Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

51. Data: 2007-09-13 10:05:34

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
news:15h8tx7zhdth9$.dlg@iska.frompoznan...
> McDreamy or McSteamy? *Szpilka*. Seriously?. Seriously.

> A Ty wiesz ile niebezpieczenstw czyha na dzieci w szkole?

Niebezpieczeństwa to czyhają również na ulicy, co nie oznacza że nie będę z
dzieckiem na specer wychodzić.
Mówię o chorobach, które 4-5 letni organizm może znieść gorzej niż taki
podrosnięty 7latek.
Mam koleżankę, któej dziecko choruje na nerki. Od samego początku ma przykaz
by na dziecko chuchać, dmuchać, ograniczać kontakty z siedliskami chorób. I
najbardziej niebezpieczne sa pierwsze lata dziecka dla takich infekcji. I
dlaczego ktoś odgórnie ma jej kazać zaprowadzac dziecko do przedszkola?
Nikt nie kłóci się z obowiązkiem szkolnym, wiadomoże 7 latek do szkoły ma
iść i koniec. Ale jaki jest powód by zmuszac do 'edukacji' 5latków?

> I oczywiscie mozesz sobie nie życzyć tego, no ale cóż... szczesliwie dla
> dzieci w tym kraju szkoła jest obowiązkowa, mimo całego zła które ze sobą
> może nieść.

No więc własnie. Szkoła jest obowiązkowa, i na tym poprzestańmy

Sylwia

52. Data: 2007-09-13 10:13:07

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Szpilka*. Seriously?. Seriously.

> Niebezpieczeństwa to czyhają również na ulicy, co nie oznacza że nie będę z
> dzieckiem na specer wychodzić.

No, czyli argument raz jest dobry, a raz nie - to nie najlepiej o
argumencie świadczy.

> Mówię o chorobach, które 4-5 letni organizm może znieść gorzej niż taki
> podrosnięty 7latek.

Może.
Nie musi.
Może w ogole nie zachorowac na nic poza katarkiem... i dlatego nalezaloby
trzymac pod kloszem?

> [...]
> najbardziej niebezpieczne sa pierwsze lata dziecka dla takich infekcji. I
> dlaczego ktoś odgórnie ma jej kazać zaprowadzac dziecko do przedszkola?

A do szkoły też potem nie da bo siedlisko?
W obu przypadkach zapewne odpowiednei zaswiadczenia lekarskei zdziałają
cuda - w szkole dostanei tok indywidualny, a w przedszkolu cos na kształt
lub zwolnienie.

> Nikt nie kłóci się z obowiązkiem szkolnym, wiadomoże 7 latek do szkoły ma
> iść i koniec. Ale jaki jest powód by zmuszac do 'edukacji' 5latków?

Nikt się nie kłoci bo tak było.
Ale teraz np sie okazuje, że dzieci szybciej sie rozwijają niż 50 lat, że
doswiadczenia na zywych organizmach innych społeczenstw pokazują, że lepiej
wczesniej i ze krzywda się nie dzieje. Więc _modernizujemy_ system.
Za 4 lata nikt się nie bedzie kłócił o te 5 latki bo to będzie całkowicie
normalne.

> No więc własnie. Szkoła jest obowiązkowa, i na tym poprzestańmy

I zerówka też.
A teraz będzie przedszkole.
I luz. Żadnych dramatów egzystencjalnych to pewnie nie wywoła zwłaszcza, ze
dzieci do tej pory nie siedzialy w domach, bo i tak gros chodziło do
przedszkoli.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

53. Data: 2007-09-13 10:54:51

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka"

> A dlaczego państwo nie może zapewnić miejsc teraz, kiedy przedszkole nie
> jest obowiązkowe, rodzice za nie płacą? Czy wprowadzenie obowiązkowości
> nagle spowoduje że przedszkola zaczną rosnąć jak grzyby po deszczu? Bo nie
> wyobrażam sobie znalezienia miejsc w tych co już są.

