Re: [OT i NTG] Re: Odp: Wyrwanie ósemki

Data: 2003-08-19 15:24:57
Temat: Re: [OT i NTG] Re: Odp: Wyrwanie ósemki
Od: Keyop <k...@p...pl>

W artykule <0...@p...pl>, Dunia pisze:

> No to ja jestem wyjatek. Mialam identyczny zabieg robiony w Polsce
> (znieczulenie miejscowe i straszny bol)

Znieczulenie miejscowe polega na *znieczuleniu* - wtedy, jak sama nazwa
wskazuje, nie czuć.
Podejrzewam błąd w sztuce - być może lekarz nie umiał tego zrobić dobrze. To
się zdarza. Zwłaszcza przy znieczuleniu miejscowym przewodowym, gdy trzeba
trafić precyzyjnie w okolice właściwego nerwu.

Korzysztam u dentysty, wielokrotnie miałem przyjemność, i skuteczność jest
doskonała. Przy leczeniu kanałowym, zwykłym plombowaniu, usuwaniu korzenia
ze szczęki nie czułem nigdy absolutnie nic.

> W kazdym razie nie chcialabym, zeby ktos mi wycinal wyrostek w
> znieczuleniu miejscowym, gdyby mialo mnie to bolec.

To jest oczywiste. Ale prowadzone znieczulenie powoduje że nie boli. Nawet
przy bardzo rozległych operacjach, nie tylko przy banalnym wyrostku.

> No, chyba ze potrafia zrobic cos takiego jak zzo,

Przepraszam, cio to?

> to znaczy, ze czlowiek nie czuje bolu, ale jest swiadomy. Chociaz... dla
> mnie to taka trauma, kiedy wiem, co mi robia i widze cala akcje, ze chyba
> bym sie na to nie zdecydowala.

Dlatego przy większych zabiegach stosuje się dodatkowo ,,ogłupiacze''.

Radek, pragnący dziwnego, KSG
--
Piękny rok: Woodstock, wojna w Wietnamie, lądowanie na księżycu...
Doktorze, posimy o konkrety!