Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

81. Data: 2007-09-13 12:34:29

Temat: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
news:fcb8pc$rtc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
> |
> Ponieważ teraz samo przedszkole może dyktować ile dzieci może przyjąć i
> reszta idzie wek. Jeśli idzie o przymus to niestety ale czy przedszkole
> jest
> w stanie przyjać te nadobowiązkowe czy nie - musi je przyjąć. I tak oto w
> sześciolatkach u mojej córki jest 36 dzieci - fajnie nie ? :/

Są jeszcze szkoły, tam tez sa zerówki, ilość 6latków rozkłada się na szkoły
i przedszkola. Z 5latkami będzie już gorzej. Jeśli nie powstaną nowe
przedszkola to te co są, będą przepełnione.

> Czy wprowadzenie obowiązkowości
> |
> przedszkola to może nie - ale dyrektorzy placówek inaczej będą rozkładać
> zajęcia,

Będą przedszkola na dwie zmiany? ;-)

> liczbę dzieci

Czy przedszkola są z gumy?

> no i odpowiednio do tych danych zatrudniać
> dodatkowych opiekunów :)

A co z dziurą budżetową?

> dla 5-latka ? I owszem. 6-latka muszą przyjąć w każdej placówce.

A zaraz dla 4latka i dla 3 latka. niedługo polskie przedszkola będą
przypominały cele więzienne. 4 osoby na m2.

No duży jest, może się nie drapać ;-P

Sylwia

82. Data: 2007-09-13 12:34:30

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał
| Po tylu latach na usenecie wygooglanie jak skonfigurowac czytnik z
| naciskiem na kodowanie nie powinno byc problemem chyba...

no i problemu nie mam - niemniej jednak nie wiem czemu czasami posty mi
krzaczą kiedy z reguły jest normalnie :)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

83. Data: 2007-09-13 12:38:26

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zło?liwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał

> no a co to za różnica w przedszkolu czy w szkole masz zgłaszać ? Chodzi o
> miejsce gdzie obecnie przebywa Twoje dziecko. W sumie w szkole to jeszcze
> łatwiej - bo dzwonisz i mówisz że dziecko jest chore i przez tydzień
> siedzi
> w domu, a po tygodnie owe idzie z usprawiedliwieniem i masz z głowy :)

A nie ma tak że powyżej 3 dni to zwolnienie od lekarza ma być?

> odejmowali
> kasę

> no i wła?nie o te dłuższe nieobecno?ci chodzi - pisałam przecież powyżej 3
> dni :)

Ale jeśli przedszkole jest obowiązkowe, to też będą wymagac
usprawiedliwiania każdej nieobecności chyba, co? I tak jak do tej pory
niepracujący rodzic mógł sobie z dzieckiem spędzac czas tak jak chciał, mógł
wyjeżdżać, przebywać poza miejscem zamieszkania jak długo mu się podoba, tak
teraz będzie się musiał z tego tłuamczyć i usprawiedliwiać.

Sylwia

84. Data: 2007-09-13 12:39:11

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *złośliwa*. Seriously?. Seriously.

> Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał
>|
> no i problemu nie mam - niemniej jednak nie wiem czemu czasami posty mi
> krzaczą kiedy z reguły jest normalnie :)

Masz niezadeklarowane kodowanie, wiec jesli jest OK to prze przypadek, bo
de facto się sypie i jest źle.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

85. Data: 2007-09-13 12:40:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A wytrzyma gdy przedszkole będzie obowiązkowe?

Gmina jakoś będzie musiała. A poza tym, tłumaczyć się będzie rząd
następnej kadencji, co nie?

> Sylwia

Justyna
GG 6756000

86. Data: 2007-09-13 12:41:16

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
> |
> no dobrze, a ile znasz takich dzieci ? ;) Albo inaczej, ile znasz takich
> rodziców - bo może by mnie adoptowali ? :D

Osobiście nie znam, co nie oznacza że tacy nie istnieją. ;-P

> jak już wspominałam, o ile rodzeństwo się na to zgodzi ;)

Podejrzewam że rodzeństwu tez się mogą spodobać wycieczki zagraniczne ;-P

Sylwia

87. Data: 2007-09-13 12:45:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 14.13.28, na pl.soc.dzieci.starsze, złośliwa
napisał(a):

> no a co to za różnica w przedszkolu czy w szkole masz zgłaszać ?

