Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Date: Thu, 13 Sep 2007 12:54:51 +0200

Użytkownik "Szpilka"

> A dlaczego państwo nie może zapewnić miejsc teraz, kiedy przedszkole nie
> jest obowiązkowe, rodzice za nie płacą? Czy wprowadzenie obowiązkowości
> nagle spowoduje że przedszkola zaczną rosnąć jak grzyby po deszczu? Bo nie
> wyobrażam sobie znalezienia miejsc w tych co już są.

Właściwie odpowiedź jest w poprzednim poście. Teraz nie ma obowiązku
przedszkolnego, więc i państwo nic nie musi. Centrala przerzuciła obowiązek
organizacji i finasowania opieki przedszkolnej na gminy a znękanym rodzicom
odpowiada: to se inne władze w gminie wybierzcie. Kasa też idzie z gminy. Na
obowiązkową naukę pieniądze idą z centrali, dotacja na każdego ucznia.

> Moje już odchorowało to co miało odchorować, bo i do przedszkola chodził i
> do żłobka nawet ;-)

W szkole od razu widać po frekewencji kto chodził do przedszkola.

> A jest różnica w chorowaniu dziecka 3, 4 czy nawet 5 letniaego a takiego 7
> letniego.
> Im starsze tym lepiej znosi choroby.

Chyba jednak nie. A przynajmniej nie zawsze.

EwaSzy