Re: OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow

From: "Irek Zablocki" <i...@w...de>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow
Date: Wed, 22 Oct 2003 11:32:57 +0200

"Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:bn5hb8$g8i$1@inews.gazeta.pl...

> NOWE beczki do STARZENIA Starki powiadasz!
> NIE PROSZĘ o przepis bo nie lubię pić pasty do butów.
> ;-)))
>
> pozdr. Jerzy

A gdzie dostaniesz stare? Ostatecznie "unowoczesnione" przepisy na Starke
zalecaja dodawanie m.in. wior debowych. Starke starzono w beczkach po winie
Tokay lub po winach poludniowych np. Malaga. A skad wezmiesz dzisiaj taka
beczke? Zreszta nowe beczki nalezy uprzednio przygotowac a robi sie to np.
przy pomocy sody. Np. pewien niemiecki bednarz wysyla instrukcje jak to sie
robi. Potem, zapewnia mozna juz zalewac alkoholem. Mozna tez zaraz potem
zalac jakims tanim winem, zeby sie jeszcze przegryzlo pare miesiecy, wylac i
dopiero potem zalac Starke.
A jeszcze powazniej, to ja Cie poprosze o przepis jak najdawniejszy, zeby
pasty do butow nie bylo. Jak dotad trafialem tylko na wiory, herbate czy
lupiny orzecha. Bede wdzieczny, bo koledze corka sie urodzila. Mam juz ponad
10 litrow zytniowki kolo 70% i ciagle szukam.

Irek