[OT] Bambus w doniczce?

1. Data: 2008-06-25 15:46:49

Temat: [OT] Bambus w doniczce?
Od: rAzor <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze trochę off-topikowo, ale grupa "doniczkowa" popadła w
anabiozę.

Czy badylki bambusa kupowane w fiolkach z wodą można hodowac w doniczkach?

2. Data: 2008-06-25 16:49:51

Temat: Re: [OT] Bambus w doniczce?
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"rAzor" <c...@r...com> wrote in message
> Przepraszam, ze trochę off-topikowo, ale grupa "doniczkowa" popadła w
> anabiozę.
>
> Czy badylki bambusa kupowane w fiolkach z wodą można hodowac w doniczkach?

Na wędki?

3. Data: 2008-06-25 18:21:43

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <c...@r...com> napisał w wiadomości
> Przepraszam, ze trochę off-topikowo, ale grupa "doniczkowa" popadła w
> anabiozę.
> Czy badylki bambusa kupowane w fiolkach z wodą można hodowac w doniczkach?

To są draceny, oczywiście można.

piotr :)

4. Data: 2008-06-25 19:05:34

Od: rAzor <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:
> Użytkownik "rAzor" <c...@r...com> napisał w wiadomości
>
> To są draceny, oczywiście można.

Draceny? Piszę "bambus" - bo na fiolce, badylki są opisane jako "lucky
bamboo", a i sam widok badylków odpowiada mojemu wyobrażeniu bambusa.
;-) Na roślinach ozdobnych sie nie znam, (cud, że mi nie wcisnęli
barszczu Sosnowskiego) stąd tez może i zielona naiwność w pytaniu, ale
dzięki za odpowiedź. Zaraz (to znaczy jak tylko Turcy skończą oblężenie
Podolskiego ;-) ) się za te draceny w przebraniu wezmę.

zdrówko!

5. Data: 2008-06-25 19:44:14

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpowiedź. Zaraz (to znaczy jak tylko Turcy skończą oblężenie Podolskiego
> ;-) ) się za te draceny w przebraniu wezmę.

Może ciut się pospieszyłem, może faktycznie masz bambus. ale 99%
sprzedawanych w kwiaciarniach tzw "bambusów" to draceny. Długi zielony
badylek , z widocznymi parocentymetrowymi segmentami, na szczycie pióropusz
(czasem dwa-trzy) wąskich podłóżnych liści. Całość w fiolce z wodą z
zatyczką z dziurką na łodygę, można też dostać w "kielonku" z żelem:)
To na pewno dracena. Jeśli tak wygląda Twój bambus......:)

piotr :)

6. Data: 2008-06-25 19:52:37

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <c...@r...com> napisał w wiadomości
cud, że mi nie wcisnęli
> barszczu Sosnowskiego

Sosnowski to świetny kucharz i jego barszcz to palce lizać.
Ten paskudny to barszcz Sosnkowskiego.

Pozdrawiam uściślająco
skryba

7. Data: 2008-06-25 22:59:23

Od: rAzor <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:
> [...]
> badylek , z widocznymi parocentymetrowymi segmentami, na szczycie pióropusz
> (czasem dwa-trzy) wąskich podłóżnych liści. Całość w fiolce z wodą z

Fiolka i zatyczka? No to wypisz wymaluj moje "bambusy". :-D
OK - czyli moge to włożyć w doniczkę. Myslę to zrobić tak - na spód
grubo keramzytu (a żwirek marmurowy może być?), a na wierzch cienką
warstwę ziemi i dużo wody? Czy też mozna w samą ziemię?

8. Data: 2008-06-26 14:43:36

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> keramzytu (a żwirek marmurowy może być?), a na wierzch cienką warstwę
> ziemi i dużo wody? Czy też mozna w samą ziemię?

Obejrzyj koniec (dolny) pędu, jak rozwinięte ma korzonki. Na pewno będą
mizerne, cienkie i krótkie, stąd wiadomo że i roślina słaba. Bo one
hydroponicznie hodowane, na pożywkach i wodzie.
Przygotuj się na długie przyjmowanie rośliny w ziemi, mojemu zabrało to
prawie rok ale teraz puszcza nowe liście, więc jest o.k.
Na dnie doniczki cienki drenaż, może być marmurek :) Potem ziemia, ja dałem
zwykłą do kwiatów. Sadzisz tak, by korzonki były w ziemi, nie w marmurku.
Jak trzeba dajesz podpórkę (badyl jest dość ciężki).Stawiasz w półcieniu,
podlewasz dość obficie przynajmniej z początku. Po liściach poznasz jak się
bambo miewa- z początku mogą lekko zblaknąć, nie powinny żółknąć. Nowe
zawiązki liści w pęczku obecnych to znak że się ukorzenił.

piotr :)

9. Data: 2008-06-26 15:32:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <c...@r...com> napisał w wiadomości

> Draceny? Piszę "bambus" - bo na fiolce, badylki są opisane jako "lucky
> bamboo", a i sam widok badylków odpowiada mojemu wyobrażeniu bambusa.

Bedziesz musial zmienic wyobrazenie. 'Lucky Bamboo' to dracena i do bambusa
jest srednio podobna.
To tak jakby sprzedawac babke jako funkie albo wierzbe jako eukaliptus :)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2008-06-26 17:47:42

Od: rAzor <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea napisał:
> Użytkownik "rAzor" <c...@r...com> napisał w wiadomości

> Bedziesz musial zmienic wyobrazenie. 'Lucky Bamboo' to dracena i do bambusa
> jest srednio podobna.

Wychodzi na to, że mój sąsiad-emeryt ma wędki z draceny.
A to już zakrawa na jakąś grubszą aferę... ;-)
Ale mniejsza - już się przyzwyczaiłem do tej myśli (nie jest aż tak
straszna), że mam draceny.

> To tak jakby sprzedawac babke jako funkie albo wierzbe jako eukaliptus :)

Problem z trawnikiem
marne maliny
Sosna Limba - prosba o pomoc
Serwis firmy MATRIX (elektronarzedzia do drewna)
Czy ktoś ma podkaszarkę-kosę spalinową Einhell dojcz??