To było pytanie retoryczne. :) Chodziło o to, że w szkole musiałbym
przecież zgłaszać, a w przedszkolu tego nie muszę. Usprawiedliwienia czy
cóś wypisywać...

> [...]
> w domu, a po tygodnie owe idzie z usprawiedliwieniem i masz z głowy :)

A tu będę się tłumaczył, że dziecko u babci siedzi. A potem ktoś wpadnie na
pomysł, że u babci nie może, bo tylko zwolnienie lekarskie... :)

> no i właśnie o te dłuższe nieobecności chodzi - pisałam przecież powyżej 3
> dni :)

Zgłaszam, choć de facto nie muszę. Taki uprzejmy jest po prostu. :)

> i nie ma to nic wspólnego z tym że dzieci w tym przedszkolu naprawdę się
> świetnie bawią i nikt tam im krzywdy nie robi ??? ;) Nie wierzę !

Reszta to po prostu efekt uboczny. :)
Tak naprawdę to przedszkole = mam czas pracować.
Moje dzieciaki mają sporo kolegów i koleżanek z placyku, w domu mają co
robić. Nie nudzą się i nikt im krzywdy w mieszkaniu nie robi. Gdybym nie
pracował, to by siedziały ze mną w domu (tak jak to robią, kiedy biorę
urlop, żeby w domu coś zrobić).
Do przedszkola chodzą niechętnie... ale z przedszkola też wychodzą
niechętnie. :)

Ogólnie jest tak, że dobre przedszkole to... dobre przedszkole. Gorzej jak
będą złe i dzieci będą też tam trafiać...

*Habeck*
- Schutzbach

88. Data: 2007-09-13 12:47:20

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> A nie ma tak że powyżej 3 dni to zwolnienie od lekarza ma być?

Lekarz nie ma obowiązku wystawiać.

Justyna
GG 6756000

90. Data: 2007-09-13 12:47:26

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 14.40.51, na pl.soc.dzieci.starsze, krys
napisał(a):

> Gmina jakoś będzie musiała. A poza tym, tłumaczyć się będzie rząd
> następnej kadencji, co nie?

Ale obowiązek to zdaje się chce wprowadzić partia opozycyjna. Więc jak
będzie w rządzie następnej kadencji to (mimo, że to jej pomysł) zwali na
poprzedników. :)

*Habeck*
- Schutzbach

89. Data: 2007-09-13 12:47:26

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał
złośliwa

| No ale tą drogą to można dojść do odbierania matek w 9. miesiącu życia (bo
| do 9. to podobno najlepiej jest piersią karmić). :) Przesadzam oczywiście,
| ale to żaden argument IMO...

wiesz, do odbierania dzieci matkom w każdym wieku można dojść też każdą
drogą ;)

| Ale to zacznie się robić tak, że 5-latki zamiast przygotowywać się do
| zerówki, będą uczone literek...

eeemm a już nie są ??? Moje dziecko od 3-latków uczy się literek i cyferek -
no nie mów że Twoje nie !! :P

No fajnie. Niby nie zaszkodzi, ale w
| zerówce już się zaczną wymagania.

nie mów w czasie przyszłym - te wymagania już obecnie istnieją. Myślisz że
po co są wprowadzane książki do zerówki ? Masz takową ? Wierz mi - to nie są
książeczki z serii "3-latek".

|Różnice wcale nie muszą się zniwelować.

nie muszą ale jednak się zacierają. Zwłaszcza między dziećmi z miasta a tymi
ze wsi. Właśnie ze względu na obowiązek szkolny ( wcześniej przedszkolny )
dla 6-latków :)

| Czy naprawdę nastolatki np. we Francji są mądrzejsze (znaczy lepiej
| wykształcone) od naszych?

żensepa :) Nie mieszkam we Francji ;)
Za to koleżanka w Holandii chwali sobie ichniejszy system nauczania -
właśnie obowiązkowego juz od 4 r.ż

| Mało co pamiętam. :)

ja pamiętam bo lubiłam robić szlaczki i że na literkę U były ule - ii wogóle
tak fajnie było ;)

| W mniejszym... z tym się zgodzę. :)

ale zauważone :) Przychodzi logopeda i dzieciaki coś tam łapią.

| Nie ma. Dla mnie nie ma. A o to przecież chodzi. :)

no pewnie, w końcu racja jest jak dupa - każdy ma swoją ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty