Obniżanie ocen za rozmowę

241. Data: 2006-09-27 21:30:20

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 22:54:19 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeods$15jj$1@news.mm.pl> napisał(a):

> A czy dużym problemem jest przesadzenie ucznia do ławki, gdzie nie będzie
> miał możliwości ściągania?

Nadajesz się na wizytatora. Oni też mają zawsze kupę teorii na podorędziu,
tylko lekcji nie potrafią poprawnie poprowadzić. Najczęściej mają problem
już z elementarnym utrzymaniem porządku w klasie.

> Albo przepytanie go osobiście? Do mnie naprawdę nie dociera, jak można uznać
> a priori, że uczeń posiada wiedzę na jedynkę, bo ściągał.

Można, bo na szczęście nie poruszamy się w świecie platońskich idei, ale w
realnym życiu, gdzie króluje praktyka i zdrowy rozsądek.

> A może wiedzę opanował na dwóję albo na tróję?

A może nawet starszy wizytator?

> No cóż - jeśli milczałby z powodu chorego gardła, to postawienie mu jedynki
> byłoby jawną niesprawiedliwością :)

Jeśli milczy z powodu chorego gardła, to w jego własnym interesie jest
natychmiast usprawiedliwić się gestem przed nauczycielem, żeby obalić
uzasadnione _domniemanie_, że odmawia odpowiedzi. Prosta zasada?

--
Sz.

242. Data: 2006-09-27 21:32:46

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:1ftebgd9gqaq8.725wsgeoy4f5$.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

> Nie. W sensie prawnym mamy do czynienia z USTALENIEM oceny i tu
> nauczyciel nie jest związany żadną oceną wyjściową, nic więc z
> niczego nie obniża.

> Ustalił ocenę na czwórkę, bo na tyle rozpoznał poziom wiedzy i
> umiejętności syna.

Nie ustalił oceny na czwórkę.
Przecież wyraźnie powiedział, że obniża ocenę o jeden stopnień.

> Ustalenie wysokości oceny nie może być traktowane jako kara.

Oczywiście, że jest to kara. W sytuacji, gdyby chłopcy nie rozmawiali, to
dokładnie za_tę_samą klasówkę dostaliby piątki. Czy sama rozmowa
spodowowała, że ich wiedza bezwzględna - że tak to ujmę - uległa
zmniejszeniu? Nie, a zatem relatywizm w systemie oceniania tych prac
jednoznacznie wskazuje na to, że nie było to żadne ustalenie oceny za
wiedzę, lecz obniżenie oceny wyjściowej o jeden stopień.
Takie są fakty i nie zaprzeczysz im :)

--
Nixe

243. Data: 2006-09-27 21:33:02

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> W wiadomości <news:1p20iw1hxj0ss.1n7j428yq65q5$.dlg@40tude.net>

> Pierwszy raz słyszę, by za rozmowę na egzaminie karano pałą w indeksie.

Wybacz, ale w takim razie chyba żyjemy w różnych galaktykach. Dla mnie
jest to nie tylko naturalne i oczywiste - uważam, że jest to jak
najbardziej słuszne i sprawiedliwe!

--
Yakhub

244. Data: 2006-09-27 21:35:55

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:efeqm8$230$1@inews.gazeta.pl>
Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> pisze:

> Wybacz, ale w takim razie chyba żyjemy w różnych galaktykach.

Najwyraźniej :)

> Dla mnie jest to nie tylko naturalne i oczywiste - uważam, że jest to jak
> najbardziej słuszne i sprawiedliwe!

A dla mnie nie i nic na to nie poradzę.

--
Nixe

245. Data: 2006-09-27 21:36:35

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 23:12:37 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efepg6$1uhp$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Dlaczego uważasz, że jest to sprzeczne z ustawą?
> Może w tej akurat szkole nauczyciele ustalili, że taką właśnie przyjmą
> zasadę.
> Skoro mają dowolność postępowania, to mogli w taki właśnie sposób postąpić.

Prawo oświatowe nie przewiduje podejmowania w tych sprawach kolegialnych
decyzji. Do kompetencji rady pedagogicznej nie należy ograniczanie
nauczyciela w jego ustawowych uprawnieniach.

> A jeśli dany nauczyciel uzna, że ma?

Dyrektor szkoły ma w ręku instrument zwany oceną pracy.

--
Sz.

246. Data: 2006-09-27 21:38:25

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Za ściąganie owszem.
> Za rozmowę nie.

W przypadku, gdy nauczyciel nie słyszał o czym egzaminowani rozmawiają
(a tak zazwyczaj jest) może domniemywać, że od siebie ściągają. I w moim
odczuciu ma święte prawo ich ukarać tak, jak za ściąganie.

W interesie samych egzaminowanych jest nie dopuścić do tego, aby padły
na nich jakiekolwiek podejrzenia.

--
Yakhub

247. Data: 2006-09-27 21:42:30

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe"

> Takie jest moje zdanie, a argumenty padły już w innych postach.

Ciekawe za jak bardzo nieprzemyślane uznasz następujące podejście:
w trakcie sprawdzianu (karkówki) każda forma konsultacji z kolegą, książką,
komórką, kalkulatorem i strzępem zapisanej kartki jest równoznaczna z
uznaniem pracy za niesamodzielną.

> A Ty nie wiesz, czy przedstawiła :)
> Mimo wszystko wolę opierać się na faktach, które znam, niż dywagować.
> Tzn. podywagować jak najbardziej można sobie akademicko, ale jakoś nie mam
> teraz ochoty.

Strasznie pewna jesteś, że znasz wszystkie fakty. :)
Ja nie dywaguję akademicko, opisałam sytuację z dzisiejszych zajęć.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

248. Data: 2006-09-27 21:43:12

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 23:23:15 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeq43$2a1f$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Obie te oceny to składowe oceny całości osoby. Jeśli powiedziałby mi "Sądzę,
> że nie jest pani dobrym chemikiem, bo zwymyślała pani naszego ochroniarza"

A jeżeli powiedziałby: nie jest pani dobrym chemikiem, bo kiedy spytałem
panią o symbol wodoru, dzwoniła pani do koleżanki po pomoc (albo: udawala
pani, że nie słyszy pytania)?

> Ale nie świadczy o stanie wiedzy.

Ale ma prawo mieć wpływ na ocenę z przedmiotu.

> Za ściąganie owszem.
> Za rozmowę nie.

Egzamin pisze się samodzielnie. Wiedza ma być Twoja, nie koleżanki.

--
Sz.

249. Data: 2006-09-27 21:45:39

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> W wiadomości <news:451ad420$3@news.home.net.pl>

> A czy dużym problemem jest przesadzenie ucznia do ławki, gdzie nie
> będzie miał możliwości ściągania? Albo przepytanie go osobiście?

W klasie jest dwadzieściorokilkoro (dobrze napisałem?) uczniów. Tak, to
JEST dużym problemem. I właśnie dlatego, że to jest problemem,
organizuje się sprawdziany pisemne.

--
Yakhub

250. Data: 2006-09-27 21:47:49

Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr napisał(a):

> [...]
>
> Ustalił ocenę na czwórkę, bo na tyle rozpoznał poziom wiedzy i umiejętności
> syna. Ustalenie wysokości oceny nie może być traktowane jako kara.

Szerr, teraz już przesadzasz. Niezależnie od tego, co jest napisane w
rozporządzeniach - w sensie wychowawczym to, o czym mówimy JEST karą.

--
Yakhub

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę