Sosna Limba - prosba o pomoc

1. Data: 2008-06-24 16:50:42

Temat: Sosna Limba - prosba o pomoc
Od: robert <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze Szanownych Grupowiczow o identyfikacje choroby, na ktora cierpi
moja Libma, od tygodnia igly usychaja i opadaja wyglada to tak:

http://213.76.173.34/~robert/P1000654.jpg
http://213.76.173.34/~robert/P1000655.jpg
http://213.76.173.34/~robert/P1000656.jpg

2. Data: 2008-06-24 17:41:53

Temat: Re: Sosna Limba - prosba o pomoc
Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

robert pisze:
> Prosze Szanownych Grupowiczow o identyfikacje choroby, na ktora cierpi
> moja Libma, od tygodnia igly usychaja i opadaja wyglada to tak:

> [...]

LOL
Pomyśl. Czy gdybyś pytał o fryzurę na grupie pl.rec.uroda to też
umieściłbyś linka do zdjęć makro pojedynczych włosów?
Albo pytając o wydech w aucie pokazałbyś zdjęcia makro końcówki rury
wydechowej?

hint- daj zdjęcie całej sosny! :)

STranger

3. Data: 2008-06-24 19:18:31

Od: robert <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> [...]
> umieściłbyś linka do zdjęć makro pojedynczych włosów?
> Albo pytając o wydech w aucie pokazałbyś zdjęcia makro końcówki rury

Prosze bardzo:

http://213.76.173.34/~robert/P1000656.jpg

Sosna ma ok 60-70 cm igły spadaja calymi peczkami po 5 szt.
Na zdjeciu wyglad po otrzasnieciu z igiel, ktore odpadly od galezi.

4. Data: 2008-06-24 19:19:01

Od: robert <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> [...]
> umieściłbyś linka do zdjęć makro pojedynczych włosów?
> Albo pytając o wydech w aucie pokazałbyś zdjęcia makro końcówki rury

Prosze bardzo:

http://213.76.173.34/~robert/P1000657.jpg

5. Data: 2008-06-24 19:54:54

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

robert pisze:
> Prosze bardzo:
>
> http://213.76.173.34/~robert/P1000657.jpg
>
> Sosna ma ok 60-70 cm igły spadaja calymi peczkami po 5 szt.
> Na zdjeciu wyglad po otrzasnieciu z igiel, ktore odpadly od galezi.

Nie wygląda tak źle. Spodziewałem się gołych gałęzi... Wygląda dość
naturalnie.
Sosenka jest mała jeszcze, korzenie nie sięgają głęboko - może to susza?
Spróbuj podlewać obficie. Możesz też rozpuścić trochę siarczanu amonu (2
łyżki stołowe) w wiadrze wody i podlewać po kilka wiader raz na miesiąc.

STranger

6. Data: 2008-06-24 20:33:36

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g3rjbo$lhp$1@opal.icpnet.pl STranger

> Spróbuj podlewać obficie. Możesz też rozpuścić trochę
> siarczanu amonu (2 łyżki stołowe) w wiadrze wody i podlewać po kilka
> wiader raz na miesiąc.

Hejka. Kilka wiader, powiedzmy pięć wiader. Pięć razy 2 łyżki stołowe,
to w sumie 10 łyżek. Smutny koniec małej limby gwarantowany. :-(
Myślę, że może bym zaryzykował jednorazowo łyżeczkę siarczanu amonu i
poczekał jaki będzie efekt. A nie lepiej dolistnie, tzn. doigłowo jakimś
nawozem wieloskładnikowym w zalecanym stężeniu?
Pozdrawiam ryzykownie Ja...cki

7. Data: 2008-06-24 20:39:14

Od: robert <robert@_NOSPAM_wolbrom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> [...]
> poczekał jaki będzie efekt. A nie lepiej dolistnie, tzn. doigłowo jakimś
> nawozem wieloskładnikowym w zalecanym stężeniu?

Zastanawiaja mnie tylko te plamy na suchych iglach. Obok rosnie kilka
innych gatunkow sosen w takich samych warunkach bez zadnych problemow.

8. Data: 2008-06-24 20:57:11

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:

> Hejka. Kilka wiader, powiedzmy pięć wiader. Pięć razy 2 łyżki stołowe,
> to w sumie 10 łyżek. Smutny koniec małej limby gwarantowany. :-(

Kilka - to także dwa. :)
A wiadro to pojęcie pojemności względne.
Nic jej nie będzie, limby lubią odczyn kwasowy gleby.
Ale oczywiście, można zachowawczo dać jakiś lekko działający nawóz obojętny.

STranger

9. Data: 2008-06-24 21:28:49

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g3rn0g$qa3$1@opal.icpnet.pl STranger

> [...]
> Nic jej nie będzie, limby lubią odczyn kwasowy gleby.
> Ale oczywiście, można zachowawczo dać jakiś lekko działający nawóz

Hejka. W tym wypadku nie chodzi o odczyn tylko o śmiertelną dawkę azotu.
Pozdrawiam letalnie Ja...cki
PS Kilka, to nie dwa czy trzy, tylko tyle, ile nie można bezbłędnie określić
na pierwszy rzut oka. ;-)

Serwis firmy MATRIX (elektronarzedzia do drewna)
Czy ktoś ma podkaszarkę-kosę spalinową Einhell dojcz??
kosiarka elektryczna - jaka moc?
Morwy
Woda na działce - okolice Poznania