Re: OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow

From: "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow
Date: Fri, 24 Oct 2003 08:40:40 +0000 (UTC)

Irek Zablocki <i...@w...de> napisał(a):
> [...]
[...]
> Dzieki. Zawsze zastanawialem sie, jak to jest z takimi beczkami. Metr pod
> ziemia. A robaki, deszcze?

Wiesz dlaczego debowe trumny są najdroższe?
;-)))

> Czy takie beczki wytrzymuja, czy to nie ma wplywu
> na smak.

Wytrzymują a wpływ jest pozytywny.

> Jak dzis np. robia Starke? Tez zakopuja? Czy trzeba koniecznie
> zakopywac? Czy mozna zalana beczke przechowywac w piwnicy? I tylko dolewac
> ubytki spirytusu? A co z nalewami na owoce, bo i o tym slyszalem?

Jakie ubytki spirytusu? A jak sie robi Starke obecnie?
No przecież ci napisałem. Wariat I i II.
;-)))

> Czy Starka, to tylko starzona zytniowka czy tez rodzaj nalewki na owocach?

Starka to typ wódki postarzonej upływem czasu i beczki.
Postarzac możesz wszystko. Nalewki np. Jarzębiak, winiak itd.
Zytniówka jest punktem wyjścia do wielu Starek.

> na 5-10 lat
> >
> Mam taka piwnice ale beczka bedzie miala 200 min 100 l. To nie na moje
> mozliwosci. Czasu mam duzo. mam jeszcze moje nalewki z lat 80-tych.

Człowieku, możesz podbierac i dolewac dowolną ilośc razy, nikt ci nie zabroni.
To się nazywa kupażowaniem.
Myślisz, że w POLMOSIE to leży 5 lat? Na pchły by nie zarobili.
;-)))

> i całość
> miesiace.
> >
> I to jest to! Panie Jerzy, zyj sto lat ale w zdrowiu i zeby mogl, na
> cokolwiek ochota najdzie.

Dzięki Ci łaskawco.

> A czy ten proces mozna bez tej maderyzacji? Np.
> rozcienczyc madra i czekac az panna za maz wyjdzie? To wazne Jerzy, bo my
> juz tatem panny umyslili rody nasze polaczyc. Nawet wiem z ktorym synem
> moim. Starszym, bo troche czortem podszyty a taki moze miec klopoty z
> ozenkeim.

Oczywiście, że możesz tak zrobić, to nawet jest lepszy, ta maderyzacja to tylko dla
niecierpliwych.

> pozostaje dluznikiem dozgonnym,

Ty mi tu oczu nie mydl, tylko dawaj obiecaną w zeszłym roku dereniówkę.

pozdr. Jerzy