farbowanie jaj

1. Data: 2001-04-17 09:02:26

Temat: farbowanie jaj
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W te swieta postanowilam zastosowac metody naturalne - luski z cebuli -
oczywiscie, kurkume - ktora jak sie okazalo barwi pieknie na zolto, i wode w
ktorej gotowala sie kapusta czerwona - pomysl z tej grupy o ile pamietam.
Mialo byc piekne rozowe, ale niestety klapa, nie polecam. Skorupki bardzo
nieznacznie sie zabarwily na kolor nijako-siny, dorzucilam w koncu cebuli i
wyszlo jako tako.
Czym jeszcze mozna barwic jajka?
Asia

1. Data: 2001-04-17 09:40:33

Temat: Re: farbowanie jaj
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> nieznacznie sie zabarwily na kolor nijako-siny, dorzucilam w koncu cebuli i

Nigdy tego nie robilam, ale podobno zolty kolor jajek mozna rowniez
uzyskac, gotujac ich w wywarze z mlodych listkow brzozowych.

Lilla

1. Data: 2001-04-17 09:57:16

Temat: OT Re: farbowanie jaj
Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

a ten kawał znacie? przychodzi facet do lekarza z niebieskimi jajami...?

1. Data: 2001-04-17 09:57:56

Temat: Re: OT Re: farbowanie jaj
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

==wojmat== wrote:

> a ten kawał znacie? przychodzi facet do lekarza z niebieskimi jajami...?

To chyba jakieś wielkanocne skojarzenie, bo wczoraj mi się też ten
kawał przypomniał i opowiadałem go mojej starej :))

sadyl (nie w dżinsach:)))

1. Data: 2001-04-17 10:06:21

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> W te swieta postanowilam zastosowac metody naturalne - luski z cebuli -
> oczywiscie, kurkume - ktora jak sie okazalo barwi pieknie na zolto,

Asiu gotowalas w skorupkach czy bez?
Bo ja po gotowaniu godzine w skorupkach, gdzie garnek przybral piekna
pomaranczowa barwe, natomiast skorupki wcale - wkurzylam sie , zdjelam
skorupki, wrzucilam jajka z powrotem do kurkumy i o dziwo po 10 min.
byly piekne zolciusienkie.
Byc moze z burakami trzeba bylo zrobic to samo, zeby zlapaly kolor.
Poza tym tradycyjnie -luski cebuli, ale w tym roku po ugotowaniu jajek
potluklam luski na drobniutko i dopiero sie farbowaly w cebuli-po
zdjeciu skorupek wyszedl piekny marmurek
pzdr
agi

1. Data: 2001-04-17 10:25:57

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Asiu gotowalas w skorupkach czy bez?
> Bo ja po gotowaniu godzine w skorupkach, gdzie garnek przybral piekna
> pomaranczowa barwe,

Garnek owszem, byl pomaranczowy, gotowalam w skorupkach, kolor skorupek
przed farbowaniem byl nie zbyt ciemny (ale nie bialy). A ile dales tej
kurkumy? Ja na garnek mniej wiecej litrowy (4 jajka) dalam lyzeczke.

Asia

1. Data: 2001-04-17 10:32:02

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message
.
jajami...?

> To chyba jakieś wielkanocne skojarzenie, bo wczoraj mi się też ten
> kawał przypomniał i opowiadałem go mojej starej :))
> sadyl (nie w dżinsach:)))

A jak juz ufarbowaliscie te jaja - to czy zgodziliscie sie na wydrapywanie
wzorku ...:))))

sorki, to przez te
swieta:) Jola L-L

1. Data: 2001-04-17 10:38:44

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Garnek owszem, byl pomaranczowy, gotowalam w skorupkach, kolor skorupek
> przed farbowaniem byl nie zbyt ciemny (ale nie bialy). A ile dales

dalas :)
3 jajka -2 lyzeczki kurkumy ( pierwszy raz wiec nie wiedzialam ile )
Skorupki tez nie biale i nie za ciemne..cóz-moze kury z gatunku tych
bardziej zlosliwych ;)

>tej kurkumy? Ja na garnek mniej wiecej litrowy (4 jajka) dalam lyzeczke.
>
> Asia

pzdr
agi

1. Data: 2001-04-17 10:41:03

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dalas :)

sorry :), wiem że -aś

Asia

1. Data: 2001-04-17 10:44:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jajami...?

>A jak juz ufarbowaliscie te jaja - to czy zgodziliscie sie na wydrapywanie

nie mowiac juz o goracym wosku (to do tych wzorkow...)

Krysia, w tym roku w ogole bez pisanek...
K.T. - starannie opakowana

Zrobiłam pyszne bezy
Dzieki Dana - mazurek
BROWNIES - PROSBA O PRZEPIS
kwas buraczany
LEKARZE TO MORDERCY BO MORDUJĄ RUTYNOWO LUDZI PSYCHICZNIE CHORYCH !!!