[OT]Czy da się wychować kulinarnie męża?

1. Data: 2005-12-08 10:37:57

Temat: [OT]Czy da się wychować kulinarnie męża?
Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie. Mieszkamy już 4 lata i myślałam, że coś się zmieni w kwestii
kulinarnej u mojego męża ale niestety jest tak samo jak było.Ja gotuje
dobrze.Jedzenie jest urozmaicone, robie wszystko sama- pyzy, pierogi itp.,
wszystko jest właściwie doprawione.Nie wydziwiam- króluje tradycyjna kuchnia
polska, troche włoskiej, francuskiej i węgierskiej. Wszystko palce lizać.
Ostatnio były pyzy drożdżowe, mięsko w sosie i kapusta z grzybami a mąż
stwierdził , że to takie sobie. Dwoje się i troje a on ciagle niezadowolony. Je
ale nie chwali, nie zajada się, marudzi. Chwali tylko jak sa schabowe,
golonki,kurczak pieczony, pizza, zapiekanka, kiełbasa gotowana lub smażona plus
jajecznica. No i to by jadł dosłownie ciągle.Ciągle!! Zresztą nie dziwie sią bo
wyniósł to z domu. Matka nigdy nie nauczyła sie gotowac i piec. Wołowine robi
twardą jak kamień, większość rzeczy kupuje gotowych. Robi jedynie pieczonego
kurczaka - obrzydliwego zresztą, żeberka w sosie i sałatke jarzynową.Nawet jak
sa święta to robi pieczonego kurczaka.Ciągle jedzą tam to samo.Nigdy nie zrobiła
potrawki z kurczaka, dobrego gulaszu,jakiś zrazików, dobrych mielonych, kaczki,
modrej kapusty, pyz, pierogów itp. Dobrze, ze ja lubie dobrze zjeść i gotuje i
pieke bardziej dla siebie niż dla niego, bo inaczej bym sie chyba załamała.
Tylko, ze ja ciągle mam nadzieje, ze tego mojego męża rozsmakuje. Jak myślicie -
da sie go zmienić czy jednak marne moje nadzieje?

pozdrawiam
bebekot

2. Data: 2005-12-08 10:59:39

Temat: Re: [OT]Czy da się wychować kulinarnie męża?
Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

"bebekot" <b...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Jak myślicie -
> da sie go zmienić czy jednak marne moje nadzieje?
>
> pozdrawiam
> bebekot

No wiesz, zastosuj odruch Pawlowa. Tylko go do pradu nie podlaczaj, ale
podawaj jedzonko w ladnej bieliznie. Pare razy i jedzonko bedzie mu sie
kojarzyc z przyjemnoscia.

Andy

:)

3. Data: 2005-12-08 11:13:25

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> No wiesz, zastosuj odruch Pawlowa. Tylko go do pradu nie podlaczaj, ale
> podawaj jedzonko w ladnej bieliznie. Pare razy i jedzonko bedzie mu sie

O kurcze. Na to nie wpadłam. Tylko gdzieś starsze dziecko musze upchnąć, żeby
nie widziało no i najpierw urodzić, bo jestem w 30tyg. ciąży aktualnie. Ale jak
wróce do formy to wypróbuje. Tylko boje się, ze zamiast zjeśc w pierwszej
kolejności to najpierw rzuci sie na mnie i nic z tego jedzenia znowu nie bedzie.

bebekot

4. Data: 2005-12-08 11:27:36

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Dec 2005 11:37:57 +0100, bebekot <b...@v...pl>
napisał:

> No własnie. Mieszkamy już 4 lata i myślałam, że coś się zmieni w kwestii
> kulinarnej u mojego męża ale niestety jest tak samo jak było.

[.....]

> Tylko, ze ja ciągle mam nadzieje, ze tego mojego męża rozsmakuje. Jak
> myślicie -
> da sie go zmienić czy jednak marne moje nadzieje?

To tak trwa mniej wiecej do dziesięciu lat po ślubie,
wiem z własnego doświadczenia, jak z maminej kuchni przestawiałem się
na kuchnię żony. Jest jeszcze coś...może nie kuchnia ,
tylko kucharka mu nie odpowiada?
Od ukochanejkobiety to i truciznę z ręki można jeść.
Może problem nie w tym CO,tylko w tym KTO gotuje...

