[OT] Miod pitny w sklepie

1. Data: 2002-03-23 14:45:41

Temat: [OT] Miod pitny w sklepie
Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze
Czasami orientujecie sie w tak dziwnych kwestiach, ze az zeby cierpna z
zachwytu, dlatego tez ruszam tutaj z pytaniem. Moze ktos mi cos podpowie. I
bardzo przepraszam, jezeli ktos poczuje sie zaspamowany.
Niedlugo na moim serwisie ruszy sklepik z miodami, nie moj, tylko to
firmuje. I mam problem - "miodowcy" chca sprzedawac miod pitny. Czy w
sprzedazy przez siec wymagana jest koncesja na alkohol?
DanaB

1. Data: 2002-03-23 15:05:22

Temat: Re: [OT] Miod pitny w sklepie
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "DanaB" <d...@n...com.pl>

> [...]
> firmuje. I mam problem - "miodowcy" chca sprzedawac miod pitny. Czy w
> sprzedazy przez siec wymagana jest koncesja na alkohol?

Nie sadze, by ktos to przewidzial w ustawie, trzeba by bylo sprawdzic.
Moze w archiwum prawnym Rzeczpospolitej? Wygodne, bezplatne.
Ale poki co, ja jestem chetna na miod pitny kujawski.
barbara

1. Data: 2002-03-23 15:17:45

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> From: "DanaB" <d...@n...com.pl>
> [...]
> Ale poki co, ja jestem chetna na miod pitny kujawski.
> barbara

w ofercie sa tylko z Nidzicy, ale za to 4 rodzaje. Sasiad-pszczelarz robi
znakomite iody pitne, ale w ilosciach mocno niewielkich. Jak trafisz do
mnie, to mam jeszcze pol karafeczki.

--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-03-23 19:42:40

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obawiam sie, ze KAZDA sprzedaz alkoholu (a wiec i miodu) musi byc poparta
kocesja. Sprzedaz jest sprzedaz, i nie ma znaczenia (z punktu widzenia prawa),
jak dochodzi do skutku.
Chyba ze strona z miodami nie prowadzilaby wprost do sprzedazy - tzn. nie byla
oferta w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (taki dopisek).
Przy czym nie wiem, czy sprzedaz, ktora doszlaby do skutku w drodze np.
rozmowy telefonicznej, a potem przesylek pocztowych nie podlega koncesji.
Reguluje to ustawa o zapobieganiu alkoholizmoiw, czy jakos tak. Przykro mi, ze
nie umiem udzielic bardziej szczegolowej odpowiedzi, ale prawnicy tez sie
specjalizuja, a ja nie zajmuje sie obrotem alkoholem:))
Monisia
prawnik grupowy:))

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-03-23 20:42:04

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
byla
> oferta w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (taki dopisek).

no ale fakt sprzedazy bylby do udowodnienia... i juz podpadaloby to pod
nieopodatkowany handel, i to na dodatek bez koncesji... :(((
ale jest jeden precedens - sliwowica łącka - na to nie trzeba miec koncesji -
to moze tak samo da sie zrobic z midem pitnym?? :)))

adam

1. Data: 2002-03-24 07:09:39

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>prawa),
>byla
>
>no ale fakt sprzedazy bylby do udowodnienia... i juz podpadaloby to pod
>nieopodatkowany handel,
Podatek to nie jest problem, bo przecies sprzedawca moze ten dochod (jesli
osiagnie) zadeklarowac w deklaracji podatkowej i go opodatkowac.

i to na dodatek bez koncesji... :(((
No wlasnie - chyba sie nie da bez koncesji.

>ale jest jeden precedens - sliwowica łącka - na to nie trzeba miec koncesji -
>
>to moze tak samo da sie zrobic z midem pitnym?? :)))
>

>adam

Produkcja i sprzedaz sliwowicy lackiej jest niezgodna z prawem RP. Nie dalej
jak wczoraj byla nawet o tym wziamnka w telewizji (chyba w jakich
wiadomosciach) w kontekscie UE.
Cos mi sie wydaje (gdzies dzowni, ale nie wiem gdzie), ze problem jest
podwojny:
1. monopol Panstwa na wyrob alkoholi
2. obowiazek koncesji na handel

Monisiatko

1. Data: 2002-03-24 14:48:14

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakich
> wiadomosciach) w kontekscie UE.
> Cos mi sie wydaje (gdzies dzowni, ale nie wiem gdzie), ze

Śliwowica łącka jest takim napitkiem, który można produkować
wyłącznie
na własny użytek i jako taka nie wymaga Żadnych koncesji, jest to
jakiś
precedens bo nigdzie więcej nie wolno produkować bimbru nawet na
użytek własny.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-03-24 15:49:58

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie - chyba sie nie da bez koncesji.

A jakby tak stronę założyć poza durną polską???

*p*

1. Data: 2002-03-25 22:14:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo przepraszam, jezeli ktos poczuje sie zaspamowany.
> Niedlugo na moim serwisie ruszy sklepik z miodami, nie moj, tylko to

I tak niech zostanie. Oni mają koncesję?

> I mam problem - "miodowcy" chca sprzedawac miod pitny. Czy w
> sprzedazy przez siec wymagana jest koncesja na alkohol?

Ty tylko "wpuszczasz" ich z reklamą". A kto zawiera transakcję?
--
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-25 22:16:12

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiś
> precedens bo nigdzie więcej nie wolno produkować bimbru nawet na

Cały dowcip opiera sie na tym, że nikt tutaj nie używa w procesie
produkcji drożdży i nie czyni zaczynu, a "Ustawodawca" po prostu zgłupiał.
--
Pozdr. Jerzy

baranek - jakie ciasto?
Salutation de opakowana we Wroclawiu