet wazniejszy od ilosci, w jakich je
spozywamy. Szczegoly w Gazecie Wyborczej:

http://www.gazeta.pl/Iso/Raporty/Zdrowie/001rap.html

F.
PS.Na szczescie, panowie, nam to nie grozi.. ;)))

1. Data: 2000-04-12 05:24:40

Temat: Odp: OSTROZNIE Z GRILLEM przeczytane dzis w GW
Od: "Gandalf" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Feliks <f...@p...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8d0qfr$333c$...@n...news.prodigy.com

> [...]
>
> http://www.gazeta.pl/Iso/Raporty/Zdrowie/001rap.html
>
> F.
> PS.Na szczescie, panowie, nam to nie grozi.. ;)))

nie byl bym taki pewien, jeden na tysiac (chyba) przypadkow to facet (sam
znam jednego)

Gandalf (R)

1. Data: 2000-04-12 05:34:28

Temat: Re: OSTROZNIE Z GRILLEM przeczytane dzis w GW
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Gandalf" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> je

> nie byl bym taki pewien, jeden na tysiac (chyba) przypadkow to facet (sam

Ide wiec zrobic sobie mamogram.... ;)
F.

1. Data: 2000-04-13 02:50:13

Od: emski <e...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

dowcip chyba lezy nie w pieczeniu miesa ale weglach na ktorych jest pieczone/nie
wiem na czym sie piecze w Polsce/ ale tu w Stanach
te wegle/ charcoal/ to czysta chemia od zapachow po kolor , smak
i takie rozne badziewia. Ja osobiscie robie na gas grill bez zadnych wegli i
dodatkow a zapach uzyskuje sie przez odpowiednie sosy i dodatki.

1. Data: 2000-04-13 03:04:40

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"emski" <e...@n...net> wrote in message
4...@l...airnews.net...
[...]

Zgadzam sie z tym...Caly chyba dowcip polega na tym, ze kapiacy tluszcz
nadaje grilowanemu miesu smak..Ja tez nie uzywam wegli, mam tylko lawa rock,
czyli kamienie z lawy wulkanicznej ktore nagrzewa gaz....
F.

1. Data: 2000-04-13 03:08:20

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> nadaje grilowanemu miesu smak..Ja tez nie uzywam wegli, mam tylko lawa
rock,
> czyli kamienie z lawy wulkanicznej ktore nagrzewa gaz....
> F.
Sorry...lava rock
F.

1. Data: 2000-04-13 06:27:35

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Feliks <f...@p...net> wrote:

> [...]
> nadaje grilowanemu miesu smak..Ja tez nie uzywam wegli, mam tylko lawa rock,
> czyli kamienie z lawy wulkanicznej ktore nagrzewa gaz....

Co do rakotworczych substancji zawartych w miesie z rusztu, to sprawa
jest znana od dawna. Pochodza one podobno tak z dymu (takze tego z
palacego sie tluszczu), jak z miesa przypalonego przez ogien.
Co do dymu, -- teoretycznie mozna go uniknac uzywajac jako paliwa wegla
drzewnego -- a wiec owego "charcoal". Osobiscie watpie, zeby dodawano
do niego jakies skladniki chemiczne, bo niby po co, ale czort ich tam
wie.
Z drugiej strony dym to to, co miesu na ruszcie nadaje smak -- zarowno
ten z palacego sie tluszczu jak i pochodzacy z odpowiedniego paliwa.
Dlatego dorzucam zwykle na grill cos odpowiedniego -- np. suche pedy
winnej latorosli.

Co do przypalenia przz ogien -- mozna tego uniknac, ale tez kosztem
tego, co do miesa z rusztu jest charakterystyczne.
Ja sie nie przejmuje -- mieso z rusztu, takiego z otwartym plomieniem,
jadam, lub np. kielbaski z ogniska, jem raz - dwa razy w roku. Bardiej
zalezy mi wowczas na smaku niz na zdrowiu.

Wladyslaw

Nalesniki inaczej (moze bylo - wtedy sorry)
jak zrobić canelloni??????
Kawa Cappucino z wielka piana
Jaką kupić gofrownicę?
zupa grzybowa