5. Data: 2005-12-08 11:37:30

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo wyklikał(a):

> To tak trwa mniej wiecej do dziesięciu lat po ślubie,
> wiem z własnego doświadczenia, jak z maminej kuchni przestawiałem się
> na kuchnię żony. Jest jeszcze coś...może nie kuchnia ,
> tylko kucharka mu nie odpowiada?

Czas przystosowania kubków smakowych może trwać krócej lub dłużej.
W naszym przypadku mąż zaczął doceniać moją kuchnię po ok 5 latach.
Teraz to nawet kartoflankę zje a kiedyś tylko rosołek czysty w szklance -
teściowa z podziwu nie może wyjść :-p

> Od ukochanejkobiety to i truciznę z ręki można jeść.
> Może problem nie w tym CO,tylko w tym KTO gotuje...

Taaaaaa - ja wiem, że mamusina kuchnia jest naj..., ale do czasu ;-)

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

6. Data: 2005-12-08 11:38:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Dec 2005 11:37:57 +0100, "bebekot" <b...@v...pl>
wrote:

> [...]
>kurczaka - obrzydliwego zreszt?, ?eberka w sosie i sa?atke jarzynow?.Nawet jak
>sa ?wi?ta to robi pieczonego kurczaka.Ci?gle jedz? tam to samo.Nigdy nie zrobi?a
>potrawki z kurczaka, dobrego gulaszu,jaki? zrazików, dobrych mielonych, kaczki,
>modrej kapusty, pyz, pierogów itp. Dobrze, ze ja lubie dobrze zje?? i gotuje i
>pieke bardziej dla siebie ni? dla niego, bo inaczej bym sie chyba za?ama?a.
>Tylko, ze ja ci?gle mam nadzieje, ze tego mojego m??a rozsmakuje. Jak my?licie -
>da sie go zmieni? czy jednak marne moje nadzieje?

Da sie. Roznymi metodami, ale da sie. I czas to zabiera...poza
tym, jak mi ktos wydziwial, to sie obarzalam. Wyjatkiem sa
dzieci...ale z drugiej strony, jak ktos nie lubi grzybow na
przyklad i sie go przymusza to nienawidizi ich jeszcze bardziej.
Moje dzieci wydziwialy, ale to maja wybaczone -> skomplikowane :)
Dzieci moje wielu rzeczy po prostu nie chcialo jesc i tyle.
POzwalam na to, bo ja ludzi z zasady rozpuszczam...teraz jedno
gotuje sobie i drugiej osobie vege (ba! on nawet chleb od zera
zrobi i swietne sosy/sa;sy do makaronu, je wszystkie jarzyny, a
dawniej to tylko ...kukurydza i czasem marchew....)

Ale jak poce sie w kuchni nad saganami, staram sie i potem albo
komentarzy albo "takie sobie" to bym jednak wrzasnela i tupnela
nozka....w Twoim wypadku moze nie tupanienozka ale racjonalne
wytlumaczenie slubnemu....

ale, tak prawde mowiac, jak go rozpuscilas do niekomentowania od
4 lat to bedzie pod gorke...

inna metoda to zostawic go w kuchni (moze zamknac na
klucz?)/wyjechac zostawiajac mu rozne rzeczy w kuchni, z ktorych
nalezy skonstruowac posilek....moze podrzuc ksiazki kucharskie z
napisami "proste", "z obrazkami"...a moze on po porstu je, zeby
zyc i juz

Pierz, co ma slubnego, co chwali nawet gnioty rozne, bo mi nie
chce przykrosci zrobic :)
K.T. - starannie opakowana

7. Data: 2005-12-08 11:39:04

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 08 Dec 2005 12:13:25 +0100, bebekot <b...@v...pl>
napisał:

> [...]
> kolejności to najpierw rzuci sie na mnie i nic z tego jedzenia znowu nie

Zaoszczędzisz na gotowaniu:))))

8. Data: 2005-12-08 11:41:44

Od: "...Magda..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bebekot" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sią bo
> wyniósł to z domu. Matka nigdy nie nauczyła sie gotowac i piec.

Wiesz co, moj facet tez tak ma. To co mamine to najlepsze i zeby bylo
zupelnie niejadalne to i tak to bedzie rarytas. Matka mojego TZ kompletnie
nie umie gotowac a i tak wszystko co zrobi jest przez niego uwazane za
najpyszniejsze i zachwalane pod niebiosa. Tego co ja zrobie nigdy nie
pochwali... A juz jak zrobie cos co kiedys jadl u swojej matki to na pytanie
jak smakuje zawsze mi odpowie ze jego matka robi lepsze. Wiem ze to przykre,
ale tez uwazam ze to kwestia nie samej kuchni a kucharki. Ja wiem ze zawsze
bede na ktoryms tam miejscu za jego matka i wiesz co? Przestalam sie juz
nawet starac. Robie byle co i byle jak zeby sie tylko zapchal. Przynajmniej
nie jest mi przykro... Na dluzej w kuchni zatrzymuje sie tylko dla swojej
rodziny i dla gosci, bo wiem ze oni potrafia docenic moje wysilki. A jak
facetowi nie odpowiada to niech sie wynosi do mamuni...

Pozdrawiam,

znieczulona juz kompletnie Magda...

9. Data: 2005-12-08 11:42:55

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bebekot napisał(a):
> No własnie. Mieszkamy już 4 lata i myślałam, że coś się zmieni w kwestii
> kulinarnej u mojego męża ale niestety jest tak samo jak było.Ja gotuje
> dobrze.

Dobrze to pojecie wzgledne. Twoj maz ma prawo miec o tym inne zdanie.

> Jedzenie jest urozmaicone, robie wszystko sama- pyzy, pierogi itp.,

Moze nie lubi? Moj tak ma - nie lubi wlasnie macznych - pyz, piergow,
nalesnikow, wiec robie je tylko wtedy, gdy sama mam jesc. Poza tym
obiady to kompromis - nie upieram sie na sile przy swoich ,,smakach'',
ale tez nie do konca wszytsko jest pod gust mezowski.

> [...]
> golonki,kurczak pieczony, pizza, zapiekanka, kiełbasa gotowana lub smażona plus

No widzisz. Jesli chcesz miec zadowolonego meza gotuj to, co lubi. Jesli
chcesz gotowac to, na co ty sie upierasz, trudno, zje (ciesz sie, ze
je;) ), ale na pochwaly nie licz.

> Robi jedynie pieczonego
> kurczaka - obrzydliwego zresztą, żeberka w sosie i sałatke jarzynową.Nawet jak
> sa święta to robi pieczonego kurczaka.

Pewnie jej to smakuje. I z tego, co wiem, nie ma zakazu przyrzadzania
drobiu na swieta.

>Nigdy nie zrobiła
> potrawki z kurczaka, dobrego gulaszu,jakiś zrazików, dobrych mielonych, kaczki,
> modrej kapusty, pyz, pierogów itp.

A niby dlaczego miala to robic? Moja mama tez pewnie w zyciu nie zrobila
kaczki, a tesciowa nie umie robic pierogow. I naprawde o niczym to nie
swiadczy, poza tym gotuja calkiem niezle.

> Tylko, ze ja ciągle mam nadzieje, ze tego mojego męża rozsmakuje. Jak myślicie -
> da sie go zmienić czy jednak marne moje nadzieje?

A wlasciwie dlaczego chcesz go zmieniac? Nie pomyslalas, zeby zmienic
sie sama? Albo ustalic jakis kompromis?

th

10. Data: 2005-12-08 11:59:57

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

bebekot napisał(a):
> [...]
> polska, troche włoskiej, francuskiej i węgierskiej. Wszystko palce lizać.

Smak jest subiektywną opinią. Dla Ciebie to palce lizać, a dla niego -
kurczak pieczony mamusi, choć dla Ciebie niejadalny.

> Tylko, ze ja ciągle mam nadzieje, ze tego mojego męża rozsmakuje. Jak myślicie -
> da sie go zmienić czy jednak marne moje nadzieje?

Na Twoim miejscu bym te nadzieje porzuciła.

--
Ania, która ma męża schabożernego i już się z tym pogodziła.

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

Puree?...
gulasz-czy można mrozic ??
losos..