Właściwie odpowiedź jest w poprzednim poście. Teraz nie ma obowiązku
przedszkolnego, więc i państwo nic nie musi. Centrala przerzuciła obowiązek
organizacji i finasowania opieki przedszkolnej na gminy a znękanym rodzicom
odpowiada: to se inne władze w gminie wybierzcie. Kasa też idzie z gminy. Na
obowiązkową naukę pieniądze idą z centrali, dotacja na każdego ucznia.

> Moje już odchorowało to co miało odchorować, bo i do przedszkola chodził i
> do żłobka nawet ;-)

W szkole od razu widać po frekewencji kto chodził do przedszkola.

> A jest różnica w chorowaniu dziecka 3, 4 czy nawet 5 letniaego a takiego 7
> letniego.
> Im starsze tym lepiej znosi choroby.

Chyba jednak nie. A przynajmniej nie zawsze.

EwaSzy

54. Data: 2007-09-13 11:00:57

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciola=?ISO-8859-2?Q?tk=F3w?=
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta napisał(a):

> pamana twierdzi, że:

> Ale aż osiem godzin? Masz jakiś pomysł, kto opłaci kadrę (jedna
> opiekunka na 10 dzieci), rachunki itp, czy tylko tak sobie
> eLPeeRyzujesz?

Za poprzedniej komuny 5 godzinne przedszkole było bezpłatne - płaciło
się tylko za wyżywienie. Za pozostałe 3 godziny płaciło się właśnie za
ta opiekę etc. Wiem, bo moje starsze dziecko jeszcze załapało się na
przedszkole, kiedy to działało z rozpędu. BTW, czemu jedna opiekunka na
10 dzieci?

Justyna
GG 6756000

55. Data: 2007-09-13 11:39:07

Od: dircik <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Wrz, 12:48, Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:
> Właśnie usłyszałem.
> Co o tym myślicie? ZNP zbiera właśnie podpisy, żeby wprowadzić obowiązek
> przedszkolny dla pięciolatków no i szkolny dla sześciolatków.
> Mi jakoś specjalnie ten pomysł sie nie podoba ale może ktoś mnie przekona?
> :) Zerówka i tak jest już obowiązkowa. Czy nie zrobiłoby się tak, że
> zerówka obowiązkowo trafi do szkoły (teraz jest w szkole lub przedszkolu) a
> tam to już będzie się traktowało dzieci jak w typowej szkole (ławki itd...)
> a dla pięciolatków zrobią obowiązkowe nauczanie pisania i czytania?

W mojej ocenie obowiązkowe przedszkole dla 5-latków, podczas gdy
zerówka jest obowiązkowa ma sporo zalet.

Po pierwsze przed rozpoczęciem nauki dziecko ma okazję potrenować w
trakcie zabawy m.in.:
- funkcjonowanie w grupie (różnorodnej, nigdy rodzina z utartą już
kolejnością dziobania tego nie zastąpi),
- oswojenie się z wymogami i realiami zinstytucjonalizowanej opieki,
- swój układ odpornościowy w kontakcie z innymi dziećmi - zwykle
pierwszy rok bywa najgorszy pod tym względem i dobrze jest
jak nieobecność z tego powodu na starcie nie odbija się na tyłach w
nauce i stresie i zniechęceniu z tego powodu.

Ponoć z badań naukowych wynika, że dzieci, które w wieku 4-5 lat
rozpoczęły zorganizowaną edukację przedszkolną lepiej radzą sobie w
szkole i w dorosłym życiu. Wydaje się to dość prawdopodobne.

Pomijam już przytoczone argumenty, że obowiązkowa edukacja
przedszkolna daje szanse wychwycenia jakichś
nieprawidłowości, patologii i w pewnym sensie wpływa na wyrównanie
szans edukacyjnych.

A jakie widzisz przeciwwskazania dla takiego obowiązku?
Czy uważasz, że może komuś wyrządzić krzywdę? Jeśli tak - to jaką?

Pozdrawiam,
Dorota

56. Data: 2007-09-13 11:45:23

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 11.39.07, na pl.soc.dzieci.starsze, dircik
napisał(a):

> [...]
> trakcie zabawy m.in.:
> - funkcjonowanie w grupie (różnorodnej, nigdy rodzina z utartą już
> kolejnością dziobania tego nie zastąpi),

To robi w zerówce przecież.

