Re: Obowiązkowe wyposażenie?

From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Obowiązkowe wyposażenie?
Date: Mon, 25 Aug 2003 23:56:03 +0200

Kłaniam się, dnia pon 25. sierpnia 2003 23:50 ktoś podpisujący się jako
Roman napisał(a):

> Przedstaw jeszcze podpisaną nazwiskiem opinię metodyka na temat tego
> sposobu
> realizacji ścieżek i będzie ok :-))

Dobra, idę go jutro szukać :-)

> Cała sztuka polega na tym, aby wymagać maksimum wcześniej, wycisnąć z
> ucznia wiedzę jak cytrynę, zmusić go do maksymalnego wysiłku, nawet jak
> nieuk i
> głąb, a potem ...raczej puścić dalej :-)) Tym bardziej informatyka -
> będziesz uczniowi z takiego przedmiotu bruździł?

Oj nie będę. Wczoraj, jak popiliśmy z moim byłym uczniem na kawalerskim jego
brata :-) to nawet się publicznie chwalił jak ze mną im lekko było.. :-)
Teraz zamierzam być ostrzejszy, ale piszę ogólnie...

Inna sprawa, że jeden taki łoś mi nie chodził na zajęcia, żadnych
sprawdzianów nie pisał, ogólnie się nie udzielał. I miał same kapy, a na
koniec przylazł i bezczelnie poprosił o mierną. A jak dostał w końcu
mierną, bo nie miałem siły z nim się kłócić, to przylazł po tróję... Tak
więc czasami to człowiek jednak ma ochotę przywalić takiemu kapę na koniec.

> Ale możesz od takiego ucznia (dyskretnie) więcej wymagać i go częściej
> pytać ;-), robić niezapowiedziane sprawdzianiki z ostatniej lekcji i tym
> podobne raczej przykre rzeczy, cofnąć przywileje w rodzaju "np"
> czy "szczęśliwy numerek", zadawać więcej prac domowych (i trudniejsze)...
> :-))

No tak, ale to są niejako środki zastępcze. Jak przyjemnie się ogląda filmy
z życia szkoły za zaborów lub sanacji :-)

> Polecam Richard Arends "Uczymy się nauczać" oraz John Robertson "Jak
> zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie&#8221;.
> Przyda się też na pewno &#8222;Dobre dziecko. Jak sprawić, by nasze dzieci
> odróżniały dobro od zła&#8221; Brendy Houghton i &#8222;Zasady nie są dla
> tchórzy. Jak zachować równowagę między miłością a dyscypliną w
> wychowywaniu dzieci&#8221; Jamesa Dobsona.
>
> Życzę powodzenia :-)

O bulwa... Gdzie ja tyle literatury znajdę :-) I kiedy ja to przeczytam :-(
--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.