Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

1. Data: 2015-10-31 15:58:32

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:lqalj3ocrva5.8hqizftzlai0$.dlg@40tude.net...

> Nie organizm, tylko wątroba. Jak zwykle czepiasz się tylko i wyłącznie
> dlatego, że cierpisz na kompletny brak podstaw - imputujesz mi pisanie o
> trawieniu cholesterolu w układzie pokarmowym, bo po prostu nie masz
> pojęcia, że to WĄTROBA jest organem metabolizujacym cholesterol.

Napisałaś brednie: "spożywany przeze mnie "czyjś" (qrzy, wołowy,
świński itp) cholesterol, jako trawiony i rozbijany na czynniki
żtp pierwsze, nie ma prawa odkładać się" - tymczasem nie jest
on rozkładany na "czynniki pierwsze" tylko krąży on w Twojej
krwi, tak, ten sam który zjadłaś w jajecznicy miesza się z tym
który wytworzył Twój organizm BO NIE MA MIĘDZY NIMI RÓŻNICY!

> No cóż, widzę, że wziąłeś to porównanie dosłownie 3-]

Białka nie krążą we krwi, są rozkładane na elementarne składniki.
Cholesterol zjedzony z diety krąży we krwi I NIE JEST PRZED UŻYCIEM
rozkładany i ponownie budowany na "swój" cholesterol - używany
jest w takiej postaci w jakiej był zjedzony, to TA SAMA MOLEKUŁA.

Jakiekolwiek porównania między cholesterolem a białkami są błędne
i wynikają z Twojej fundamentalnej niewiedzy z dziedziny nauk ścisłych.

Napisałaś, cytuję:
"to nie ma związku z NASZYM cholesterolem i NASZYM białkiem,
one się skrajnie różnią od tych, które spożyliśmy i wcale niekoniecznie
akurat z nich powstały." - co jest totalną, wierutną bzdurą.

Cholesterol to molekuła chemiczna, tak samo jak dwutlenek węgla.
Nie ma wieprzowego cholesterolu, ludzkiego cholesterolu ani kurzego,
nie różnią się one niczym, a zwłaszcza nie różnią się SKRAJNIE,
pani profesorko od siedmiu boleści.

> Jak zwykle masz siano w głowie i z tego powodu mylisz PRZYSWAJANIE z
> WCHŁANIANIEM.
> Organizm może WCHŁONĄĆ (a nie "przyswoić") w jelitach - wprost do krwi -
> cholesterol tak jak jest. WCHŁONIĘTY cholesterol jest METABOLIZOWANY w
> wątrobie, czyli w miarę potrzeby rozkładany i przetwarzany na własny.

Jaki własny? Bzdury piszesz wynikające z Twojego FUNDAMENTALNEGO
braku zrozumienia że cholesterol jest taki sam w jajkach jak i w słoninie
jak i w Twoim brzuchu. Po co wątroba miałaby rozkładać cholesterol aby
go ponownie stworzyć, skoro ten rozkładany NICZYM SIĘ NIE RÓŻNI od
tego syntetyzowanego?

> I na tym już skończę, wstydu ci oszczędzę, bo żal patrzeć, jak się
> pogrążasz.

Żenująca jest Twoja ignorancja i brak odwagi cywilnej aby przyznać się do
błędu.

2. Data: 2015-10-31 19:17:28

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krwi, tak, ten sam który zjadłaś w jajecznicy miesza się z tym
> który wytworzył Twój organizm BO NIE MA MIĘDZY NIMI RÓŻNICY!

Piszesz totalne bzdury.
Najpierw tłuszcz jest w jelicie trawiony.
Na dobniejsze cząstki mehanicznie, rozbija go żułć, wykożystując właściwości
pewnyh długih cząstek , kture na końcu jednym i drugim mają inny potencjał
elektryczny. Potem małe cząstki tłuszczu trawione są dokładniej, i pszez
ściankę jelita dostają się do krwi. I ___nie mieszają__ się z całą krwią z
obiegu, tylko żyłą wrotną (bo jakby wraca do gury, do wątroby) tłuszcz jest
tam transportowany, wyhwytywany i pszetważany.
Wątroba jest swego rodzaju filtrem odfiltrowującym tłuszcz i za wątrobą już
tego zjedzonego tłuszczu nie ma.
Tłuszcze w krwiobiegu ktury odżywia komurki dostarczając tlen i glukozę, to
pszede wszystkim tłuszcze produkowane pszez wątrobę.
Trawinie tłuszczu wymaga mniej energi (tlenu) niż węglowodanuw, dlatego
ludzie ze słabymi niewydolnymi płucami lubią, lub powinni lubić jeść tłusto,
bo to odciąża płuca, kture mogą dostarczyć mniej tlenu by zadowolić cały
organizm.

> Cholesterol zjedzony z diety krąży we krwi I NIE JEST PRZED UŻYCIEM
> rozkładany i ponownie budowany na "swój" cholesterol - używany
> jest w takiej postaci w jakiej był zjedzony, to TA SAMA MOLEKUŁA.