> [...]

> jak nieobecność z tego powodu na starcie nie odbija się na tyłach w
> nauce i stresie i zniechęceniu z tego powodu.

No i od tego jest też zerówka.

> [...]
> przedszkolna daje szanse wychwycenia jakichś
> nieprawidłowości, patologii i w pewnym sensie wpływa na wyrównanie

W jakim sensie?

> A jakie widzisz przeciwwskazania dla takiego obowiązku?
> Czy uważasz, że może komuś wyrządzić krzywdę? Jeśli tak - to jaką?

Nie. Nie o minusy chodzi tak naprawdę. Chodzi o brak plusów. Jakoś ich
specjalnie nie widzę.

*Habeck*
- Schutzbach

57. Data: 2007-09-13 11:47:38

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
| ja tez nie wszystko, ale sa rodzice którzy mają dużo wolnego czasu, dużo
| pieniędzy i moga dziecku zapewnić wszystkie te atrakcje w ciągu 1 mca.

bywają ale ilu ich jest w stosunku do tych co to nie mogą nawet 1/3 tego
zapewnić dziecku ? :) Ale jak zapewnią dzieku te atrakcje w ciągu miesiaca
to co robią w pozostałych 11 ? :)

A w
| przedskzolu chyba nie masz tylu atrakcji w ciagu mca tylko raczej jest to
| rozłozone w czasie 1 roku.

10 miesięcy :) Może dlatego to jest taka atrakcja dla dzieciaków ? Bo co to
za frajda jeździć wszędzie li jedynie z rodzicami ? ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

58. Data: 2007-09-13 11:51:40

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał
| Ale może trochę wywrócić. Teraz jak nie chcę to dziecka do przedszkola nie
| daję (a bo mam urlop, a bo do babci zawiozę, a bo to czy tamto). Jak jest
| obowiązek, to bym musiał się tłumaczyć...

wystarczy powiedzieć opiekunce że dziecko nie będzie obecne powyżej 3 dni w
przedszkolu :)
Do tej pory nie zgłaszałeś tego ? Ot chociażby po to żeby Ci odejmowali kasę
za wyżywienie ????

| Osobiście zbyt wielu plusów nie widzę żeby wprowadzać obowiązek.

a w sumie po co oddałeś dzieci do przedszkola ?

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

59. Data: 2007-09-13 11:53:53

Od: Loja Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

zło?liwa pisze:
> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
> |
> bywajš ale ilu ich jest w stosunku do tych co to nie mogš nawet 1/3 tego
> zapewnić dziecku ? :) Ale jak zapewniš dzieku te atrakcje w cišgu miesiaca
> to co robiš w pozostałych 11 ? :)

Ci mniej finansowi często są bardziej kreatywni.

Zrób coś z tym kodowaniem - trudno czytać.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

60. Data: 2007-09-13 11:58:19

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
| A dlaczego państwo nie może zapewnić miejsc teraz, kiedy przedszkole nie
| jest obowiązkowe, rodzice za nie płacą?

Ponieważ teraz samo przedszkole może dyktować ile dzieci może przyjąć i
reszta idzie wek. Jeśli idzie o przymus to niestety ale czy przedszkole jest
w stanie przyjać te nadobowiązkowe czy nie - musi je przyjąć. I tak oto w
sześciolatkach u mojej córki jest 36 dzieci - fajnie nie ? :/

Czy wprowadzenie obowiązkowości
| nagle spowoduje że przedszkola zaczną rosnąć jak grzyby po deszczu?

przedszkola to może nie - ale dyrektorzy placówek inaczej będą rozkładać
zajęcia, liczbę dzieci no i odpowiednio do tych danych zatrudniać
dodatkowych opiekunów :)

| Bo nie
| wyobrażam sobie znalezienia miejsc w tych co już są.

dla 5-latka ? I owszem. 6-latka muszą przyjąć w każdej placówce.

| A jest różnica w chorowaniu dziecka 3, 4 czy nawet 5 letniaego a takiego 7
| letniego.
| Im starsze tym lepiej znosi choroby.

powiedz to ludziom którzy w wieku 25 lat zachorowali na ospę ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty