Obyś miał wysoki cholesterol :-)

1. Data: 2015-10-30 13:39:33

Temat: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W życiu sobie go nie badałam, bo odrzucam wszelką potrzebę stresowania
bezedurami i wymysłami wselkich lobby żywieniowych - miałam od zawsze
WŁASNY pogląd na te sprawy, biorący się krzyczącej oczywistości, że
spożywany przeze mnie "czyjś" (qrzy, wołowy, świński itp) cholesterol, jako
trawiony i rozbijany na czynniki żtp pierwsze, nie ma prawa odkładać się
jako _cholesterol_ w moich tkankach - w najgorszym przypadku może odłożyć
się jako tłuszcz albo sprawić mi niezły bal w WC, jeśli jem ZA DUŻO
WSZYSTKIEGO ogólnie.
Pogląd powyższy, jak i mój związany z nim bezpośrednio, odzawszeczny,
miażdżący stosunek do mitów o szkodliwości jajek, masła, mięsa itp,
dokładnie się potwierdza w ostatnich latach. Tym bardziej więc, ponieważ
powoli wiek robi swoje, już chyba czas sprawdzić, czy aby poziom mojego
cholesterolu nie jest... za niski!
:-D

https://kefir2010.wordpress.com/2015/10/28/cholester
ol-nie-jest-szkodliwy-nauka-i-farmacja-oklamywaly-na
s-przez-lata/

Meritum:

"Otóż oficjalnie wykazano, że cholesterol nie jest szkodliwy dla zdrowia.
Prasa australijska (The Australian, 21 i 22 luty, 2015), napisała:

Cytuję: ?Draft dietary guidelines issued by the US Office of Disease
Prevention and Health Promotion have removed a warning that people should
limit the amount of cholesterol they eat.?
(?)
Cholesterol. Previously, the Dietary Guidelines for Americans recommended
that cholesterol intake be limited to no more than 300 mg/day. The 2015
DGAC will not bring forward this recommendation because available evidence
shows no appreciable relationship between consumption of dietary
cholesterol and serum cholesterol, (?.) Cholesterol is not a nutrient of
concern for overconsumption.?

W tłumaczeniu na język polski:

Cytuję: ?Wstępne zalecenia wydane przez Amerykańskie Biuro d.s Zapobiegania
Chorobom i Promocji Zdrowia usunęło ostrzeżenie, że ludzie powinni
ograniczyć ilość cholesterolu jaki spożywają.?
(?)
Cholesterol. Poprzednio, ?Wytyczne Dietetyczne dla Amerykanów?, zalecały,
żeby spożycie cholesterolu nie było wyższe niż 300mg/dzień. Wytyczne w roku
2015 tego zalecenia już nie wprowadzają, ponieważ istniejące dowody naukowe
NIE wskazują na istotny związek pomiędzy spożyciem cholesterolu w diecie i
poziomem cholesterolu we krwi. Cholesterol nie jest substancją odżywczą,
która stanowiłaby zagrożenie z powodu jej nadmiernego spożycia.?

O tym można przeczytać także w linku poniżej:
http://health.gov/dietaryguidelines/2015-scientific-
report/PDFs/Scientific-Report-of-the-2015-Dietary-Gu
idelines-Advisory-Committee.pdf

Na zakończenie wszystkim wegetarianom polecam poszukać w Google:
?rola kwasu moczowego w organizmie?
?kwas moczowy, witamina C i ewolucja?
?mięso, puryny i kwas moczowy?"

PS. To lecę dziś po moją ulubioną, piękną wołowinkę do ulubionego sklepu
moich znajomych, masełko ekstra rulez obok, a ze ślinką na języku czekam na
grudniowy tłusty serek od pani Baby (krowa zacielona, chlip!), kupując
tymczasem pyszne jajeczka solo - od tejże :-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

2. Data: 2015-10-30 13:45:35

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Oct 2015 13:39:06 +0100, Ikselka napisał(a):

> W życiu sobie go nie badałam, bo odrzucam wszelką potrzebę stresowania

się

> [...]

> grudniowy tłusty serek od pani Baby (krowa zacielona, chlip!), kupując
> tymczasem pyszne jajeczka solo - od tejże :-)

j.p.

3. Data: 2015-10-30 18:02:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawda holesterol ktury się odkłada, to nie ten co go zjadamy.
Mamy we krwi jakieś coś, co pszerabia zły holesterol na dobry.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2015-10-30 18:41:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Oct 2015 18:02:50 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Prawda holesterol ktury się odkłada, to nie ten co go zjadamy.
> Mamy we krwi jakieś coś, co pszerabia zły holesterol na dobry.

Głupoty gadasz. Spożywamy "czyjś" cholesterol podobnie jak "czyjeś" białko
- ale to nie ma związku z NASZYM cholesterolem i NASZYM białkiem, one się
skrajnie różnią od tych, które spożyliśmy i wcale niekoniecznie akurat z
nich powstały.

Niczego nie "przerabiamy" - wszystko, co zjemy, rozbijamy na elementarne
składniki, produkty przemiany materii - a z elementarnych produktów
przemiany materii, które już nie są cholesterolami ani białkami, TWORZYMY
WŁASNY cholesterol, WŁASNE białko.