To nie prawda, tłuszcz jest rozkładany na duże elementy, często
wykożystywane w organizmie do transportu ważnyh dla funkcjonowania organizmu
substancji, np witamin.

> Jakiekolwiek porównania między cholesterolem a białkami są błędne
> i wynikają z Twojej fundamentalnej niewiedzy z dziedziny nauk ścisłych.
Nie masz racji. Zamiennie używasz pojęć tłuszcz i holesterol,
a tłuszcz może być białkiem.
Tłuszcze to bardzo dużo grupa związkuw, to wszystko do czego pszyczepi się
czegoś długiego o strukturce tłuszczu.

> Cholesterol to molekuła chemiczna, tak samo jak dwutlenek węgla.
NIe, holesterol to grupa związkuw, ale mniejszcza grupa niż tłuszcze.

> [...]
> jak i w Twoim brzuchu. Po co wątroba miałaby rozkładać cholesterol aby
> go ponownie stworzyć, skoro ten rozkładany NICZYM SIĘ NIE RÓŻNI od

holesterol to pojęcie podobne do cukru.
Jemy rużne rodzaje cukru, ale nasze komurki pszyjmują tylko glukozę.
Po co wątroba ma produkować glukozę skoro jemy cukier? Tak właśnie pytasz o
tłuszcze.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2015-10-31 19:22:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 19:17:28 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> czegoś długiego o strukturce tłuszczu.

> NIe, holesterol to grupa związkuw, ale mniejszcza grupa niż tłuszcze.

Nie - do alkoholu.

> Jemy rużne rodzaje cukru, ale nasze komurki pszyjmują tylko glukozę.
> Po co wątroba ma produkować glukozę skoro jemy cukier? Tak właśnie pytasz o
> tłuszcze.
>
> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Piszesz bzdury. Co ma tluszcz do cholesterolu.
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

4. Data: 2015-10-31 19:27:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
> Nie masz racji. Zamiennie używasz pojęć tłuszcz i holesterol,
> a tłuszcz może być białkiem.
> Tłuszcze to bardzo dużo grupa związkuw, to wszystko do czego
> pszyczepi się czegoś długiego o strukturce tłuszczu.

Ani razu nie użyłem zamiennie pojęć tłuszcz i cholesterol.
Natomiast Ty to robisz nagminnie.
A już Twoje stwierdzenie że tłuszcz może być białkiem jest żałosne.

5. Data: 2015-10-31 19:30:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
> NIe, holesterol to grupa związkuw, ale mniejszcza grupa niż tłuszcze.

Pomyliło Ci się prawdopodobnie z grupą związków o nazwie STEROLE.
Do tej grupy należy CHOLESTEROL i jest tylko jeden: świniaki, XL-ki
i kurczaki używają TAKIEGO SAMEGO i TEGO SAMEGO cholesterolu.

Nie do wiary!!!!

6. Data: 2015-10-31 19:31:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Piszesz bzdury. Co ma tluszcz do cholesterolu.

Może to, że zarówno tłuszcze jak i sterole są LIPIDAMI,
pani psorko, od siedmiu boleści?

7. Data: 2015-10-31 21:01:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 13:27:03 -0500, Pszemol napisał(a):

> "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
>
> Ani razu nie użyłem zamiennie pojęć tłuszcz i cholesterol.
> Natomiast Ty to robisz nagminnie.
> A już Twoje stwierdzenie że tłuszcz może być białkiem jest żałosne.

No niestety.

8. Data: 2015-10-31 21:05:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No niestety.

Pogubiłem się... żałujesz że miałem rację czy że ona jej nie miała? ;-)

9. Data: 2015-11-01 15:23:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszesz bzdury. Co ma tluszcz do cholesterolu.

Holesterol to grupa związkuw, kture są tłuszczami. Tłuszcze są szersza
grupą.
Nawet laik wie, że mamy holesterol dobry i zły, czyli sa rużne związki zwane
holesterolem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2015-11-01 15:36:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Holesterol to grupa związkuw, kture są tłuszczami.
> Tłuszcze są szersza grupą.
> Nawet laik wie, że mamy holesterol dobry i zły,
> czyli sa rużne związki zwane holesterolem.

Tylko laik może mieć faktycznie takie, blade, pojęcie... :-)

Tymczasem prawda jest taka, że cholesterol należy do steroli.
Sterole to grupa wielu związków a cholesterol jest JEDEN!
Trójglicerydy to tłuszcze, tłuszcze są faktycznie grupą związków.
Zarówno sterole (z cholesterolem) jak i tłuszcze (z trójglicerydami,
np. z masełka) wszystkie razem należą do większej grupy: LIPIDY.

Że też się Wam chce w kółko błędy powtarzać zamiast sięgnąć do
jakiejś mądrej ksiażki i sprawdzić swoją wiedzę, choćby encyklopedii.

Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Obyś miał wysoki cholesterol :-)
tęsknię za smakami
Barwniki spożywcze