Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Date: Tue, 3 Nov 2015 10:54:41 +0100

> Nie, nie chodzi mi ....o potoczne rozumienie
> cholesterolu z karteczki z wynikami badania krwi...

Wydaje mi się, ale o to raczej pytaj Miodka, że użycie nazwy cholesterol na
dokumencie z laboratorium , czyli w wyniku badań z refundacji NFZ,
to nie język potoczny.

> Na tych wynikach nie ma błędu. Podawane są steżenia
> w mg/litr cholesterolu zawartego w dwu różnych typach/grupach
> lipoprotein. To tak jak byś analizowała zawartość azotu w dwu różnych
> grupach jonów: azotanowym i azotynowym badając jakość wody.
> Nie ma tu błędu. Co nie znaczy że azotan jest azotem ani że HDL
> czy LDL to cholesterol. Nie wiem za bardzo czemu to takie trudne
> dla Ciebie do zrozumienia - tyle już to wałkujemy, chyba odpuszczę.

I słusznie że odpuścisz, bo ty z kolei nie rozumiesz, że ścisłe
pszestszeganie nazewnictwa nażuconego pszez jakiegoś jednego reformatora
chemi
dowodzi ograniczenia twojego umysłu, bo jest niewygodne takie ograniczenie,
i nie możesz się wtedy normalnie dogadać.
Mogłeś napisać "pszyjmijmy w tej dyskusji klasyfikację za [ np średnią
encyklopedią] że lipidy to tłuszczowce, tłuszcze są podzbiorem lipiduw,
lipoproteiny są lipidami i proteinami, i w oczywisty sposub
tłuszczowcami..."
Ten model dyskusji pszyjęli wszyscy matematycy, jest dobry,
tylko może na wstępie nudny,
bo praktycznie każda książka, lub cykl wykładuw
zaczyna się od podania definicji, zwykle właśnie zaczynąjąc od liczb
naturalnyh.

> Sposób zapakowania cholesterolu w lipoproteinach może się różnić i stąd
> pogrupwanie na HDL i LDL - nie znaczy to wcale że są dwa cholestorole.
NIE zgadzam się, strony www podają, że LDH - zły - to holesterol upakowany,
to lipoproteina składająca się z proteiny i cząsteczek do niej doczepionyh.
Tymi cząsteczkami mogą być tłuszcze i inne związki np. witamina D.
Jeśli do tej proteiny doczepi się coś złego, albo nie doczepi się odpowiedni
tłuszcz, to wtedy właśnie LDL staje się złym. Tak jest gdy LDL produkowany
jest np. zbyt szybko np. pod wpływem stresu.
To coś dobrego co jest doczepione do tej proteiny będącej nośnikiem,
to HDL zwany dobrym holesterolem.
Czyli HDL od LDL nie rużni się sposobem upakowania,
bo HDL nie ma w sobie nośnika, on sam jest noszony.

> To jest inny temat - chodzi Ci pewnie o nieczystości w soli zawarte.
Oczywiście, że tak, ale jak wyczytałeś wyżej, ten zły LDL może być naprawdę
złym LDL, lub nie takim złym LDL, w zależności od tego co niesie, co się do
tego białka - nośnika doczepiło. To co się doczepiło złego to
zanieczyszczenie, jak zanieczyszczeniem jest jod w soli niejodowanej.

> Są konglomeratem dwu cząsteczek, więc nie są ani lipidem ani proteiną.

NIe wiem co to jest konglomerat natomiast wiem, że jednoznacznie są lipidami
zwanymi tłuszczowcai, sa najczęstszą formą występowania tłuszczu i tak jest
w encyklopedi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)