Obieranie kiełbasy

1. Data: 2004-09-26 13:09:22

Temat: Obieranie kiełbasy
Od: "Aga G." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam pytanie jak w temacie. Czy macie jakieś swoje sposoby na obieranie kiełbas
krakowskiej żywieckiej itd. Generalnie chodzi mi o te grube które są w czymś
niejadalnym a ciężko ściągalnym. Pytanie może śmieszne i dziwne ale za każdym
razem jak kupuję taką kiełbasę to bluzgam niemiłosiernie przy obieraniu. Ja
znam otóż jeden sposób na taką kiełbasę. Mogę ją przestać kupować ale
chciałabym spróbować na początek rozwiązań mniej radykalnych.

Pozdrawiam
Aga

1. Data: 2004-09-26 13:22:08

Temat: Re: Obieranie kiełbasy
Od: "dzudzu" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga G." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kiełbas
> krakowskiej żywieckiej itd. Generalnie chodzi mi o te grube które są w
Ale to powinni zrobić w sklepie. Przynajmniej w moim tak robią i dopiero
kroją na maszynie.
dzudzu

1. Data: 2004-09-26 15:41:50

Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzudzu"
> Ale to powinni zrobić w sklepie. Przynajmniej w moim tak robią i dopiero
> kroją na maszynie.

No dobrze, ale jak to robią w tym sklepie?
Stoi pani z kozikiem i dłubie w kiełbasie przez 15 minut?
--
MM

1. Data: 2004-09-26 15:55:49

Od: "Joanna" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiełbas
> czymś
> Ale to powinni zrobić w sklepie. Przynajmniej w moim tak robią i dopiero

Krakowsiej i żywieckiej w sklepie NIGDY nie obierają ,one mają specyficzne
osłonki nie takie jak na normalnych np.zwyczajnej czy nawet wiejskiej z
których lepiej lub gorzej ale jakoś się da obrać.
Joanna

1. Data: 2004-09-26 15:59:37

Od: "joanna" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znam otóż jeden sposób na taką kiełbasę. Mogę ją przestać kupować ale
> chciałabym spróbować na początek rozwiązań mniej radykalnych.

Ja krakowską poprosto cieniutko obieram kawałek po kawałku to"ciężko
ściągalne" a potem dopiero kroję.Niestety kupować będę dalej bo to najlepsza z
kiełbas.....a obierać nie lubię.
Joanna

1. Data: 2004-09-26 16:03:52

Od: "dzudzu" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <z...@a...pl> napisał w wiadomości
> Krakowsiej i żywieckiej w sklepie NIGDY nie obierają ,
Jak nigdy, gdy u mnie obierają
d.

1. Data: 2004-09-26 16:06:44

Od: "Sentex" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja krakowską poprosto cieniutko obieram kawałek po kawałku to"ciężko
> ściągalne" a potem dopiero kroję.Niestety kupować będę dalej bo to
> najlepsza z kiełbas.....a obierać nie lubię.

Najłatwiej jest zjąć osłonkę już z plasterków.

--
Sentex

1. Data: 2004-09-26 16:38:27

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sentex";

> Sentex

Nie wierzę... ;-)

fata

1. Data: 2004-09-26 19:18:28

Od: Pluszowy <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@n...onet.pl>,
a...@o...pl says...
> Czy macie jakieś swoje sposoby na obieranie kiełbas
> krakowskiej żywieckiej itd.
Ja kupuje w sklepie jak tylko ja przywioza i zanim zdarzy podeschnac -
wtedy sie bardzo latwo obiera.

Pluszowy

1. Data: 2004-09-26 19:53:12

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krakowsiej i żywieckiej w sklepie NIGDY nie obierają ,one mają specyficzne
> osłonki nie takie jak na normalnych np.zwyczajnej czy nawet wiejskiej z
> których lepiej lub gorzej ale jakoś się da obrać.

Ja namiętnie kupuję krakowską suchą Krakusa, pokrojoną na 'przezroczysto' i
to po zdjęciu flaka/osłonki przed krojeniem.
Zjawisko to ma miejsce w PiP w Poznaniu.
Po licznych bojach co do zdejmowania flaka i grubością krojenia w innych
sklepach wydaje mi się że wszystko zależy od determinacji kupującego.
O ile delikatna prośba (tylko proszę pokroić bez flaka...) najczęściej
działała, to uzyskanie właściwej grubości plastra zależy już od chęci osoby
krojącej do wykonania 15 zamiast 5 ruchów posuwisto-zwrotnych przy krojeniu
i chyba jednak możliwości technicznych czyli stanu maszyny do krojenia.

TomekD

mrozenie twarogu
Test programu AnoMail
Gotowanie kukurydzy