Obiad dla karmiacej

1. Data: 2004-02-12 13:30:38

Temat: Obiad dla karmiacej
Od: "roberth" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Czy mozecie polecic cos na obiad dla karmiacej mamy. Musze dodac ze ma to
byc cos niesmazonego, bez dodatku w jakiejkolwiek formie mleka krowiego i
przy okazji cos wzglednie taniego i ogolnodostepnego.
Pozdrawiam Anka

1. Data: 2004-02-12 16:15:32

Temat: Re: Obiad dla karmiacej
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam świetne i sprawdzone danie obiadowe (sama jestem mamą trzytygodniowego
szkraba). Pierś z indyka lub kurczka - bez skóry - kroisz w plastry, rozbijasz
lekko tłuczkiem, solisz, (można dodać przyprawy typu estragon, nie szkodzi
dziecku)wrzucasz na mocno rozgrzaną patelnię, ale tylko tę ze stali z podwójnym
dnem.Próżysz około dwóch minut. Do tego ziemniaki w mundurkach, gotowana
marchewka i gotowe.
ps.Patelnia musi być rozgrzana tak, aby kropla wody, którą na nią wlejesz nie
skwierczała ale rozpierzchła się jak rtęć.

1. Data: 2004-02-12 21:03:03

Od: :: Solana :: <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

roberth wrote:
> Czy mozecie polecic cos na obiad dla karmiacej mamy. Musze dodac ze ma to
> byc cos niesmazonego,

A dlaczego niesmazonego???

Rozumiemm milosc do dziecka i poswiecenie, ale jesli nie bedziesz
smacznie jesc, wkrotce Twoje dziecko dostanie butle, bo nie wytrzymasz
zbyt dlugo...

Ja gotuje dla calej rodziny do tej pory (prawie 2,5 roku) bez mleka.
Szczerze mowiac nawet juz nie pamietam, w ktorych potrawach co i jak
zamienialam... Gotuj to co teraz, ale bez mleka i bedzie dobrze :-)
Jesli przepis kategorycznie wymaga zabielenia, wybieraj mleko ryzowe
(nie sojowe). No i trzeba uwazac, bo bulka tarta bywa z mlekiem - czytaj
wiec dokladnie opakowania.

pozdrawiam :-) magda

1. Data: 2004-02-12 21:03:11

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

:: Solana :: <s...@h...NO-SPAM.com> napisal(a):

>(nie sojowe). No i trzeba uwazac, bo bulka tarta bywa z mlekiem - czytaj
>wiec dokladnie opakowania.

Kupowanie gotowej bulki tartej to w ogole sredni pomysl. Lepiej
zetrzec bulke samemu.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Vae victis!

1. Data: 2004-02-12 21:13:22

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

roberth wrote:

> Witam wszystkich!
> Czy mozecie polecic cos na obiad dla karmiacej mamy.

ostatnio specjalizuje sie w takich potrawach, bo od dwoch miesiecy
jestem tata :)

kilka propozycji:
- potrawka z kurczaka (ostatnio ze swiezym ananasem, bo w pobliskim
sklepie sprzedaja takie w cenie 4 pln)
- gulasz z zoladkow drobiowych z marchewka
- kurczak w ziolach prowansalskich (ziol mozesz dodawac bez ograniczen)
- spagetti napoli w wersji dla karmiacej (czyli pomidory z puszki
wrzucone na rozgrzana oliwe, pod koniec duszenia dodajesz swiezej bazyli)
- barszczyk, zupy rybne, pomidorowa bez zabielania, jarzynowa, rosol
- pstrag z piekarnika "nadziewany" swiezym rozmarynem (nie wiem
dokladnie dlaczego ale w ksiazkach o diecie dla karamiacych rzeczywiscie
przestrzegaja przed potrawami smazonymi)
- pulpeciki w sosie koperkowym (koperek w ogole jest wskazany)
- warzywa z wody polewane sosem jogurtowym

pozdro
wiku

1. Data: 2004-02-12 22:06:14

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik :: Solana :: napisał:

> A dlaczego niesmazonego???
>
> Rozumiemm milosc do dziecka i poswiecenie, ale jesli nie bedziesz
> smacznie jesc, wkrotce Twoje dziecko dostanie butle, bo nie wytrzymasz
> zbyt dlugo...

A czy niesmazone musi oznaczac niesmaczne? Ja gotuje dla karmiacej zony
i na poczatku trzeba bylo zrezygnowac ze smazenia, a bylo smacznie.
Teraz to juz luzik, mozna prawie wszystko :)

D.

1. Data: 2004-02-12 22:09:56

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Docktor" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
> A czy niesmazone musi oznaczac niesmaczne?
No niestety naród nasz pod którego strzechy zbłądził Internet nie może nie
jeść niesmażonego, bo mu wtedy watroba gnije.
Fela

1. Data: 2004-02-12 22:10:18

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wiku napisał:

> [...]
> jestem tata :)
>
> kilka propozycji:
> - potrawka z kurczaka (ostatnio ze swiezym ananasem, bo w pobliskim

Odpada, ananas moze uczulac :)

> - gulasz z zoladkow drobiowych z marchewka

Odpada, podroby nie sa dla karmiacych matek.

> - barszczyk, zupy rybne, pomidorowa bez zabielania, jarzynowa, rosol

Kwasne zupy odpadaja, zapytaj na pl.soc.dzieci dlaczego

> - pstrag z piekarnika "nadziewany" swiezym rozmarynem

Ryba moze uczulac...

Powodzenia ..... :)

D.

1. Data: 2004-02-12 22:11:51

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Fela napisał:

> No niestety naród nasz pod którego strzechy zbłądził Internet nie może nie
> jeść niesmażonego, bo mu wtedy watroba gnije.
> Fela

LOL

To sobie narod zakonserwuje seta czystej :)

D.

1. Data: 2004-02-12 22:28:20

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LOL
>
> To sobie narod zakonserwuje seta czystej :)
A może zdrowiej;-)
http://alkoholnet.neostrada.pl/testy.html
Fela

wekowanie bigosu