5. Data: 2015-10-30 23:08:26

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wreszcie badania dot. cholesterolu docieraja do coraz szerszego kregu osob.
O dziwo, nawet do niektorych lekarzy :)
Istnieje szansa, ze przynajmniej niektorzy z nas zrozumieja, ze cholesterol jest
niezbedny, a nie szkodliwy.
Wystarczy poszukac informacji w jaki sposob zostala "ustanowiona" norma rzekomo
prawidlowego poziomu cholesterolu = bez zadnych badan, za to zgodnie z oczekiwaniami
koncernow farmaceutycznych produkujacych statyny.
Niezmiennie polecam i ksiazke i wyklady Jerzego Zieby (filmow na YT multum).

Pozdrawiam
@

6. Data: 2015-10-30 23:26:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> składniki, produkty przemiany materii - a z elementarnych produktów
> przemiany materii, które już nie są cholesterolami ani białkami, TWORZYMY

A gdzie to te mądrości wyczytałaś? :-))
Na co cholesterol rozbijamy? Na chole i sterol?

Czy możesz napisać czym konkretnie tak skrajnie różni się
cholesterol z kurzego jajka od cholesterolu który wytwarza XL-ka?

Nie doceniałem chyba bezkresu Twojej chemicznej niewiedzy!!!
Granice bezgranic potrafisz nieustanie przesuwać poza horyzont.

7. Data: 2015-10-30 23:45:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako _cholesterol_ w moich tkankach - w najgorszym przypadku może
> odłożyć się jako tłuszcz albo sprawić mi niezły bal w WC, jeśli jem

Krzyczącą oczywistością jaka wynika dla mnie z tego co napisałaś
jest to że nie masz bladofiołkowego pojęcia n/t co to jest cholesterol.

Podpowiem Ci, że cholesterol NIE JEST trawiony w sensie w jakim
trawienie rozumiemy w przypadku białek, tłuszczów i węglowodanów!
Nie jest on rozbijany na czynniki proste bo cholesterol jest już gotową
do użycia molekułą aktywną biochemicznie i molekułą którą umiemy
przyswoić z pokarmu lub wytworzyć samemu...

Dodam też, że wbrew temu co piszesz w dalszej części swojego
"Manifestu Ignorantki", molekuła cholesterolu świńskiego różni się
od molekuły cholesterolu XL-kowego mniej więcej tym samym
co różni się molekuła dwutlenku węgla w powietrzu wydychanym
przez świniaka od molekuły dwutlenku węgla w powietrzu
wydychanym przez XL-kę :-)

> Pogląd powyższy, jak i mój związany z nim bezpośrednio, odzawszeczny,
> miażdżący stosunek do mitów o szkodliwości jajek, masła, mięsa itp,
> dokładnie się potwierdza w ostatnich latach.

Gdzie się potwierdza ten pogląd? Na jakimś Zlocie Ignorantów?

> Tym bardziej więc, ponieważ powoli wiek robi swoje,
> już chyba czas sprawdzić, czy aby poziom mojego
> cholesterolu nie jest... za niski!
> :-D

Przecież odrzucasz potrzebę stresowania się... Ech, po co ja mam
wytykać oczywiste sprzeczności w Twoich wypowiedziach skoro
są one oczywiste dla wszystkich ?

> kupując tymczasem pyszne jajeczka solo - od tejże :-)

A co to są jajeczka solo? :-)

8. Data: 2015-10-30 23:51:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Oct 2015 15:08:26 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
> O dziwo, nawet do niektorych lekarzy :)
> Istnieje szansa, ze przynajmniej niektorzy z nas zrozumieja, ze cholesterol jest

Niektórzy nie muszą z-rozumieć, bo od zawsze to wiedzą i wiedzieli.

To tez wiem.

9. Data: 2015-10-31 10:52:06

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 30 października 2015 23:51:29 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
prawidlowego poziomu cholesterolu = bez zadnych badan, za to zgodnie z oczekiwaniami
koncernow farmaceutycznych produkujacych statyny.

No przeciez nie pisalam o Tobie :)

Niestety wiekszosc lekarzy "osiadla na laurach", nie edukuja sie i wmawiaja swoim
pacjentom wszystkie te bzdury cholesterolowe wymyslone w latach 60 i 70.
Diabli mnie biora, kiedy moja babcia, ktora rok temu przeszla ciezka operacje serca
wraca z wizyty kontrolnej od kardiologa z kolejna recepta na statyny i zaleceniami,
zeby jak ognia unikac masla (tylko margarynka!), jajek, smietany i ogolnie produktow
zwierzecych... a tluszcze zwierzece absolutnie wykluczone :)
Gdzie ci lekarze sie uczyli biochemii ? o ile w ogole sie uczyli, a nie tylko
"chodzili na wyklady".
Wszystkim, ktorym lekarze chca zbijac poziom cholesterolu statynami polecam lekture:
"CHOLESTEROL naukowe kłamstwo" Uffe Ravnskov. Autor jest lekarzem.

Pozdrawiam
@

10. Data: 2015-10-31 12:13:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Gdzie ci lekarze sie uczyli biochemii ?
> o ile w ogole sie uczyli, a nie tylko "chodzili na wyklady".

:-)

> Wszystkim, ktorym lekarze chca zbijac poziom
> cholesterolu statynami polecam lekture:
> "CHOLESTEROL naukowe kłamstwo" Uffe Ravnskov.
> Autor jest lekarzem.

I tu jest chyba problem.
Nie wystarczy być lekarzem.
Jak widać.